Taake89 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Både og, det er dyrt å skifte ut CPU, og kjøper du i5 4670k/i7 4770k så holder de lenge. Mye lengre enn skjermkort som bare varer maks 2 generasjoner. Vi er begge ganske enige, men du burde vite at i7 faktisk gir mere ytelse i bf4. Og du overdriver forskjellen mellom high end kort og high mid end kort. Ikke sååå stor forskjell på 760 og 770. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Må jeg formater etter at jeg bytter hk og cpu eller er det en måte og gjøre dette på? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ved bare bytte av CPU så trengs det ikke, men annbefaler det siden du også byttet HK. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Ved bare bytte av CPU så trengs det ikke, men annbefaler det siden du også byttet HK. Okey var det jeg tenkte meg siden det er såpass mye nye driver så er det like greit med ny install. pluss må jo sette ssd i ahci krever vel nyinstall bare det Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Må jeg formater etter at jeg bytter hk og cpu eller er det en måte og gjøre dette på? Det jeg pleier å gjøre er å partisjonere harddisken i 2 slik at du på en harddisk får en C: og en D: partisjon. Deretter flytter jeg alle filer, dokumenter, bokmerker og lignende over på D: partisjonen. Så er det bare å ta en omstart og boote fra cd og formatere c: og installere windows på nytt på c:. Når du da kommer inn i Windows Både og, det er dyrt å skifte ut CPU, og kjøper du i5 4670k/i7 4770k så holder de lenge. Mye lengre enn skjermkort som bare varer maks 2 generasjoner. Vi er begge ganske enige, men du burde vite at i7 faktisk gir mere ytelse i bf4. Og du overdriver forskjellen mellom high end kort og high mid end kort. Ikke sååå stor forskjell på 760 og 770. Forskjellene mellom gpuene kan være små men forskjellene mellom cpuene er marginale eller ikke-eksisterende i forhold. http://www.hardwarepal.com/battlefield-4-benchmark-mp-cpu-gpu-w7-vs-w8-1/14/ Alle tester jeg har sett av BF4 motsier det du hevder. I linken over har de testet cpu-bruk i BF4 multiplayer, det er den eneste cpu benchmarken jeg har funnet av bf4 multiplayer. BF4 er optimalisert for 4 kjerner/tråder, har du flere tråder eller kjerner så blir ikke disse utnyttet. i5 cpu-bruk = 90% i7 cpu-bruk = 45% (halvparten av trådene er simulert så 45% utnyttelse av CPU er identisk med i5 sine 90%) Det er altså ingen forskjell, HT blir jo ikke utnyttet engang. Både i5 og i7 utnytter nesten ca 90% av sine fysiske kjerner mens de simulerte HT-kjernene til i7 ikke blir brukt til noenting. i3 dual-core med HT tjener litt ytelse på å kunne bruke 4 tråder istedenfor kun 2. Er nysgjerrig på hvordan du har fått det for deg at i7 er bedre enn i5 til Battlefield 4, alle tester jeg har sett sier noe helt annet. Er det kommet en ny patch og nye benchmarks? Hvis ikke så burde du kanskje være mer skeptisk til kilden din Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Må jeg formater etter at jeg bytter hk og cpu eller er det en måte og gjøre dette på? Det jeg pleier å gjøre er å partisjonere harddisken i 2 slik at du på en harddisk får en C: og en D: partisjon. Deretter flytter jeg alle filer, dokumenter, bokmerker og lignende over på D: partisjonen. Så er det bare å ta en omstart og boote fra cd og formatere c: og installere windows på nytt på c:. Når du da kommer inn i Windows Både og, det er dyrt å skifte ut CPU, og kjøper du i5 4670k/i7 4770k så holder de lenge. Mye lengre enn skjermkort som bare varer maks 2 generasjoner. Vi er begge ganske enige, men du burde vite at i7 faktisk gir mere ytelse i bf4. Og du overdriver forskjellen mellom high end kort og high mid end kort. Ikke sååå stor forskjell på 760 og 770. Forskjellene mellom gpuene kan være små men forskjellene mellom cpuene er marginale eller ikke-eksisterende i forhold. http://www.hardwarepal.com/battlefield-4-benchmark-mp-cpu-gpu-w7-vs-w8-1/14/ Alle tester jeg har sett av BF4 motsier det du hevder. I linken over har de testet cpu-bruk i BF4 multiplayer, det er den eneste cpu benchmarken jeg har funnet av bf4 multiplayer. BF4 er optimalisert for 4 kjerner/tråder, har du flere tråder eller kjerner så blir ikke disse utnyttet. i5 cpu-bruk = 90% i7 cpu-bruk = 45% (halvparten av trådene er simulert så 45% utnyttelse av CPU er identisk med i5 sine 90%) Det er altså ingen forskjell, HT blir jo ikke utnyttet engang. Både i5 og i7 utnytter nesten ca 90% av sine fysiske kjerner mens de simulerte HT-kjernene til i7 ikke blir brukt til noenting. i3 dual-core med HT tjener litt ytelse på å kunne bruke 4 tråder istedenfor kun 2. Er nysgjerrig på hvordan du har fått det for deg at i7 er bedre enn i5 til Battlefield 4, alle tester jeg har sett sier noe helt annet. Er det kommet en ny patch og nye benchmarks? Hvis ikke så burde du kanskje være mer skeptisk til kilden din Thanks. Lurt tips det dere Det eneste negative er at jeg blir med og ha en i7 hehe , Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Får vi håpe det er forjsll fra fx6300 til i7 det burde jo være noe det jalle fall Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Får vi håpe det er forjsll fra fx6300 til i7 det burde jo være noe det jalle fall Det blir dag og natt forskjell, du har valgt en bra cpu som har litt ekstra å gå på hvis du skal drive med diverse arbeidsprogrammer Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Må jeg formater etter at jeg bytter hk og cpu eller er det en måte og gjøre dette på? Det jeg pleier å gjøre er å partisjonere harddisken i 2 slik at du på en harddisk får en C: og en D: partisjon. Deretter flytter jeg alle filer, dokumenter, bokmerker og lignende over på D: partisjonen. Så er det bare å ta en omstart og boote fra cd og formatere c: og installere windows på nytt på c:. Når du da kommer inn i Windows Både og, det er dyrt å skifte ut CPU, og kjøper du i5 4670k/i7 4770k så holder de lenge. Mye lengre enn skjermkort som bare varer maks 2 generasjoner. Vi er begge ganske enige, men du burde vite at i7 faktisk gir mere ytelse i bf4. Og du overdriver forskjellen mellom high end kort og high mid end kort. Ikke sååå stor forskjell på 760 og 770. Forskjellene mellom gpuene kan være små men forskjellene mellom cpuene er marginale eller ikke-eksisterende i forhold. http://www.hardwarepal.com/battlefield-4-benchmark-mp-cpu-gpu-w7-vs-w8-1/14/ Alle tester jeg har sett av BF4 motsier det du hevder. I linken over har de testet cpu-bruk i BF4 multiplayer, det er den eneste cpu benchmarken jeg har funnet av bf4 multiplayer. BF4 er optimalisert for 4 kjerner/tråder, har du flere tråder eller kjerner så blir ikke disse utnyttet. i5 cpu-bruk = 90% i7 cpu-bruk = 45% (halvparten av trådene er simulert så 45% utnyttelse av CPU er identisk med i5 sine 90%) Det er altså ingen forskjell, HT blir jo ikke utnyttet engang. Både i5 og i7 utnytter nesten ca 90% av sine fysiske kjerner mens de simulerte HT-kjernene til i7 ikke blir brukt til noenting. i3 dual-core med HT tjener litt ytelse på å kunne bruke 4 tråder istedenfor kun 2. Er nysgjerrig på hvordan du har fått det for deg at i7 er bedre enn i5 til Battlefield 4, alle tester jeg har sett sier noe helt annet. Er det kommet en ny patch og nye benchmarks? Hvis ikke så burde du kanskje være mer skeptisk til kilden din Har sett flere tester, I den ene lå fx 8350 på 80% belastning. Det er 8 kjerner. Bf4 skalerer veldig bra med flere kjerner, men 4 er stort sett nok. Kan sikkert prøve å finne testene igjen, men bare hør med feks nizzen her inne, hangar testet det meste av hardware og er kresen på ytelse. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Thanks for alle svar Men lurte på windows update driver eller laste ned fra feks Msi. Windows update har de nyeste driveren? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Nei, last ned fra sidene til de som lager produktet, utenom GPUer, da laster du ned fra Nvidia/AMD! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå