Gå til innhold

Er nordmenn så fryktelig rike?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvilke markedsmodeller antar evig vekst?

De fleste økonomiske modeller antar ingen vekst i det hele tatt, faktisk har de ingen forklaring på "boom and bust" i det hele tatt.

 

Den Østeriske skolde forventer derimot kontinuerlig vekst, med det er ikke en matematisk "modell" som du ser ut til å henvise til.

 

 

Det er vel også en forskjell på å forvente kontinuerlig vekst og å anta det.

Lenke til kommentar

Takk til ts for å sette dette viktige temaet på dagsorden. Tilhørende den samme samfunnsgruppe, er det lite å se til den store rikdommen som mange tar for opplest og vedtatt sannhet. Minimumskostnadene er skyhøye, mange arbeidsmarkeder er mettet, studenter må jobbe gratis for å få en fin nok cv til å kanskje komme gjennom nåløyet. Spørsmålet om økt studiestøtte blir utelukkende brukt som en billig gimmick mellom de politiske blokkene, men blir raskt nedprioritert når de tyngre lobbygruppene presser på. Kanskje er det ingen land der høyere utdanning lønner seg mindre enn i Norge? Norges rikdom er et fint eventyr for politiske festtaler, men festen er for de innviede. Rike mennesker finnes også i Rio og Dubai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si at Norge er ett unik land der nesten alle har mulighet å ha både hus,bil,hytte og reise til syden hvert år.

Jeg selv er innvandrer fra Serbia,kom hit som liten med foreldrene som kunne ikke få seg jobb relatert til utdanningen deres,så dem startet med jobber som var mindre betalte men greie jobber,ikke noe vaske jobber altså.Dem har i dag flott leilighet og flott bil som er nesten nedbetalte og dem drar på ferie hver sommer siste 12år.Dem har altså greid å bygge seg opp fra ingenting til det dem har i dag.

Jeg selv har bare fagbrev men likevel har klart å kjøpe meg leilighet og har 2 biler.Mine venner i Serbia drømmer om livet jeg har,dem tenker ikke engang om sitt eget leilighet,for mange er bil bare drømmen.

Vet ikke hvor relevant til tema er alt dette jeg skrev men ville bare si at for min del rikdom i Norge er egentlig mulighet at det meste man ønsker er oppnåelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...