Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svar på hvorfor utkantene ikke får bredbånd...


Anbefalte innlegg

Når stjelehor skal legge bredbånd begynner de og tvinne kablene inne i byene slik at de skal bli tjukke og fine men når de kommer til utkanten av byen er det så litte kobber igjen at de bare kan trekke en syltynn kobber tråd videre......hahahahahahahahahaha :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-16 23:48, D_KILLAH skrev:

Når stjelehor skal legge bredbånd begynner de og tvinne kablene inne i byene slik at de skal bli tjukke og fine men når de kommer til utkanten av byen er det så litte kobber igjen at de bare kan trekke en syltynn kobber tråd videre......hahahahahahahahahaha :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:



 

Sukk, nok et dusteinlegg.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-17 00:42, GeeZuZz skrev:

ja, men det som er bra da, er at på bygdene får de antenne bredbånd som er 2mbps både opp og ned, og da kan de le av alle by-tullingene som har adsl.


 

Antennebredbåndet mitt går da iikke fortere enn 1Mbit inn(På topp og en god dag) og maks 300kbit ut og en ping på høyde med mount everest......og forresten er det nede "annen hver dag".

 

derfor min signatur: (sjekk http://www.ino.no )

_________________

F:T:I

Fuck The INO

 

[ Denne Melding var redigert av: D_KILLAH på 2002-02-17 01:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-17 01:19, chma skrev:

engentlig ikke så dust, det virker jo som stjelenor tenker sånn......


 

Selvsagt tenker Telenor slik! Du skal ikke ha mye i toppen før du skjønner at det ikke er særlig lønnsomt å gi bredbånd til bygda! Telenor er IKKE et statseid selskap som skal tenke distriktspolitikk. De skal tjene penger, ikke drive veldedighet.

 

folk forventer i pose og sekk! :mad:

Lenke til kommentar

For det første tilbyr nexgentel bredbånd til de som bor lenger unna sentral enn telenor..tror det er opptil 8-6 km.

 

For det andre så leverer få levrandører i norge bredbånd som de kaller det, hvis man definerer bredbånd som 2mbit Up/down så er det kun de med sdsl og bredbåndsfabrikken som delvis har trykket seg ut av norge.

 

Når det gjelder telenor og deknings prosent så holder det tydelig vis og dekke den nesten milionen som bor i storbyene, det blir jo noen prosent av landets befolking det.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-17 18:18, chma skrev:

For det andre så leverer få levrandører i norge bredbånd som de kaller det, hvis man definerer bredbånd som 2mbit Up/down så er det kun de med sdsl og bredbåndsfabrikken som delvis har trykket seg ut av norge.


Det er ikke bare de med SDSL og bredbåndsfabrikken som får mer enn 2Mbit up/down, det gjør og BKK(og sikkert mange andre) (10Mbit up/down)

_________________

Hvis alle gode ting er tre, hva er da dobbelt så bra......

http://home.no/ultranet

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-02-17 18:26 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-02-17 18:30 ]

Lenke til kommentar

Jeg bor på et sørgelig lite sted i Troms. Her er ISDN hardcore, og vi hater alle Telenor. Skolen min fikk i dag 2Mbps-linje, men vanlige dødelige mennesker får det ikke... Hvorfor?

 

(Om noen lurer, så er stedet Målselv kommune... I Troms fylke. Jeg bor tyve minutter unna Bardufoss, der endel av dere antageligvis har vært i militæret...)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-18 19:47, the_ruthless skrev:

Jeg bor tyve minutter unna Bardufoss, der endel av dere antageligvis har vært i militæret...)


Mimre, mimre....

 

Var forresten i sambandsteneste(KDOPLK), der drassa vi rundt på fiberkablar og 21" skjermar i skogen(dette var 96/97).

Kan vere greit å ha eige fiberlan midt i svartskogen :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-02-18 20:05 ]

Lenke til kommentar

Det var det slappaste året eg har hatt, var ikkje mange armhevningar der nei.(Les: ganske bortkasta)

 

Må legge til at dette utstyret fans i DIVKO (mobil divisjonskommando) der alle dei store gutane(major/ob.lt./oberst) var. Og som vi veit, der det er folk med makt, der er det bra utstyr.

 

Vil også tru at dei har bra tilkopling borte på divko(den faste), så du kan vel grave deg nedpå der og kople deg til... (kan iallfall drømme)

 

Så, ja, eg kan forstå frustrasjonen din over at fiberen ligg der, men du kan ikkje utnytte den.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-18 20:26, Rusmusa skrev:

Har ikke hørt noen som har testet det, men det er kanskje noe som vil:




Jeg har dette systemet.

Dette er meget bra hvis du skal laste ned, men går ikke til surfing. Da må du bruke ISDN eller modem.

Skal du laste ned fra ftp eller http-sider så er det litt avhengig av flere ting, bla. går det ikke der det er redirect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...