Gå til innhold

Spørsmål rundt annonseblokkering


Anbefalte innlegg

Ja, der er det iallefall ikke noe tvil om at det er noe på iPad-en eller i nettverket ditt som hindrer noen forespørsler å bli gjennomført. Du kan gjøre samme testen på en PC, mobil, e.l. som er tilknyttet samme Wifi-nett så får vi raskt verifisert om feilen ligger på maskinen eller på nettverks/router-nivå.

 

*nvm* pc'en er kablet

 

Testet nå, Ja hele veien, (android tab btw)

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan jeg ikke forstå annet enn at du har noe installert på iPad-en som begrenser/blokkerer nettrafikk til enkelte servere. Jeg har i løpet av dagen testet på 3 ulike iPader som alle svarer "Ja" på alle de 5 testene.

 

Vi har heller ikke fått rapporter om feil fra andre iPad-brukere som kan tyde på at det er en systemfeil ute og går. Håper virkelig vi finner ut av dette, men nå må jeg innrømme at jeg begynner å bli tom for ideer.

Lenke til kommentar

Da kan jeg ikke forstå annet enn at du har noe installert på iPad-en som begrenser/blokkerer nettrafikk til enkelte servere. Jeg har i løpet av dagen testet på 3 ulike iPader som alle svarer "Ja" på alle de 5 testene.

 

Vi har heller ikke fått rapporter om feil fra andre iPad-brukere som kan tyde på at det er en systemfeil ute og går. Håper virkelig vi finner ut av dette, men nå må jeg innrømme at jeg begynner å bli tom for ideer.

 

 

Jeg har en...let me get back to you, muligens på pm hvis det går greit ?

Lenke til kommentar

 

Da kan jeg ikke forstå annet enn at du har noe installert på iPad-en som begrenser/blokkerer nettrafikk til enkelte servere. Jeg har i løpet av dagen testet på 3 ulike iPader som alle svarer "Ja" på alle de 5 testene.

Vi har heller ikke fått rapporter om feil fra andre iPad-brukere som kan tyde på at det er en systemfeil ute og går. Håper virkelig vi finner ut av dette, men nå må jeg innrømme at jeg begynner å bli tom for ideer.

 

 

 

Jeg har en...let me get back to you, muligens på pm hvis det går greit ?

 

 

Så langt ser det ut som jeg hadde rett.

 

Endret av technicality
Lenke til kommentar

 

Firefox 26.0, Win 7.

Beklager sent svar, men vi måtte en liten tur i tenkeboksen. Dette har resultert i et lite debug-verktøy som vi tror kan gi oss svaret::

http://www.hardware.no/debug

 

Har du mulighet til å sende oss et screenshot fra denne siden? Enten poste her i forumet eller sende på epost til [email protected]

 

 

Skjermoppløsning: 1280x1024

 

Vindusstørrelse: 1280x898

 

CNT: 13

 

User Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:27.0) Gecko/20100101 Firefox/27.0

http://adserver.adtech.de/addyn/3.0/1162/4798033/0/-1/ADTECH Nei

http://track.adform.net/adfserve/?bn=2369340;click= Nei

http://impno.tradedoubler.com/imp?g(16815064)a(1396984) Nei

http://www.cxense.com/wp-content/uploads/2013/10/video-play-button.jpg Ja

http://ads.tek.no/img/mpx_logo.png Ja

Plugins

 

Shockwave Flash

Shockwave Flash 12.0 r0

 

20-20 3D Viewer for IKEA

20-20 3D Viewer for IKEA - Mozilla Plug-In v5.0.94.1

 

Java Platform SE 7 U51

Next Generation Java Plug-in 10.51.2 for Mozilla browsers

 

Java Deployment Toolkit 7.0.510.13

NPRuntime Script Plug-in Library for Java Deploy

 

Silverlight Plug-In

5.1.20913.0

 

Adobe Acrobat

Adobe PDF Plug-In For Firefox and Netscape 11.0.0

 

Adobe Acrobat

Adobe PDF Plug-In For Firefox and Netscape 11.0.0

 

QuickTime Plug-in 7.6.6

The QuickTime Plugin allows you to view a wide variety of multimedia content in Web pages. For more information, visit the QuickTime Web site.

 

QuickTime Plug-in 7.6.6

The QuickTime Plugin allows you to view a wide variety of multimedia content in Web pages. For more information, visit the QuickTime Web site.

 

QuickTime Plug-in 7.6.6

The QuickTime Plugin allows you to view a wide variety of multimedia content in Web pages. For more information, visit the QuickTime Web site.

 

QuickTime Plug-in 7.6.6

The QuickTime Plugin allows you to view a wide variety of multimedia content in Web pages. For more information, visit the QuickTime Web site.

 

QuickTime Plug-in 7.6.6

The QuickTime Plugin allows you to view a wide variety of multimedia content in Web pages. For more information, visit the QuickTime Web site.

 

QuickTime Plug-in 7.6.6

The QuickTime Plugin allows you to view a wide variety of multimedia content in Web pages. For more information, visit the QuickTime Web site.

 

QuickTime Plug-in 7.6.6

The QuickTime Plugin allows you to view a wide variety of multimedia content in Web pages. For more information, visit the QuickTime Web site.

 

CANON iMAGE GATEWAY Album Plugin Utility

CANON iMAGE GATEWAY Album Plugin Utility Module

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar

Du er helt sikker på at du ikke har installert noen plugins i nettleseren, har antivirus installert som kan blokkere enkelte IP-adresser, eller har noe i brannmuren din som blokkerer trafikk til enkelte siter?

 

Som du ser av loggen over så får den ikke kontakt med det som er tre store, kjente annonsesystemer, men den får tilgang til Tek og Cxense sine servere. Dette kan tyde på at det er en service som blokkerer trafikk basert på en adblock-liste.

Lenke til kommentar

Sjekk om du har noen innslag av annonsenettverk i hosts-fila di.

Du finner den under C:\Windows\System32\drivers\etc

 

Åpne den i notepad og se om du finner noe der.

# Copyright © 1993-2009 Microsoft Corp.

#

# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.

#

# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each

# entry should be kept on an individual line. The IP address should

# be placed in the first column followed by the corresponding host name.

# The IP address and the host name should be separated by at least one

# space.

#

# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual

# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.

#

# For example:

#

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server

# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.

# 127.0.0.1 localhost

# ::1 localhost

Alt som er i C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Lenke til kommentar

Denne var jo interressant. Tallene viser i hvilken rekkefølge sidene er lastet inn.

 

BJjCgcq.png

 

Jeg kan ikke se noen annen forklaring enn at serveren ikke svarer eller svarer for tregt innimellom. Opera er en tålmodig browser som godt kan vente en time på en server som sover litt, så det er ganske gåtefullt hvorfor den avbryter så fort. Når jeg får blokkeringen oppleves det som om den kommer opp før siden er ferdig lastet. Har dere satt en for rask timeout et sted i javascripten?

Endret av Tåkelur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nå gjort full reformatering, og fortsatt samme resultat på den debug'ern. Forskjellen er at nå får jeg advarsel også på akam og hw.no. På nettbrettet og den bærbare går det fint.

 

Har også koblet den stasjonære til nett via mobil og 3G-nett, men fortsatt med advarsel. Reklamen dukker opp "bak" advarselen - etter at advarselen dukker opp.

Lenke til kommentar

Adtech tillatter ikke å bli pinget, så der vil du alltid få timeouts.

 

Sjekken kjøres først etter at annonsesonen er lastet (eller avbrutt), så det skal ikke være problemet.

Det virker sannsynlig at det er noe ett eller annet sted som stopper disse forespørslene, selv om det er rart det ikke skjer hver gang. Har du noen form for brannmurregler i ruteren din, eller kjører du antivirus av noe slag?

Lenke til kommentar

 

Sjekken kjøres først etter at annonsesonen er lastet (eller avbrutt), så det skal ikke være problemet.
Hvordan kan du være sikker på det?

 

 

Sjekken kjøres etter at siden er ferdig lastet. Jeg har endret litt på koden nå, så sjekk gjerne om problemet fremdeles oppstår.

 

 

Debug-scriptet er basert på en timeout. Jeg har nå økt denne, så hvis du kunne testet igjen hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...