Gå til innhold

Legend of Grimrock II byr på store utendørsområder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det bare vært turbasert.... oh well, tilbake til Might & Magic X!

 

 


Apropos tradisjonelle rollespill med rutebasert navigasjon; Ubisoft har nylig lansert fullversjonen av Might & Magic X. Hva er deres erfaringer?

 

Årets beste spill sålangt, og når så bra spill som Blackguards, Banner Saga og Broken Age ep 1. allerede er ute sier det sitt.

 

Er som Legend of Grimrock, bortsett fra at alt er mye større og bedre på absolutt alle måter, også slipper man den teite dansingen, siden kamper er turbaserte.

 

Egentlig er det vel akkurat som de gamle Might & Magic-spillene, med litt brukergrensesnittforbedringer, uten at noen ting er dummet ned. Mangler noen egenskaper som var med i de gamle spillene, men kan vel ikke forvente absolutt alt. Selv free roam-puristene kan ikke klage noe særlig på den rutebaserte navigeringen heller, fordi flyten i animasjonen når du beveger deg er veldig bra.

Lenke til kommentar

Grimrock var aldeles glimrende ja. Ser virkelig fram til dette.

 

Might & Magic X er ganske så bra. Ikke så polert som Grimrock var, men ett veldig godt spill. Det turbaserte kampsystemet fungerer ganske fint, selv om jeg ikke får samme adrenalin-nivået som realtime-kampene i Grimrock, Eye of the beholder, etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hva du legger i "Turbasert" men spill som Legend of Grimrock baserer seg på eldre spill som Dungeon Master og Eye of the Beholder , ønsker du deg et spill som er mer som feks Baldurs Gate / Icewind Dale så kommer det jo mange alternativer ganske så snart ( Torment : Tides of Numenera for å nevne et).

 

Personlig gleder jeg meg til LoG2 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært turbasert.... oh well, tilbake til Might & Magic X!

 

 

Apropos tradisjonelle rollespill med rutebasert navigasjon; Ubisoft har nylig lansert fullversjonen av Might & Magic X. Hva er deres erfaringer?

Årets beste spill sålangt, og når så bra spill som Blackguards, Banner Saga og Broken Age ep 1. allerede er ute sier det sitt.

 

Er som Legend of Grimrock, bortsett fra at alt er mye større og bedre på absolutt alle måter, også slipper man den teite dansingen, siden kamper er turbaserte.

 

Egentlig er det vel akkurat som de gamle Might & Magic-spillene, med litt brukergrensesnittforbedringer, uten at noen ting er dummet ned. Mangler noen egenskaper som var med i de gamle spillene, men kan vel ikke forvente absolutt alt. Selv free roam-puristene kan ikke klage noe særlig på den rutebaserte navigeringen heller, fordi flyten i animasjonen når du beveger deg er veldig bra.

Jeg prøver så godt jeg kan å like M&M X. Hittil syns jeg det ikke holder mål i det hele tatt. Definitivt ikke verdig Might and Magic tittelen hvis man skal sammenligne med forgjengerne Mandate of Heaven og Blood and Honor. Får håpe det tar seg opp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg prøver så godt jeg kan å like M&M X. Hittil syns jeg det ikke holder mål i det hele tatt. Definitivt ikke verdig Might and Magic tittelen hvis man skal sammenligne med forgjengerne Mandate of Heaven og Blood and Honor. Får håpe det tar seg opp...

 

Hva er det du ikke liker? Spillet er ikke like massivt som Mandate of Heaven, men synes ikke det står noe tilbake for Blood and Honor, og det er mye bedre enn Day of the Destroyer. Nieren forbigår man såklart i stillhet. Synes det er litt merkelig å si at det ikke holder mål når det fort er topp 3 i seriens historie, oppe der med Mandate of Heaven og World of Xeen. Eneste må være hvis man hater rutebasert navigering som pesten, men da er det vel bare 6eren og 7eren som er er bra, og resten søppel.

Lenke til kommentar

"Forenklet brukergrensesnitt......!" Gud forby! Likte LoG ganske godt, da det minnet meg mye om gode gamle Dungeon Master til Amiga, selv om sistnevnte faktisk hadde et langt bedre og mer utviklet magi-system.

 

Nå ser det ut til at utviklerne vandrer mer mot en Eye of the Beholder-stil, men selv om det der var en del utendørsområder, var disse sterkt begrensede, og spillet holdt seg stort sett trygt innenfor masse varierte korridorer. Noe av bakgrunnen for sjangeren, er jo at den oppsto mye pga begrensede hardware/utvikler-ressurser. Hvis de nå virkelig skal gjøre spillet for åpent, faller mye av bunnen til "Dungeon crawler" konseptet ut. Da innbiller jeg meg at det fort kan bli veldig påtatt og frustrerende å bevege seg rute for rute i et stort utendørslandskap á la langt mer moderne rollespill. Kan i hvert fall ikke lese meg til at de dropper rutevandringen noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...