Gå til innhold

ødelagt amd cpu/minne?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

jeg holdt på med å voltmodde viftene mine og var så uheldig at en kabel jeg glemte å isolere kom borti kabinettet og sendte strøm gjennom det. like før dette skjedde var cpu temp oppe i 85grader, pcen restartet seg når det skjedde.

nå når jeg booter opp igjen går alt veldig tregt, det føles som om jeg sitter en 1mhz cpu her. bare å komme inn i windows tar lang tid, og åpne opp små programmer som viahardware monitor og msn i windows (de som startes automatisk ved oppstart) tar flere minutter.

pcen går altså vanvittig mye tregere, såpass tregt at det er nesten umulig å få opp startmenyen.

jeg har vært i bios etterpå men det var ikke til noe særlig hjelp..

jeg går utifra cpu er ødelagt og jeg må ha en ny, vil duron 1.4ghz virke på viakt7a hk? cpu'en jeg har nå er en tbird 1.2ghz.

jeg kjørte nettopp cpumark99 og der scorer jeg 93 poeng, samme som jeg pleier å få på den testen..

kanskje det er minnet som er gåent?

hvis jeg trenger nytt minne så er jeg på utkikk etter en bra 256mb pc2100 brikke på www.flexi-data.no - noen som har anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd å resete alt i bios til fail safe defaults og optimized defaults, ingen virkning whatsoever.

cpu yter som den skal i benchmarks, men hele pcen er blitt ubrukelig.. det tar flere minutter å trykke på startmenyen eller min datamaskin og enda flere minutter å åpne opp f.eks. notepad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...