Gå til innhold

Samsung: – 3D er ikke dødt

Anbefalte innlegg

Men hvorfor må det være hd ( altså Blu ray) for kunne bruke 3D ?

de fik de jo til også på gamle CRT skjerm med SD signaler

Man testet det jo under OL på Lillehammer

Det må ikke være blu-ray, men de eldre teknikkene (anaglypic) som ble brukt under OL på lillehammer er langt dårligere enn de passive og aktive 3D-teknikkene som dagens skjermer har. Det er også mulig å spore opp eldre anaglypic filmer, men det var som sagt en dårlig teknikk og var ikke brukt særlig ofte i sin tid. Nye 3D-filmer produseres bare med nye teknikker, selv om det i teorien er mulig å produsere de med den langt dårligere anaglypic-teknikken. Hvorfor velge noe som er unødvendig dårlig?

En fordel med alaglypic er at det ikke trengs spesiell støtte for det på skjermen. Den 3D-teknikken kan vises med alle typer fargeskjermer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tegnefilmer er vel det beste i 3D. "Ekte" filmer er det enda litt igjen og jobbe med optisk sett før det blir like bra. Men Istid med Dagfinn Lyngbø i 3D er gull :p

Hobbiten med 48fps er den eneste 3D kinofilmen jeg har sett hvor jeg ikke ble sliten i øynene. Jeg tror 24fps ikke duger for 3D. Det er rett og slett for slitsomt å se på. Det hjelper heller ikke med 4k når action scenene i filmene er en eneste grå masse av motion blur.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke sett Hobbiten i 3D på kino fordi alle 3D-haterne fikk den forvist fra alle fornuftige tidspunkt på kinoplakaten. *tongue in cheek*

Forøvrig skal 3D være betydelig bedre på plasma enn på LCD, etter hva jeg leste i forkant av mitt kjøp. Leste endel poster fra folk som byttet inn dyrere Samsung LED-tv'er for å gå til Samsung Plasma.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Men 3D er bedre på dyre samsung led en på hvilken som helst billigere tver av led så det er vel smak og behag.

Folk med superøyne som bare snakker tver kjøper alltid panasonic plasma da jeg jobbet i butikk iallefall, kan være litt enig på fargene. Svart på samsung 8005 er lysegrå om man sammenligner.

3d kino = hodepine og mørkt

3d tv, helt fint og lyst.

Endret av War
Lenke til kommentar

Genetisk vidunder ja, man får en mye bedre tvopplevelse av å kunne minst mulig.

Møter folk som klager på falske hertz med Sub-Field Drive osv.

Når de snakker om det så kan de veldig mye om det = lest det for å så se etter det for å så ikke like det.

Nå skal de ha 100 ekte hz før en evt Sub-Field Drive og ikke 50 med SFD osv.

Kunstig skepsis?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var det svaret til det jeg opplevde?

Jeg hadde lest kun positive erfaringer til G10. Jeg ønsket å kjøpe G10. Når jeg sto på Elkjøp, så jeg at bildet flimret. TV'ne rundt flimret ikke. Jeg dro hjem, slo det opp på nettet, og så at mange andre også reagerte på at nettopp den skjermen flimret. Jeg tenkte "dette er spesielt interesserte mennesker" og tenkte at jeg hadde overreagert i butikken, at det kanskje var en dårlig skjerm, eller noe sånt. Jeg dro derfor på Coop Elektro og så på samme modellen en gang til. Den flimret. Skjermene rundt flimret ikke.

Grunnen til at jeg så det var ikke at jeg kunne noe om noe som helst, eller hadde lest noe om det. Disse skjermene, i disse butikkene, med de innstillingene som butikkene hadde valgt å vise farm, flimret mer enn skjermene rundt. Panasonic hadde andre skjermer rett på siden som hadde langt roligere bilde.

V10 på siden hadde tydelig bedre bilde, og VT-serien ville jeg gjerne hatt om noen andre sto for betalinga. G10 flimret.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...