Gå til innhold

ny server til streaming

Anbefalte innlegg

Da går jeg for den du nevnte men bare i modulær:) da blir det nok bestilling da jeg kommer hjem idag. Er kanskje like greit å droppe ssd disk og heller ta en 3TB disk i stedet?

Du får mer igjen for det, visst du bare kan velge en av delene på nåværende budsjett :) Som sagt, det du merker størst forskjell på SSD kontra vanlig snurredisk. Er ved restart av server, og starting av nye programmer. Men en hjemmeserver står somregel å pusler og går med samme tjenestene døgnet rundt.

Jeg begynte slik som deg først, så puttet jeg SSD'en fra PC'en min til serveren. Når jeg oppgraderte den i PC'en :) Merket ikke noe forskjell, annet en at serveren restarter raskere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da går jeg for den du nevnte men bare i modulær:) da blir det nok bestilling da jeg kommer hjem idag. Er kanskje like greit å droppe ssd disk og heller ta en 3TB disk i stedet?

Du får mer igjen for det, visst du bare kan velge en av delene på nåværende budsjett :) Som sagt, det du merker størst forskjell på SSD kontra vanlig snurredisk. Er ved restart av server, og starting av nye programmer. Men en hjemmeserver står somregel å pusler og går med samme tjenestene døgnet rundt.

Jeg begynte slik som deg først, så puttet jeg SSD'en fra PC'en min til serveren. Når jeg oppgraderte den i PC'en :) Merket ikke noe forskjell, annet en at serveren restarter raskere.

Da tror jeg at jeg dropper ssd disk i denne omgang. Server blir jo stående på 24/7. Så da merker jeg ikke noe særlig forskjell.

Takker for all hjelp jeg har fått. Blir å få bestilt server deler idag. Vurdrer å sette vannkjøling på cpu da jeg har en del vannkjølings deler liggende. Er dette en dum ide?

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg dropper ssd disk i denne omgang. Server blir jo stående på 24/7. Så da merker jeg ikke noe særlig forskjell.

Takker for all hjelp jeg har fått. Blir å få bestilt server deler idag. Vurdrer å sette vannkjøling på cpu da jeg har en del vannkjølings deler liggende. Er dette en dum ide?

Det er ikke en dum ide, så lenge det er skikkelig utstyr. og at du får plass til det i kabinettet :) Du trenger dog ikke så mye kjøling her, så det enkleste og sikreste er jo en vanlig kjøler. Med 1 eller 2 kabinettvifter.

Post resultatet etter hvert! ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke en dum ide, så lenge det er skikkelig utstyr. og at du får plass til det i kabinettet :) Du trenger dog ikke så mye kjøling her, så det enkleste og sikreste er jo en vanlig kjøler. Med 1 eller 2 kabinettvifter.

Post resultatet etter hvert! ;)

Det jeg har liggende er skikkelig utstyr. Eneste jeg mangler er en cpu blokk men det koster ikke all verden. Ser at det kabinettet jeg har valgt er bestillingsvare, noen som vet hvor lenge jeg evt må vente før det er på lager?

Her kommer et liste av komponenter :

Antall Benevnelse Artikkelnr. Prod. art. nr. I lager à pris Radtotal

AMD FX-8320 BE 8-CORE 3.5GHZ 16MB SOCKET AM3+...

5010655706 FD8320FRHKBOX 1 299,00 kr 1 299,00 kr

ANTEC HCG-520M 520W PSU MODULAR

5010628928 0-761345-06210-7 699,00 kr 699,00 kr

ASUS BW-16D1HT 16X BD-R INTERNAL SATA BULK

5010753799 BW-16D1HT/BLK/B 682,00 kr 682,00 kr

ASUS M5A78L-M/USB3 760G AM3+ M-ATX

5010597647 M5A78L-M/USB3 514,00 kr 514,00 kr

KINGSTON 8GB 1333MHZ DDR3 CL9 DIMM HYPERX BLU

5010667772 KHX13C9B1/8 699,00 kr 699,00 kr

MICROSOFT WINDOWS HOME SVR 2011 64-BIT WIN EN...

5010597623 CCQ-00128 429,00 kr 429,00 kr

NZXT SOURCE 220 ATX BLACK

5010615618 CA-S0220-01 499,00 kr 499,00 kr

WD GREEN 3.5" 3TB SATA/600 64MB

5010586104 WD30EZRX 959,00 kr 1 918,00 kr

Oppdater handlevognen

Tøm handlevognen Vareverdi 6 739,00 kr

Frakt Fra Mer info 0,00 kr

Totalt inkl. moms 6 739,00 kr

Ser dette greit ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...