Nado Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hva som er mest stabilt blir uvesentlig i dette tilfellet, AMD/Intel er mer enn godt nok til ditt formål. AMD gir nok mets for pengene og så lenge du ikke skal bruke linux så er det nok god idè å gå for det, det med Intel er nok mest mine egne erfaringer med AMD/Intel Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg har hatt begge deler før i spill og allround pc'r. Blir ikke linux på meg det er sikkert. Bør jeg bare kjøpe et billig skjermkort til dette forbruket? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hva som er mest stabilt blir uvesentlig i dette tilfellet, AMD/Intel er mer enn godt nok til ditt formål. AMD gir nok mets for pengene og så lenge du ikke skal bruke linux så er det nok god idè å gå for det, det med Intel er nok mest mine egne erfaringer med AMD/Intel Kan du slutte og spre feilinfo? vet du ikke, så kan du ligesågreit holde stilt. AMD i Linux fungerer meget bra, det er ofte i Linux man får utnyttet arkitekturen skikkelig. Lenke til kommentar
Nado Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Hva som er mest stabilt blir uvesentlig i dette tilfellet, AMD/Intel er mer enn godt nok til ditt formål. AMD gir nok mets for pengene og så lenge du ikke skal bruke linux så er det nok god idè å gå for det, det med Intel er nok mest mine egne erfaringer med AMD/Intel Kan du slutte og spre feilinfo? vet du ikke, så kan du ligesågreit holde stilt. AMD i Linux fungerer meget bra, det er ofte i Linux man får utnyttet arkitekturen skikkelig. Sprer ikke noe feilinfo, sier selv dette er ut ifra egne erfaringer. Trenger ikke å bli så hissig. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Noen kunne hjulpet meg med et amd oppsett da? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Hva som er mest stabilt blir uvesentlig i dette tilfellet, AMD/Intel er mer enn godt nok til ditt formål. AMD gir nok mets for pengene og så lenge du ikke skal bruke linux så er det nok god idè å gå for det, det med Intel er nok mest mine egne erfaringer med AMD/Intel Kan du slutte og spre feilinfo? vet du ikke, så kan du ligesågreit holde stilt. AMD i Linux fungerer meget bra, det er ofte i Linux man får utnyttet arkitekturen skikkelig. Sprer ikke noe feilinfo, sier selv dette er ut ifra egne erfaringer. Trenger ikke å bli så hissig. Jo du sprer feilinfo, hva du har av erfaring fra gammelt av. Er helt irrelevant hvordan ett moderne oppestt fremstår. AMD CPU som serveroppsett i Linux. Står ingenting tilbake for Intel oppsett. AMD har hatt god suksess med sine Opteron CPU'er i større oppsett. Endret 4. februar 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Noen kunne hjulpet meg med et amd oppsett da? Her har du ett utkast. Så legger du bare til det du trenger av disker. Dette oppsettet vil være kraftig, med gode muligheter for framtidige tjenester du ønsker å kjøre. F.eks spillserver, VM osv. Plenty med diskplass i kabinett, og 6 utganger på hovedkort. Har du mer til overs når diskene er lagt til, ville jeg valgt en litt dyrere strømforsyning Spesielt til Transcoding, og andre flertrådede oppgaver. f.eks når du streamer via Plex til tlf\nettbrett. Så vil AMD'en kommer til gode, framfor en i3 Intel. Endret 4. februar 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 bør jeg gå for Windows 7 eller bør jeg gå for Windows home server os? Lenke til kommentar
Nado Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Vel, siste oppdatering til windows home server kom 4 år siden. Ville gått med Windows 7 eller Windows Server 2012. Mener at det ikke er like store forskjeller på disse lengre (m.t.p. det du skal bruke det til) Men jeg må for all del passe på at jeg ikke sprer feilinfo nå Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Vel, siste oppdatering til windows home server kom 4 år siden. Ville gått med Windows 7 eller Windows Server 2012. Mener at det ikke er like store forskjeller på disse lengre (m.t.p. det du skal bruke det til) Men jeg må for all del passe på at jeg ikke sprer feilinfo nå Det klarte du helt fint likevell! Windows Home server 2011 kom i 2011, og er støttet til værtfall 2016. bør jeg gå for Windows 7 eller bør jeg gå for Windows home server os? Ville valgt Windows 8 eller WHS2011 visst jeg var deg. WHS2011 selges rimelig, dvs rundt 300kr nå. Og er veldig enkelt i bruk, det er basert på Server 2008R2 i bunn. Her har du image backup av maskinene dine, visst du ønsker. Samt mulighet til å nå serveren din via nettet, via remote web access. W8 er også ett alternativ, siden det orginalt har storage spaces. Ellers settes det jo opp etter eget ønske Endret 6. februar 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Nado Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Vel, siste oppdatering til windows home server kom 4 år siden. Ville gått med Windows 7 eller Windows Server 2012. Mener at det ikke er like store forskjeller på disse lengre (m.t.p. det du skal bruke det til) Men jeg må for all del passe på at jeg ikke sprer feilinfo nå Det klarte du helt fint likevell! Windows Home server 2011 kom i 2011, og er støttet til værtfall 2016. bør jeg gå for Windows 7 eller bør jeg gå for Windows home server os? Ville valgt Windows 8 eller WHS2011 visst jeg var deg. WHS2011 selges rimelig, dvs rundt 300kr nå. Og er veldig enkelt i bruk, det er basert på Server 2008R2 i bunn. Her har du image backup av maskinene dine, visst du ønsker. Samt mulighet til å nå serveren din via nettet, via remote web access. W8 er også ett alternativ, siden det orginalt har storage spaces. Ellers settes det jo opp etter eget ønske Haha, ja var litt kjapp der - leste nemlig kun denne http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Home_Server Tenkte mer på at WHS var discontinued, derfor jeg anbefalte Windows Server 2012. Vet ikke hvor lenge MS kommer til å støtte WHS 2011, bruker uansett utelukkende Linux på server. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 I utgangspunktet skal de støtte WHS til uti 2016. Ergo, en god stund til Det gjør det uansett til en bra deal, siden lisensen er såpass mye rimeligere. 1 Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Så da anbefaler du whs 2011? Lenke til kommentar
Nado Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Så da anbefaler du whs 2011? Det vil vær helt fint til ditt formål. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Ja spesielt til den prisen. Det vil fungere helt fint til ditt formål ja. Samt du har muligheter til backup osv. I operativsystemet. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Supert:) takker for all hjelp:) blir å bestille senere idag. Lurt å ha en ssd disk til os? Tenkte jeg skulle bestille 2 stk wd 3TB disker green. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Annet en at den blir endel raskere i oppstart, så vil det ikke ha allverden å si. Du åpner ikke programmer i tide og utide på en hjemmeserver. Du får se hvordan det passet inn i budsjettet Jeg ville personlig valgt en dyrere strømforsyning, før Ssd. Endret 7. februar 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 http://www.dustinhome.no/product/5010625925/cooler-master-silent-pro-m2-atx12v-2-3-520w/ hva med denne? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 http://www.dustinhome.no/product/5010625925/cooler-master-silent-pro-m2-atx12v-2-3-520w/ hva med denne? Ville heller valgt denne da, grunnet bedre kvalitet: http://www.dustinhome.no/product/5010654969/antec-hcg-520-520w-power-supply/ evnt modellen som er modulær, den koster 100kr mer(dvs samme som den du fant) Coolermasteren har fått litt dårlig omtale mtp kvalitet på komponentene, og høy rippel. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Da går jeg for den du nevnte men bare i modulær:) da blir det nok bestilling da jeg kommer hjem idag. Er kanskje like greit å droppe ssd disk og heller ta en 3TB disk i stedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå