Mogge_ Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Har tenkt til å investere i en server. Men trenger litt hjelp til valg av komponent. Tenkt til å bruke den som streaming, lagring av bilder og filmer. Kommer til å bruke plex tenker jeg. budsjett på ca 4-5 tusen. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Ingen som har noe lurt å si ang server? Lenke til kommentar
Nado Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Eksempelvis http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=6b2a5e7a3fbb49a1b364651c09bea840 - men ville fått flere sine meninger. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ingen som har noe lurt å si ang server? HVor stor skal den være fysisk? Krav til lagringsplass? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Midi tower er fin størrelse. Har noen disker fra før. Men tenke kanskje kjøpe 2 nye på enten 2 eller 3TB. Lenke til kommentar
Nado Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Midi tower er fin størrelse. Har noen disker fra før. Men tenke kanskje kjøpe 2 nye på enten 2 eller 3TB. Dersom du skal ha EEC minne og en server cpu så må du opp litt i pris. Dette vil da bedre forsikre deg mot datakorrupsjon i eventuelle strømbrudd o.l. Personlig så synes jeg ikke dette er så farlig for en enkel medieserver... Det viktigste er å ha god nok CPU for at Plex skal kunne transcode. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 http://www.komplett.no/intel-pentium-g3430/794270#!tab:reviews har tittet på denne cpun. Denne serveren blir nok bare brukt til mediastreaming og lagring av bilder. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) http://www.komplett.no/intel-pentium-g3430/794270#!tab:reviews har tittet på denne cpun. Denne serveren blir nok bare brukt til mediastreaming og lagring av bilder.Med ett såpass begrenset budsjett ville jeg valgt Amd oppsett til transcoding gjør de det også meget bra. 6 eller 8 kjerners piledriver er mulig innen ditt budsjett. Endret 1. februar 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Har lest at de mener at intel er best for servere. Var ikke den cpun jeg linka til noe bra for dette formålet? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Har lest at de mener at intel er best for servere. Var ikke den cpun jeg linka til noe bra for dette formålet?Hvem mener det? Merket i seg selv sier ingenting, det er CPU modellen som til syvende og sist bestemmer. Når du kan få en 6 kjerners AMD til samme prisen av en i3 dobbelkjerne Intel. Så er AMD valget bedre til server oppgaver, som ofte er flertrådede oppgaver. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Okei. Bare mener å huske å ha lest det et sted. Men da blir det n8k en amd server. Holder med 8gb ram igsp et billig skjermkort? Lenke til kommentar
Nado Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Okei. Bare mener å huske å ha lest det et sted. Men da blir det n8k en amd server. Holder med 8gb ram igsp et billig skjermkort? Hvor mange brukere skal streame om gangen? Skal du ha noe annet enn mediaserver? Jeg bruker en i3 2120T med 4 GB ram og har ikke noen issues med transcoding. Hadde en minecraft server oppe, der kunne det bli litt lite ram når det var 4 brukere samtidig over lengre tid. Jeg bruker Ubuntu server (ingen GUI) med Transmission (torrent), SABnzbd for Usenet og Plex media server. Skal du bruke windows så ville jeg nok gått for 8 GB, ellers er det litt bortkasta spør du meg. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Blir nok Windows os. Blir alt i fra 1-4 som kan streame. Blir bare brukt til plex og torrent Lenke til kommentar
Nado Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Blir nok Windows os. Blir alt i fra 1-4 som kan streame. Blir bare brukt til plex og torrent Jeg ville sjekket Plex sine forum samtidig. Personlig så går jeg alltid for Intel selv og har alltid hørt at de er mer stabile for servere, men det er noe du må undersøke da jeg ikke har god kjennskap til AMD. Tingen med AMD (tidligere) er at de bruker mer strøm og dermed utvikler mer varme - bråker mer. Som sagt, har ikke hatt AMD på lenge. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Amd bruker fortsatt mere strøm og er varmere, men grunnen til at amd finnes i dag på cpu fronten er nettopp pga disse budsjett riggene, der man får mere ut fra amd en intel, hbis alle skulle hatt dyre rigger hadde ikke cpu amd funnes gitt. Lenke til kommentar
Nado Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Er ikke støy/varme et issue så er det vel like greit for deg å ta AMD da. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Ja når det er sakt for man mere for pengene av en fx 8320 en den beste i3. Så der er forskjellene, toppmodell, alle nederst i3. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Personlig så går jeg alltid for Intel selv og har alltid hørt at de er mer stabile for servere, men det er noe du må undersøke da jeg ikke har god kjennskap til AMD. Det er bare tull, AMD er like stabile på serverfronten. Lenke til kommentar
Nado Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Personlig så går jeg alltid for Intel selv og har alltid hørt at de er mer stabile for servere, men det er noe du må undersøke da jeg ikke har god kjennskap til AMD. Det er bare tull, AMD er like stabile på serverfronten. Har du dokumentasjon? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Da er det ikke umulig jeg havner på et amd oppsett. Men skal sjekke litt mer da jeg kommer hjem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå