Smirnoff Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) etter bare noen ukers bruk ser ikke telefonen lenger ut som en ny telefon. Tja... Jeg har hatt min Xperia ZR i 4 måneder og belegget har ikke en eneste ripe. Men nå er jeg veldig forsiktig, og har den i ei lomme der det ikke er noe annet enn telefonen, i motsetning til før, der jeg hadde mine forrige telefoner sammen med nøkler og småpenger. Endret 29. januar 2014 av Smirnoff 2 Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 La orginalfilmen være på. Sett på en oleofobisk film oppå denne før orginalfilmen blir skadet, helst når telefonen er ny. Dette er anbefalingen til Sony. Når Z kom på markedet var ekstra film med i esken. Lenke til kommentar
gt550 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Hei! Er det noen som vet om dette problemet gjelder alle Sony-modeller, som f.eks. Xperia V? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg har ikke tatt av filmen på min Xperia V ennå, men fingeravtrykk ble mer synlige etter jeg tok av filmen på disse Xperiaene: X10, Ray, Neo, Arc, P, S. Regner med at Sony prioriterer høyest at limet på filmen henger godt fast på glasset fremfor at fingeravtrykk lett blir synlige etter filmen fjernes. Lenke til kommentar
manoqueen Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hva med garantien når du fjerner plastbeskyttelsen da? Har lest at den brytes ved å ta av plastbelegget.Tja, man har jo alltids reklamasjonsretten og så lenge de ikke kan koble faktisk skade med fjerning av belegg så betyr garantien lite. De fleste forhandlere kvier seg derfor for å påpeke garantibrudd. Ved garanti dekker leverandør skaden, ved reklamasjon dekker forhandler kostnaden. Reklamasjonsrett frafaller normalt dersom man modifiserer produktets originale tilstand, som også er grunnen for at man mister garantien når man gjør dette. Og forhandler kan vel også reklamere ovenfor leverandør. Har ingen personlig erfaring med hvordan Sony håndterer service saker dersom man har fjernet denne filmen, er ikke sikkert de bryr seg spesielt, men har lest om mange som har fått avvist service på grunn av det. Nei. Personen du siterer gir et mer korrekt svar enn din korrigering. Hvis telefonen din f.eks. dør har du krav på retting eller omlevering (eller heving, etc.) etter nærmere vilkår. Et unntak fra dette er hvis du selv er skyld i mangelen. F.eks. du har dusjet med en telefon som ikke tåler vann. Da er det lett å bevise at problemet med telefonen skyldes deg. Hvis du har fjernet en film foran på skjermen hvis funksjon er å beskytte SKJERMEN kan ikke kravet på retting bortfalle. Da må i så fall, hvis det kommer til en domstol, Sony bevise at det er årsakssammenheng mellom fjerningen og mangelen på telefonen. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Nå vet jeg ikke hvor mange slike saker du har erfaring med, men etter snart 10 år i telecom bransjen har jeg vært involvert i en god del av både garanti & reklamasjonssaker, og mange her på forumet fremstiller ting ofte veldig forskjellig enn hva jeg opplever i praksis. Jeg har ikke noe behov for å "bevise" hva som er rett eller ikke her, det er det heller ingen som kan, men kan nevne at forhandler og produsent ofte løser slike saker, men ikke på grunn av at de blir påtvungen det, men for å ikke lage mer oppstyr enn nødvendig. Slik saker havner heller omtrent aldri foran en domstol, men hos FTU, og selv om de har mye til felles, så er de ingen domstol. Les også hva jeg skriver, jeg sier ikke direkte at den modifiseringen trenger og bety tap av rettigheter, men at reklamasjonsrett normalt frafaller ved modifisering av et produkt, men at jeg ikke har noen erfaring med det tilfellet der, så jeg sier egentlig hverken eller om denne saken spesifikt. Men dersom du tror du kan modifisere produkter for å så reklamere på dem, så kan du Google ting som ""reklamasjonsrett modifisert"" og se hva utfallene av de tvistene har blitt. Endret 3. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Her er link til produktet på eBay: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=proteger&_osacat=20349&_from=R40&LH_PrefLoc=2&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.A0.Xproteger+oleophobic&_nkw=proteger+oleophobic&_sacat=20349 Har bestilt set med 2 slike flasker. Har tenkt å bruke det på alle mobiler/nettbrett jeg/vi har. Det skal vel ikke være noe problem (så lenge man ikke smører det ut over høytalere etc)? Ingen mobil/nettbrett skjermer som skal ta skade av det her vel? Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Er det mulig å få sony til bytte filmen på skjermen? Telefonen min ser jo ut som den er 4år gammel. Å det gjorde den etter 1 uke. Utrolig dårlig den beskyttelsen. Blir nok ikke sony på meg mer etter denne. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Nå vet jeg ikke hvor mange slike saker du har erfaring med, men etter snart 10 år i telecom bransjen har jeg vært involvert i en god del av både garanti & reklamasjonssaker, og mange her på forumet fremstiller ting ofte veldig forskjellig enn hva jeg opplever i praksis. Dette beviser vel i grunnen ikke annet enn at du er opplært fra selgers ståsted og ikke ut fra forbrukerkjøpsloven. Beklager men det imponerer ikke, tvert om er det nedslående at poffer kan så lite om loven og hvordan den er ment å fungere. At dere praktiserer noe annet (bortsett fra når dere treffer på noen bråkebøtter av noen kranglefanter) er ikke det samme som at det skal være slik, bare at folk flest kan enda mindre om loven enn dere. Når forhandlere "ofte ordner opp" så er det nettopp fordi de må. Det tar seg selvsagt mye bedre ut å si at dette er "goodwill" men i forhold til reklamasjonsretten er det som regel noe de skal rydde opp i. Du tror vel ikke det er tilfeldig at "alle" bilprodusenter har 5 garanti år i Norge og bare i Norge? Hvis de likevel stadig kommer i klem mellom loven og garanti så kan de like godt gjøre garanti lik lov. Reklamasjonsretten bortfaller når man kan påvise sammenheng mellom modifisering og senere feil-funksjon. Du får ikke nytt kosteskaft når du har spikket litt på det halvveis ned og det brekker der. Du får nytt kosteskaft når du har kortet det inn men det likevel brekker halvveis ned. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) I dag fikk jeg pakken i posten, 9 dager etter bestilling. En kjapp test på plastfilmen på min Xperia V tyder på at det hjelper allerede før man tar av filmen, plastfilmen blir glattere og får mindre problemer med fingeravtrykk. Endret 6. februar 2014 av Frobe Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Dette beviser vel i grunnen ikke annet enn at du er opplært fra selgers ståsted og ikke ut fra forbrukerkjøpsloven. Beklager men det imponerer ikke, tvert om er det nedslående at poffer kan så lite om loven og hvordan den er ment å fungere. At dere praktiserer noe annet (bortsett fra når dere treffer på noen bråkebøtter av noen kranglefanter) er ikke det samme som at det skal være slik, bare at folk flest kan enda mindre om loven enn dere. Når forhandlere "ofte ordner opp" så er det nettopp fordi de må. Det tar seg selvsagt mye bedre ut å si at dette er "goodwill" men i forhold til reklamasjonsretten er det som regel noe de skal rydde opp i. Du tror vel ikke det er tilfeldig at "alle" bilprodusenter har 5 garanti år i Norge og bare i Norge? Hvis de likevel stadig kommer i klem mellom loven og garanti så kan de like godt gjøre garanti lik lov. Reklamasjonsretten bortfaller når man kan påvise sammenheng mellom modifisering og senere feil-funksjon. Du får ikke nytt kosteskaft når du har spikket litt på det halvveis ned og det brekker der. Du får nytt kosteskaft når du har kortet det inn men det likevel brekker halvveis ned. Nå var heller ikke målet og imponere, men dele hvordan jeg opplever det i praksis, jeg er stort sett på kunden sitt parti i slike saker, og dersom de har krav på reparasjon eller nytt produkt skal de selvsagt få det, men den avgjørelsen er ikke min og ta. iPhone er f.eks et eksempel som går igjen veldig ofte, kunder har byttet deler som skjerm, batteri eller lignende, og vil reklamere. Verkstedet sender en rapport på uautorisert inngrep, FTU konkluderer med at kunden selv har modifisert apparatet og at det da ikke lenger er mulig for forhandler/verksted/produsent og holdes ansvarlig for hvordan apparatet fungerer i ettertid. f.eks "Det følger av rapporten fra verkstedet at mobiltelefonen har vært utsatt for et uautorisert inngrep. (...) På bakgrunn av den fremlagte rapporten og bildene anser utvalget at innklagde har sannsynliggjort at feilen er oppstått senere av årsaker som ikke har sammenheng med tilstanden på leveringstidspunktet (FTU/abcnyheter) Endret 7. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Er det mulig å få sony til bytte filmen på skjermen? Telefonen min ser jo ut som den er 4år gammel. Å det gjorde den etter 1 uke. Utrolig dårlig den beskyttelsen. Blir nok ikke sony på meg mer etter denne. Åssen har du behandlet din telefon? Min 4 mnd gamle Xperia V ser ut som ny fortsatt. Ikke antydning til riper eller merker. Har behandlet den normalt forsiktig. Så ripene på din kan jeg ikke skjønne kan være Sonys feil. Endret 8. februar 2014 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Er det mulig å få sony til bytte filmen på skjermen? Telefonen min ser jo ut som den er 4år gammel. Å det gjorde den etter 1 uke. Utrolig dårlig den beskyttelsen. Blir nok ikke sony på meg mer etter denne. Åssen har du behandlet din telefon? Min 4 mnd gamle Xperia V ser ut som ny fortsatt. Ikke antydning til riper eller merker. Har behandlet den normalt forsiktig. Så ripene på din kan jeg ikke skjønne kan være Sonys feil. Min V er over 5 måneder, og hvis jeg leter så finner jeg kun en liten antydning til en ripe i plastfilmen min. Riktignok så er jeg påpasselig på å ikke legge mobilen i en lomme sammen med nøkler/mynter, og passer på at lommene er rene (uten sand osv.). Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Er det mulig å få sony til bytte filmen på skjermen? Telefonen min ser jo ut som den er 4år gammel. Å det gjorde den etter 1 uke. Utrolig dårlig den beskyttelsen. Blir nok ikke sony på meg mer etter denne. Åssen har du behandlet din telefon? Min 4 mnd gamle Xperia V ser ut som ny fortsatt. Ikke antydning til riper eller merker. Har behandlet den normalt forsiktig. Så ripene på din kan jeg ikke skjønne kan være Sonys feil. Min V er over 5 måneder, og hvis jeg leter så finner jeg kun en liten antydning til en ripe i plastfilmen min. Riktignok så er jeg påpasselig på å ikke legge mobilen i en lomme sammen med nøkler/mynter, og passer på at lommene er rene (uten sand osv.). Har vell behandlet den som en telefon. Eneste forskjell fra forrige telefoner er jeg har hatt den med på løpeturer i regnvær. Plastfilmen er elendig å det er ingenting å diskutere. Jeg kjøper ikke en design telefon i glass å aluminium for at den egentlig skal pakkes inn i gummi og dobbel plast beskyttelse på skjermen. Har hatt sony ericsson m600, p1, htc diamond, magic, hero, desire, nexus one, samsung galaxy s1, s2 og s3 å fått riper i skjermen 1 gang før. Det var når jeg hadde den i lommen sammen med en liten stein på vei til glittertind. Nå er det jo heldigvis ikke riper i skjermen på denne, men riper i en drit plastbeskyttelse som blir vass av å ligge i en bukselomme. Å ikke skal kunne fjernes uten å være i fare for det går ut over garantien. Mulig det fulgte med en ekstra plast til xperia v, som var av bedre kvalitet. Sony kan få mange poeng på telefonen fra meg. Men skjermenbeskyttelsen er minus poeng. Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hei! Er det noen som vet om dette problemet gjelder alle Sony-modeller, som f.eks. Xperia V? Xperia V har også dette plastbelegget. Testet forøvrig middelet nå og det funker utrolig bra. Xperia Z Compact får ikke fingermerker lenger og ble svært god å bruke (glattere). Tok en drøy uke i postgang å få middelet. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Har kjøpt og fått, men ikke brukt enda. Noen som har erfaringer å dele? Man må vel være forsiktig med å kline dette over linser og høytalere... Lenke til kommentar
Thegamerboy Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Funker det middelet på skjermen til HTC one også, og gjør det skjermen dårligere på noen måte? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Funker det middelet på skjermen til HTC one også, og gjør det skjermen dårligere på noen måte? Det fungerer nok på alle glass skjermer. Har selv planer om å bruke det på 'alle' mobile enheter jeg har. Har bare ikke satt igang enda da jeg håpet på erfaringer fra de som har brukt det allerede. Men det er vel bare å sette igang. Lenke til kommentar
lastroem Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Fulgte anvisningen og produktet som ble vist i videoen, men det fungerte ikke.... Bestilte samme veske som ble vist i filmen, fra Japan via eBay. Skjermen var glatt og fin i ca en time. Prøvde flere ganger, lot den tørke i 12 timer, men til ingen nytte. Min Z1 levde farlig, helt til jeg prøvde Turtle wax - Clear vue - Rain Clear, (http://www.autocare.no/autocare/produkter/turtlewax/frontruter/turtle-cle/ ), dette fungerte... mobilen er like god som ny. -Lars 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg