caver911 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Når jeg slår på PC'en låser den seg, dvs Asus bilde med logo vises, men pc går ikke videre til oppstart av operativsystemet. Det er snakk om en Asus bærbar typeca. to år gammel. Jeg har trykket F2 og F9 for å se om det hjelper, men ingenting skjer. Hva kan jeg gjøre for å få den til å gå videre. I det minste hva kan jeg gjøre for å få ut mine dokumenter. Slik det er nå så er PC'en ubrukelig. Mvh Lenke til kommentar
Micko Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Kommer du inn på BIOS? Hold inne DEL mens maskinen starter. Lenke til kommentar
caver911 Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Kommer du inn på BIOS? Hold inne DEL mens maskinen starter. Hei Prøvde å holde del knappen inne, men dt hjalp ikke. Operativsystemet er windows 7. Kanskje laste ned windows 7 på CD og se om den klarer å boote fra denne. Men uansett har jeg ikke lisensnøkkelen skrevet ned til eksisterende, må vel ha denne? Hvis noen vet om det er et alternativt, fortell meg gjerne og hva jeg gjør for å få tak i lisensnøkkelen. PCèn er kjøpt på elkjjøp eller lefdal. Mvh Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Prøv å la den stå uten strøm og batteri tilkoblet en stund før du prøver igjen. Symptomene du beskriver kan høres ut som defekt harddisk, men da pleier man å kunne komme inn i bios. Og lisensnøkkelen skal vanligvis stå på ett klistremerke under PCen eller under batteriet. Endret 28. januar 2014 av kjetilkl Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Du kan også prøve å ta ut bios batteriet også starte maskinen og deretter sette inn batteriet igjen hvis forslaget over her ikke fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå