mj66 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Ved tilkobling av eksterne enheter til bærbare maskiner er det en stor fordel å slippe strømledning/AC-adapter. Er det ikke slik at firewire-enheter kan trekke strøm fra firewire-porten mens f.eks. usb2-brennere/harddisker må kobles til nettuttak?? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har en extern harddisk som støtter både USB 2.0 og FireWire. Jeg må ha strømkabel i tillegg ja... Ser ikke problemet i det jeg da menne. Kanskje hvis du skal koble den til bærbar PC da... Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Både USB og Firewire kan levere strøm fra porten. Men usb har bare kapasitet til mindre strømkrevende enheter. Firewire klarer større strømmer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 derimot er det vanlig med 4 "ports" utganger på bærbare til firewire, og disse kan ikke levere strøm (de 2 ekstra "portene" er strømmen, men er fjerna pga. plass) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Firewire er raskere i praksis enn USB2.0, til tross for at USB2.0 har høyere teoretisk hastighet. Derfor er det å foretrekke. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Sier så, men jeg merker ikke forskjell i ytelse mellom FireWire og USB2.0 da... Ligger på ca 25 MB/s konstant til disken når jeg kopierer filer. Vel å merke til den disken JEG har da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå