Imidura Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 har en pc med både win 98 og win XP men ønsker å bli kvitt 98 uten å formatere hardisken. Fins det muligheter for dette? Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 ja, prøv med format da. regner med at du har Windows 98 på C: hvis dette er tilfelle så booter du bare fra en diskett, å skriver Format C: hvis du ikke har noen oppstartsdiskett for Windows 98, ME eller noe i den rettningen, så last ned en fra bootdisk.com der finner du oppstartsdisketter for alle Windows versjonene. Ville imidlertid anbefalt deg å slette XP også å legge denne på C: ellers kan du jo bruke Norton Ghost eller Drive Image til å flytte alt av data fra C: over til D: dvs. oprativsystemet over til C: Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 har både xp og win98 på c:. derfor ønsker jeg å kun fjerne win98 og unngå å formatere harddisken. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 kunne tenkt meg å vite hvordan du fikk til det. har du oppgradert eller? å ha 2 Windows versjoner på en og samme partisjon blir veldig vanskelig. Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 kunne tenkt meg å vite hvordan du fikk til det. har du oppgradert eller? å ha 2 Windows versjoner på en og samme partisjon blir veldig vanskelig. Ikke vanskelig, bare kronglete Imidura: Du har egentlig bare to valg, slette Win98 manuelt, dvs slette de programmappene som er knytte til Win98, Brukerprofilene som er knyttet til Win98 og selve Win98 mappen. I tillegg ligger det noen skjulte systemfiler direkte på rot som du også må fjerne. Andre alternativet er nok en formatering av partisjonen. - Ralek - Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 var ikke vannskelig å innstalere 2 windows på samme partisjon. Bare velg samme og endre navnet på winxp mappen til noe annet. hvordan finner jeg rot filene til win98? Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 var ikke vannskelig å innstalere 2 windows på samme partisjon. Bare velg samme og endre navnet på winxp mappen til noe annet. hvordan finner jeg rot filene til win98? Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Det hjalp meg ikke så mye Ralek. Det var det jeg skrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå