Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bare lurte på en ting angående matte eksamen. Jeg har lyst å ta opp matte som privatist, og må søke innen 30. Januar. Jeg fikk 4 på matte eksamen og kun 2 i standpunkt (gjorde det dårlig på småprøver pga for lite øving). Så det jeg da altså lurer på er om det er noe særlig betydning hvis jeg tar opp STANDPUNKT karakteren min? Siden jeg fikk jo en god nokk karakter på eksamen, men er ikke helt sikker på om matte eksamen veier over standpunkt og om standpunkt egentlig ikke teller, siden jeg hadde eksamen i faget?

Jeg gikk 3. år påbygg for generell studiekompetanse 2012/2013

Endret av Monobryn94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du tar opp matteeksamen i hvilket som helst mattefag som privatist, så tar du EKSAMEN i faget, og du får en karakter som vil slette de nåværende karakterene, gitt at du får et resultat som er bedre enn den høyeste karakteren i dette faget. I ditt tilfelle vil du måtte få 5 på matteeksamen som privatist, og dermed slette din nåværende 4 og 2.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Når du tar opp matteeksamen i hvilket som helst mattefag som privatist, så tar du EKSAMEN i faget, og du får en karakter som vil slette de nåværende karakterene, gitt at du får et resultat som er bedre enn den høyeste karakteren i dette faget. I ditt tilfelle vil du måtte få 5 på matteeksamen som privatist, og dermed slette din nåværende 4 og 2.

Lykke til! :)

Det stemmer ikke. Du kan erstatte selv om du får en 3er, noe som lønner seg for deg. En 3er er bedre enn en 4er og 2er. Jeg opplevde det samme som deg, men omvendt. Fikk 4er i standpunkt og 2er i eksamen, tok eksamen på ny og fikk en 4er. jeg erstattet den uten problemer.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke. Du kan erstatte selv om du får en 3er, noe som lønner seg for deg. En 3er er bedre enn en 4er og 2er. Jeg opplevde det samme som deg, men omvendt. Fikk 4er i standpunkt og 2er i eksamen, tok eksamen på ny og fikk en 4er. jeg erstattet den uten problemer.

Dette spørs.. om han har et snitt lavere enn 3 så vil det være positivt med 4 og 2 istedenfor kun 3.

Så kun om han har ett snitt på bedre enn 3 vil det være positivt for han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...