Gå til innhold

Forsterker til Klipsch RF-62

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg et sett med solide høyttalere + forsterker/receiver som jeg kommer til å bruke til ca 70% musikk og 30% film. Komplett/MPX hadde nylig salg på flere Klipsch høyttalere, og jeg endte opp med å kjøpe et par med RF-62 Mk1. Jeg har egentlig ingen erfaring eller kunnskap med HiFi utstyr, men jeg tror det var et godt kjøp :) Derfor har jeg noen spørsmål i forhold til valg av receiver..

1. Først og fremst er det vel viktig å velge en forsterker som passer til høyttalerne, og jeg leser veldig mange ulike meninger etter noen få søk. Jeg tenker å bruke 3-4000 kr på forsterker. Kan noen anbefale en forsterker i denne prisklassen fra en produsent som passer til Klipsch?

2. Jeg ønsker å koble til både TV og PC til receiveren, og i tillegg ønsker jeg å ha mulighet for trådløs avspilling av Spotify, og da er vel det som heter Spotify Connect den mest elegante løsningen? Det er bare noen få produsenter som støtter dette ser jeg (ref. https://www.spotify.com/no/connect/)

En receiver jeg har kikket på er Marantz NR1603 (http://www.komplett.no/marantz-nr1603-surroundreceiver-sort/794793). I følge siden deres så støtter denne Spotify, men det ser ikke ut til å være Spotify Connect funksjonaliteten? På denne siden (http://thenextweb.com/gadgets/2013/09/03/spotify-connect-lets-you-stream-music-to-your-home-speaker-system-with-a-smartphone-or-tablet/#!tziby) står det likevel at Marantz støtter Spotify Connect, men jeg tror kanskje det er en feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en forsterker i fjor med innebygget Spotify (Onkyo) - men for å være helt ærlig så angrer jeg på at jeg ikke kjøpte en med airplay istedet, for jeg har uansett liggende en ipad som jeg bruker som fjernkontroll til den, og da er det jo like greit å spille spotify på den med lyden på Airplay-forsterkeren.

(Nå har jeg iogforseg løst det ved å spille av airplay på XBMC'PC-en istedet, men det betyr at jeg må ha på den selv om jeg bare skal spille musikk :))

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en forsterker i fjor med innebygget Spotify (Onkyo) - men for å være helt ærlig så angrer jeg på at jeg ikke kjøpte en med airplay istedet, for jeg har uansett liggende en ipad som jeg bruker som fjernkontroll til den, og da er det jo like greit å spille spotify på den med lyden på Airplay-forsterkeren.

(Nå har jeg iogforseg løst det ved å spille av airplay på XBMC'PC-en istedet, men det betyr at jeg må ha på den selv om jeg bare skal spille musikk :))

Jeg har ingen Apple produkter så AirPlay er vel uten betydning for meg da. Uansett så vil jeg ha Spotify Connect funksjonen, så da må jeg enten gå for Pioner eller Yamaha. Jeg vurderer en Yamaha RX-A830 (http://www.komplett.no/yamaha-rx-a830-hjemmekinoreceiver-sort/794603) selv om den er litt over budsjettet mitt.. Nå har jeg kun to fronthøyttalere, men jeg vil gå for en surround receiver siden jeg senere vil oppgradere til flere høyttalere. I tillegg har denne både Pre-out, Wifi støtte og Spotify Connect. Høres dette ut som et fornuftig valg? Er den sterk nok til å drive Klipsch RF-62?

Det med kabler og har jeg null peil på.. ser det er 4 utganger bak hver høyttaler, men har jeg rett når jeg kun trenger å koble til med to ledninger til hver høyttaler? Har noen anbefalinger over billige, men gode nok kabler som vil passe?

Takk!

Lenke til kommentar

Jeg har ingen Apple produkter så AirPlay er vel uten betydning for meg da. Uansett så vil jeg ha Spotify Connect funksjonen, så da må jeg enten gå for Pioner eller Yamaha. Jeg vurderer en Yamaha RX-A830 (http://www.komplett.no/yamaha-rx-a830-hjemmekinoreceiver-sort/794603) selv om den er litt over budsjettet mitt.. Nå har jeg kun to fronthøyttalere, men jeg vil gå for en surround receiver siden jeg senere vil oppgradere til flere høyttalere. I tillegg har denne både Pre-out, Wifi støtte og Spotify Connect. Høres dette ut som et fornuftig valg? Er den sterk nok til å drive Klipsch RF-62?

Det med kabler og har jeg null peil på.. ser det er 4 utganger bak hver høyttaler, men har jeg rett når jeg kun trenger å koble til med to ledninger til hver høyttaler? Har noen anbefalinger over billige, men gode nok kabler som vil passe?

Takk!

Selv kjører jeg med biltema kabler til mine. Msnge kan diskutere på om man hører forskjell på dyre å billige kabler, men etter min formening så legger jeg heller de kronene i andre oppgraderinger.

Du trenger bare å bruke to av de fite terminalene ja. Det er fire fordi det skal være mulighet for bi-wiering elns.

Yamahaen kommet til å drive de greit nok. Har selv yamaha og er knallfornøyd. Men hadde jeg skulle brukt det mest til musikk hadde jeg valgt onkyo, eller marantz. Kansje til og med anthem. Men på film er yamahaen knall.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Da ble det en Yamaha RX-A1030 på meg :) Kommer med posten til uka, så da er det bare å glede seg i mellomtiden :)

Etter hva jeg har lest så er det egentlig Marantz jeg ville gått for og, men pga Spotify Connect som jeg tror jeg kommer til å bruke veldig mye så gikk jeg for Yamaha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...