MonkeyMadness Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hei! Har hatt problemer med PC'en min de siste dagene. Problemet er at skjermen begynner å skurre, ser piksler i forskjellige farger og deretter blir skjermen svart. PC går fortsatt normalt, og har jeg lyd på fortsetter lyden. Noen ganger får jeg blue screen med følgende melding: "Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed" To ganger har jeg opplevd at Windows har selv klart å fikse problemet, og da får jeg opp en melding om at skjermdriveren har sluttet å virke. Har oppdatert alt av drivere på PC'en. Har en liten mistanke om at skjermkortet holder på å ta kvelden. Dette er et AMD Radeon HD 6900-kort. Noen ideer? Lenke til kommentar
code Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har du mulighet til å laste opp .dmp (dump file) så kan jeg/noen muligens se på feilmeldingen som kommer ved BlueScreen? Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Og hvor finner jeg denne filen? Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 C:\Windows\Minidump Fant frem dit. Hvilket program kan jeg bruke for å åpne filen? Funket ikke med WordPad ihvertfall Lenke til kommentar
code Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Her må du rett å slett google for å finne et program, evt. kan du laste den opp på nett så kan vi tyde den for deg. Personlig bruker jeg BlueScreenView. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Her må du rett å slett google for å finne et program, evt. kan du laste den opp på nett så kan vi tyde den for deg. Personlig bruker jeg BlueScreenView. Prøvde meg med BlueScreenView, men skal ikke skryte på meg at jeg skjønte noe av det.. Men når jeg prøver å legge til filen, så får jeg opp at jeg ikke har tillatelse til å laste opp denne filtypen Lenke til kommentar
code Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Her må du rett å slett google for å finne et program, evt. kan du laste den opp på nett så kan vi tyde den for deg. Personlig bruker jeg BlueScreenView. Prøvde meg med BlueScreenView, men skal ikke skryte på meg at jeg skjønte noe av det.. Men når jeg prøver å legge til filen, så får jeg opp at jeg ikke har tillatelse til å laste opp denne filtypen Har ikke det problemet selv, mitt forslag er forsatt å uploade denne filen så vi kan ta en titt. Du kan prøve å åpne BlueScreenView ved å høyreklikke på programmet og ta: Run as Administrator. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Her må du rett å slett google for å finne et program, evt. kan du laste den opp på nett så kan vi tyde den for deg. Personlig bruker jeg BlueScreenView. Prøvde meg med BlueScreenView, men skal ikke skryte på meg at jeg skjønte noe av det.. Men når jeg prøver å legge til filen, så får jeg opp at jeg ikke har tillatelse til å laste opp denne filtypen Har ikke det problemet selv, mitt forslag er forsatt å uploade denne filen så vi kan ta en titt. Du kan prøve å åpne BlueScreenView ved å høyreklikke på programmet og ta: Run as Administrator. Beklager, ordla meg litt dårlig der. Det er når jeg skal laste opp filen til forumet her at jeg ikke har tillatelse til å gjøre det. Lenke til kommentar
code Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Her må du rett å slett google for å finne et program, evt. kan du laste den opp på nett så kan vi tyde den for deg. Personlig bruker jeg BlueScreenView. Prøvde meg med BlueScreenView, men skal ikke skryte på meg at jeg skjønte noe av det.. Men når jeg prøver å legge til filen, så får jeg opp at jeg ikke har tillatelse til å laste opp denne filtypen Har ikke det problemet selv, mitt forslag er forsatt å uploade denne filen så vi kan ta en titt. Du kan prøve å åpne BlueScreenView ved å høyreklikke på programmet og ta: Run as Administrator. Beklager, ordla meg litt dårlig der. Det er når jeg skal laste opp filen til forumet her at jeg ikke har tillatelse til å gjøre det. Det tror jeg ikke går an, uten at jeg vet det sikkert. Det finnes 100 vis av gratis uploading services på nettet. Bare å linke til det her. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Her må du rett å slett google for å finne et program, evt. kan du laste den opp på nett så kan vi tyde den for deg. Personlig bruker jeg BlueScreenView. Prøvde meg med BlueScreenView, men skal ikke skryte på meg at jeg skjønte noe av det.. Men når jeg prøver å legge til filen, så får jeg opp at jeg ikke har tillatelse til å laste opp denne filtypen Har ikke det problemet selv, mitt forslag er forsatt å uploade denne filen så vi kan ta en titt. Du kan prøve å åpne BlueScreenView ved å høyreklikke på programmet og ta: Run as Administrator. Beklager, ordla meg litt dårlig der. Det er når jeg skal laste opp filen til forumet her at jeg ikke har tillatelse til å gjøre det. Det tror jeg ikke går an, uten at jeg vet det sikkert. Det finnes 100 vis av gratis uploading services på nettet. Bare å linke til det her. http://speedy.sh/EvzZ9/012714-31886-01.dmp Si ifra hvis du trenger flere filer, har 5 bare idag.. Lenke til kommentar
code Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Det er som du sier, du får en 0x00000116 Bug Code som er hva du tidligere nevnte, "Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed". Hva som skjer er at den prøver å igjenopprette driveren men feiler. Vanligvis så skjer dette pga. GPU får en request av et thirdparty software, men kan ikke se at dette er tilfellet her. Du får også to DirectX feilmeldinger, så jeg anbefaler å oppdatere DirectX, hvis problemet ikke forsvinner er det vært å prøve å uninstallere GPU driverene, og slå av og på Windows, la Windows installere driver automatisk, og se om dette hjelper. Du kan også google litt på: dxgkrnl.sys / dxgmms1.sys / atimpag.sys for å se om noen andre har noen smarte løsninger. Hvis du ikke finner noen løsninger, og er litt data skynding tar det ikke mange minuttene og re-installere Windows. Hvis BSOD forsetter etter clean install er det mest sannsynligvis hardware feil. Endret 27. januar 2014 av Ares NOR 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ikke noe problem å laste opp dump filer her på forumet. Det er kun å pakke dem med Winzip, 7-zip eller noe slikt. Eventuelt forandre fil navn til blablabla.txt. Lenke til kommentar
code Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 For de som er interesserte. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Det er som du sier, du får en 0x00000116 Bug Code som er hva du tidligere nevnte, "Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed". Hva som skjer er at den prøver å igjenopprette driveren men feiler. Vanligvis så skjer dette pga. GPU får en request av et thirdparty software, men kan ikke se at dette er tilfellet her. Du får også to DirectX feilmeldinger, så jeg anbefaler å oppdatere DirectX, hvis problemet ikke forsvinner er det vært å prøve å uninstallere GPU driverene, og slå av og på Windows, la Windows installere driver automatisk, og se om dette hjelper. Du kan også google litt på: dxgkrnl.sys / dxgmms1.sys / atimpag.sys for å se om noen andre har noen smarte løsninger. Hvis du ikke finner noen løsninger, og er litt data skynding tar det ikke mange minuttene og re-installere Windows. Hvis BSOD forsetter etter clean install er det mest sannsynligvis hardware feil. Tusen takk for grundig og kjapt svar! Skal prøve å oppdatere DirectX, så får vi se hva som skjer. Og igjen tusen takk! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 C:\Windows\Minidump Fant frem dit. Hvilket program kan jeg bruke for å åpne filen? Funket ikke med WordPad ihvertfall Bruk dette: http://www.resplendence.com/downloads Last ned WhoCrashed v5 1 Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Avinstallerte skjermdriver og sjekket gjennom C-disken etter rester av disse, og da fant jeg filer fra en eldre versjon av skjermdriveren. Slettet alt av gamle drivere og installerte siste versjon av driveren, og nå virker det som om ting er i orden! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Jeg bruker som regel å renske ut gamle drivere med Driver Sweeper, kjekt lite verktøy det. Kjører det i Safe Mode etter å ha avinstallert skjermdriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå