Rezaldo Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 hei, jeg går siste året på vgs nå og skal søke mest sannsynlig økomoni og administrasjon på BI i Bergen jeg er ganske sikker på at jeg kommer inn men jeg skal i tjeneste nå i august så jeg skal ikke begynne å studere før august 2015. Men Bi koster jo penger og det vil koste å bo på studenthybel. Hvordan fungerer lånekassen når det kommer til slikt? vil jeg få hjelp av de til å dekke studielånet og bolånet mitt? takker for svar Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 hei, jeg går siste året på vgs nå og skal søke mest sannsynlig økomoni og administrasjon på BI i Bergen jeg er ganske sikker på at jeg kommer inn men jeg skal i tjeneste nå i august så jeg skal ikke begynne å studere før august 2015. Men Bi koster jo penger og det vil koste å bo på studenthybel. Hvordan fungerer lånekassen når det kommer til slikt? vil jeg få hjelp av de til å dekke studielånet og bolånet mitt? takker for svar De gir deg et helt ordinært stipend og studielån. Siden du velger BI får du innvilget støtte til skolepenger, men dette er vel kun som lån (tror jeg). Summa summarum ender du opp med enda mer studielån, enn hva tilfellet er ved en offentlig skole. Lenke til kommentar
Rezaldo Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 hei, jeg går siste året på vgs nå og skal søke mest sannsynlig økomoni og administrasjon på BI i Bergen jeg er ganske sikker på at jeg kommer inn men jeg skal i tjeneste nå i august så jeg skal ikke begynne å studere før august 2015. Men Bi koster jo penger og det vil koste å bo på studenthybel. Hvordan fungerer lånekassen når det kommer til slikt? vil jeg få hjelp av de til å dekke studielånet og bolånet mitt? takker for svar De gir deg et helt ordinært stipend og studielån. Siden du velger BI får du innvilget støtte til skolepenger, men dette er vel kun som lån (tror jeg). Summa summarum ender du opp med enda mer studielån, enn hva tilfellet er ved en offentlig skole. Men hvordan blir det med studenthybelen da? vil de betale for meg sånn ca 60/40? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Du får en sum, hva du gjør med den er det du som styrer med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå