AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hei. Jeg har i det siste vært i et slags forhold med en jente jeg har kjent i lang tid. Jeg er 27 og hun 26, og vi har hatt diverse av og på forhold og vennskap helt fra ungdomsskolen. Hun er veldig søt og en flott jente, men helt ubrukelig økonomisk sett. Hun fullførte en økonomutdanning (ironisk nok) forrige sommer, og har vært arbeidsledig siden den tid (ca 8 måneder), hvis vi ser bortifra en deltidsjobb på Rema. Etter nyttår hevet huseier leien, og jeg tilbød henne å flytte inn med meg i stedet, i hvert fall midlertidig. Nå har det gått en måned og det er veldig hyggelig, men jeg har fortalt henne at jeg vil hun skal dekke egne kostnader selv, og vi har kommet fram til at hun betaler en fast sum på 2000 hver måned. Vet ikke helt hvem som tjener på det økonomisk sett, men vi gjør opp det på soverommet, så det har jeg ikke noe problem med. Problemet er at hun flere ganger har spurt om penger i andre sammenhenger. I jula var hun og to venninner i Spania. Dette var før vi flyttet inn sammen. Da "lånte" jeg henne 5000 (har ikke blitt betalt tilbake eller vært noe mer snakk om det). Da de var der klarte de å kræsje bilen de hadde lånt, og det resulterte i at jenta mi tok ut penger fra BSU-kontoen sin. Nå må hun betale tilbake skattefradraget hun har fått, i tillegg til det banken gir i renter over vanlig sparekonto. Det at en økonom ikke skjønner at det er mye mer gunstig å betale dette med kredittkort klarer jeg ikke å forstå, men men... Gjort er gjort. Det har skjedd flere ganger at hun kommer og ber om penger, men jeg føler at hun ikke liker å spørre (kan hende jeg er naiv og misforstår kroppspråk), og hun sier alltid at hun skal betale tilbake. Problemet er at hun betaler aldri tilbake (i penger), men jeg har lyst til å hjelpe henne fordi jeg bryr meg om henne og fordi jeg vil ha sex. Er dette galt? Jeg er vel på sikt ute etter et seriøst forhold, selv om alt er litt uklart på den fronten. Anonymous poster hash: 50425...80c Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Det høres ut for meg som du betaler overpris for den musa der... Jeg ser absolutt den lukrative siden, men jeg tror jeg ville begynt å tenke gjennom "unnskyldninger" for å holde tilbake på cashflowen. 5 Lenke til kommentar
fwjensen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Lag en liste over alt hun skylder deg og la henne betale dette tilbake litt og litt hver måned. Hvis hun ikke gjør dette og hun spør fremdeles etter mer penger er rett og slett å si nei eller lyge og si at du ikke har penger å låne bort. Slutt å gi henne ting og se om hun holder ut. Du ender enten med penger og dama, eller enda mer penger og "dodged a bullet" som de pleier å si. Det vile jeg gjort, er ikke en expert så få gjerne flere tips 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Det høres ut for meg som du betaler overpris for den musa der... Jeg ser absolutt den lukrative siden, men jeg tror jeg ville begynt å tenke gjennom "unnskyldninger" for å holde tilbake på cashflowen. Denne musa er spesielt deilig da Og i et mer seriøst forhold og muligens ekteskap ville vi jo delt på økonomien uansett? Lag en liste over alt hun skylder deg og la henne betale dette tilbake litt og litt hver måned. Hvis hun ikke gjør dette og hun spør fremdeles etter mer penger er rett og slett å si nei eller lyge og si at du ikke har penger å låne bort. Slutt å gi henne ting og se om hun holder ut. Du ender enten med penger og dama, eller enda mer penger og "dodged a bullet" som de pleier å si. Det vile jeg gjort, er ikke en expert så få gjerne flere tips Hun vet jeg tjener godt og eier en gjeldsfri bolig, så det går ikke å late som jeg ikke har pengene. Anonymous poster hash: 50425...80c Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Denne musa er spesielt deilig da Den har jeg hørt før! Min mistanke er at den egentlig ikke er så deilig, men at du sier det for å rettferdiggjøre pengebruken din på henne 3 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Bare si nei, slutt å være tøffel, mus og rotter kan du få for halve prisen om ikke mindre om det er det som er problemet, klarer hun ikke noe annet enn å bruke opp andre sine penger så antar jeg at hun veit hvor døra er selv. Selv om du er gjeldsfri osv er det lov å si nei når man overskrider en viss grense og det gjelder for alt, man skal nå ikke bare gi og gi, ergo hun er langt over den grensen og dette forholdet du vil ha, varer neppe lenge etter at hun har sugd deg tom for penger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Denne musa er spesielt deilig da Den har jeg hørt før! Min mistanke er at den egentlig ikke er så deilig, men at du sier det for å rettferdiggjøre pengebruken din på henne Nei, har hatt crush på henne lenge før pengebruken startet. Hun vet også veldig godt selv at hun ser bra ut, og bruker det for alt det er godt for. Her er det ikke bare økonomiske tilfeller (det er ikke sånn at hun bare kommer bort til meg og ber om penger og tilbyr sex). Men når jeg holder på med noe annet, som for eksempel da jeg fortsatt studerte og jobbet med masteroppgaven endte jeg ofte opp i senga med henne framfor å jobbe. Sier ikke at dette er negativt, men hun vet veldig godt at hun kan bruke utseendet sitt for å oppnå det hun vil, og jeg vil ikke være en sånn person for henne. Anonymous poster hash: 50425...80c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Hehe, det høres kanskje verre ut enn det er. Jeg kjøper ikke sex av henne, og vi har som sagt vært sammen før jeg kom i en slik økonomisk situasjon. Anonymous poster hash: 50425...80c Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Høres ut som hun burde blitt noe annet enn økonom... Det at du gir henne penger og får sex høres mer ut som prostitusjon... Felles økonomi er bra det, men skal da ikke være slik at du betaler alt for henne, inkl ferieturer... Kan neppe være så vanskelig for henne å be om penger, hun gjør det jo hele tiden. Synes det virker litt som hun utnytter deg, selv om du får valuta for det. 2 Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jepp, prostitusjon.Sånn , begge veier i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Nåh, de aller fleste av oss har vel på ett eller annet vis prostituert oss litt. Jaja, så fant hun seg en sugardad, jeg har sett forhold på tynnere grunnlag enn det Men ja, hun bruker deg, så du bør ikke ha noe i mot det. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Er du seriøst så tett at du lar deg utnytte på denne måten? Jeg anbefaler at du runker flere ganger om dagen, slik at hormonene ikke dine styrer deg. edit: skrivefeil Endret 27. januar 2014 av Ted Bundy Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvis hun er 26 år så synes jeg at hun etterhvert burde bli voksen, ta seg sammen og finne ut hva det er hun vil drive med, og hvordan hun skal klare å bli selvstendig på det økonomiske. Jeg kan godt tenke meg at hun har studielån å betale tilbake også. Med mindre du synes det er greit, så kan hun jo ikke bare gå rundt og leve livet på din bekostning, uansett hvor fin hun er, hvor glade dere er i hverandre, og hvor god sexen er. Det høres ikke ut som et forhold jeg kunne ha tenkt meg å være i ihvertfall. Det er jo greit gjort av deg å la henne bo der såpass billig for å hjelpe henne litt, men jeg synes ikke det høres ut en langsiktig løsning hvis hun ikke gjør noe for å tjene egne penger. Hun må jo nesten vise at hun vil gjøre en innsats for å begynne å spare egne penger hun også, eller betale tilbake på studielånet hun har. Ellers vil hun jo bli boende der for alltid og leeche av deg. Har du pratet med henne angående jobb og utdanningen hennes? Er det en grunn til at hun ikke skaffer seg fulltidsjobb? Er hun arbeidssky, eller har hun kanskje bommet på utdanningen og funnet ut at økonomi ikke var noe for henne likevel? Hun burde jo uansett finne på noe å drive med, enten det blir fulltid på remaen eller en økonomistilling. Synes du bør ta en prat om det, og hvis du føler at hun bruker deg, så får du fortelle henne at det billige booppholdet mest er for å hjelpe henne i en litt vanskelig tid, og at du forventer at hun også bidrar mer på det økonomiske på sikt. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvem bruker hvem? Skulle til å si det samme..hehe. Han vil ha sex, hun vil ha penger. Vinn/vinn-situasjon? 1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Hvem bruker hvem? Skulle til å si det samme..hehe. Han vil ha sex, hun vil ha penger. Vinn/vinn-situasjon? Ja, og jeg synes det ikke er så dyrt med noen tusinger iblant. Finnes tross alt kvinner som er dyrere i drift. Om du er svært økonomisk så bør du vel egentlig se hvor dette er på vei hen hvis hun ikke responderer fornuftig om du setter ned foten og stopper cash-flow'en hun er i ferd med å venne seg til/vendt seg til. Ser ut som du har falt for looks. Er ikke vits i å gi opp og hive dama ut med en gang om du vil få det til å fungere. Du kan starte med å prøve å hjelpe henne med å få orden på livet sitt og komme seg ut i jobb. De aller fleste bør forstå at når man går 8 måneder ferdig utdannet uten arbeid da er det helt klart noe som er galt. Har forstått det at dama er materialistisk og har et høyt forbruk, dette kan du antageligvis ikke få gjort så mye med da det holder selvtilliten hennes i noenlunde sjakk (?), men det er absolutt ikke så ille å ta vare på seg selv, så lenge det ikke blir for mye. En slik livsstil kan det hende hun vokser fra seg. 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Hvis hun ikke er flink med penger er ikke det ditt problem. Jeg er rimelig sikker på at du aldri kommer til å se igjen snurten av de pengene du har lånt henne. Deltidsjobb på rema er piss. Alle kan få en full jobb hvis de prøver hardt nok og er villige til å flytte på seg og hun har jo utdanning i tillegg. Skjønner at det er vanskelig å si nei til noen man er så keen på. Men tror du egentlig følelsene er gjensidige? Hun får bo billig, hun "låner" penger når hun trenger det, hun får sex når hun vil osv. Her er det hun som tjener på dere. Hvis jeg er blakk stikker jeg ikke til Spania med noen venninner og låner en bil. Spania og ferier er luksus man ikke kan unne seg før man er i stand til å gjøre opp det økonomiske hjemme og går i pluss. Steng pengeslusen, så får du se hvor mye du betyr for henne. Jeg tipper hun går til noen andre å starter på samme viset. En tommelfingerregel for begge kjønn: Hvis du misstenker at en annen person bruker deg, så gjør de som oftest det. Endret 28. januar 2014 av medlem-124997 2 Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Høres ut som en kaos-jente. Du burde passe på å ikke få den dama der gravid! Hva enn du gjør, kvitt deg med a før du har smelt henne på tjukka, det er ikke drømmen å ha en pengesugende kjerring som ikke gidder å jobbe som mamma'n til ungen din!!! Da kan du angre på sex'en livet ut, seriøst. Damer finner du om du kvitter deg med henne, ikke vær i tvil. Du må kanskje bare være villig til å runke noen uker/mnd før du kommer over en. Skru igjen pengekrana, begynn å bruk kondom og ta henne enda hardere og mer. Så får du se hvor lenge hun gidder Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Vel, utenom at hun er en sosekopp med penger, er det noe annet som gjør at du er sammen med henne? Og vice versa, er det noe hun liker ved deg, utenom pengene? Tipper det, ettersom hun hang med deg før du var ferdig utdannet. Angående pengene, så er det ikke noe jeg hadde vektlagt her. Som du sier, det er petty cash for deg. At hun brukte BSU-en var rimelig fantastisk (dumt). Samtidig så ba hun ikke deg om penger. Hvis det skulle bli noe ekteskap, så MÅ du passe på å få særeie, med så dårlig økonomisk sans, så hadde jeg aldri i livet hatt felles økonomi med henne. Hvis du vil ha noe mer ut av forholdet, så må du ihvertfall hjelpe henne med å faktisk få seg en jobb. Det er nok rimelig ødeleggende for henne selv å gå arbeidsledig. Worst case: få henne til å ta en ny utdannelse. Lost case: hun går arbeidsledig. Dette forumet er utrolig kynisk, og vil 95% av tida bare bekrefte alle negative følelser man poster og si at du burde slå opp. Ikke gi innleggene her noe særlig vekt i avgjørelsen din. Litt av grunnen er selvfølgelig at du var veldig ensidig i førsteposten din, så kanskje du skulle poste litt mer om hvorfor du suser rundt med henne? Anonymous poster hash: 002ac...205 Anonymous poster hash: 002ac...205 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg følte meg litt rar etter å ha tenkt over alle kommentarene deres, og i dag etter jobb satt vi oss ned og snakket sammen. Jeg fortalte henne at jeg ikke har noe imot å dele litt på økonomien og hjelpe henne når hun trenger det, men at hun også må gjøre sin del. Vi har avtalt at hun skal intensivere jobbsøkingen og at jeg skal hjelpe henne litt med å finne en jobb, også ser vi hvordan det går. Mulig jeg er naiv og dum, men jeg tror på henne når hun sier hun skal ta seg sammen... Vi har som sagt vært sammen for lenge siden, og det var før jeg var myndig og hadde kontroll over egen økonomi og kom i en slik økonomisk situasjon (tjente godt på bitcoins for et år siden, og det er mye av grunnen til den gjeldsfrie boligen). Hun er en fantastisk jente, og jeg vet at hun ikke bare liker meg på grunn av pengene, selv om jeg innser at det er en faktor. Mange av dere sier jeg bare skal stoppe pengekrana og se om hun fortsatt liker meg, men jeg vil ikke gjøre at vi slår opp heller... Hvor ille er det egentlig at jeg bruker litt penger på henne? Selvfølgelig, hvis det ruinerer meg så er ikke det bra, men om jeg får ei fin jente og betaler en tusenlapp ekstra her og der, så gjør vel ikke det noe? Anonymous poster hash: 50425...80c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå