winterr Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har en Opel Corsa C 2001 modell som jeg har koblet 2x12" og en forsterker i. Alt fungerte fint helt til den plutselig sluttet å fungere mer. Tenkte dette var remote kabelen siden sikringen var fint og resten så bra ut. Delte opp strøm kabelen fra batteriet og tok halve i remoten på forsterkeren og resten i strøm. Da kom spilleren på og spilte som bare det. Tenkte det var remote kabelen som var røket da den er veldig tynn. Jeg kjørte opp på biltema og kjøpte en ny, men vil fortsatt ikke fungere. Hva kan være gale her? Cd-spilleren fungerer, det er bare det at forsterkeren ikke går på uten at jeg kobler strøm kabelen direkte til remoten bak på forsterkeren. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Du får måle på remote ut fra spilleren da, og se om du har 12v+ der Lenke til kommentar
winterr Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Det får jeg gjøre! Hva skal jeg gjøre visst det ikke er det? Må det ny spiller til da? Spilleren jeg kjører nå er helt ny Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Er det en setting i spilleren som sier hvordan denne utgangen skal virke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Mål på selve spilleren om du har spenning ut fra remote. Har den ikke det tar du den og kvitteringa med deg der du kjøpte den. Lenke til kommentar
winterr Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Fikk det til! Var det at subwooferen bak i bilen var koblet slik at det ble om til 1 ohm kobling som igjen var for mye. Det er to 4ohms elementer som jeg fikk koblet om til 8 ohm og spiller som bare det. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 2stk 4ohm kan ikke bli til 1ohm, men 2 eller 8ohm. Du kjører sikkert en 2 kanals forsterker som er brokoblet, og da vil forsterkeren "se" en 2ohm last som 1ohm, og det går som regel dårlig. Skaf deg en mere egnet forsterker, så skal du se det blir liv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå