Gå til innhold

Problemer med helt ny P4 2.8GHz - MSI NEO-FIS2R. Hjelp!


oblivian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er det at CoreCenter spinner ned viften via CoreCell på hk, for å minske støy, for å så spinne opp igjen når prosessoren blir varm og det trengs bedre kjøling. Høres fint ut i teorien, men problemet er at mange vifter klarer ikke det lave spenningsnivået når den skal i "silent mode", og at den da rett og slett stopper, og at den ikke kommer i gang igjen når den skal spinne opp. Da vi det naturlig nok bli ganske hett etterhvert og maskinen vil stenge ned. Når den rebooter starter viften igjen og alt er bra, til samme leksen starter igjen...

 

En måte du kan teste om denne teorien stemmer på, er å starte maskinen og gå inn i bios. La maskinen stå, og se hvordan det er med vifte og reboot da. Går den fint da, er det naturlig å tro at det kan ha noe med overnevte årsak å gjøre. Han har jo fått installert Windows på maskinen, noe som ikke hadde skjedd om den rebootet hvert tiende minutt...

 

Anngående BIOS opdateringer har det vært en masse problemer med dette MSI kortet, men etter 1.6 funket det fint for meg (men så var ikke jeg avhengig av RAID0 støtten heller da, den ikke kom før i 1.8 :roll: )

Lenke til kommentar
Har ikke hatt prob med returretten selv om bios var oppdatert, kan ikke tenke meg at de lager bios for å fikse et prob og så skall du miste garantien for at du bruker den :o

 

Det er ikke noe problem med garantien så lenge kortet virker etter oppdateringen. Men i det øyeblikket kortet flater ut pga. bios oppdatering så mister du garantien.

Lenke til kommentar
Det finnes desverre ingen løsning på problemet for det ser ut som det er en form for produksjonsfeil med hele denne serien.

Jeg hadde selv et makant kort (jeg er sterkt anti-MSI men kunne ikke dy meg etter at et par hadde rost dette kortet opp i skyene på HW's forum og kjøpte derfor et demobrukt kort).

Det er det mest groteske eksempel av hovedkort jeg har sett!

Mange av de funksjoner som skal kunne justeres i BIOS fungerer ikke i det hele tatt + at dette kortet er så ekstremt ustabilt at det er rett og slett ubrukelig!

Det er faktisk så mye problemer med kortet at div HW-sites sier at dette er det eneste 875 kortet du ikke bør kjøpe og jeg støtter gledelig det utsagnet!

Hmm, dette er veldig sterke påstander og hvis det stemmer så diskvalifiserer jo kortet seg selv. Jeg var innom forumene til MSI og ganske riktig, der er det reneste krigsstemningen! Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal råde Mr. til... Sende tilbake hele greia eller satse på at det til slutt kommer en BIOS oppdatering som fikser det. Urovekkende at det ikke støtter Intels anbefalinger om 4 faset styring heller. Søren heller, det kortet så så fett ut på papiret!!!

 

PS. Jeg har fremdeles ikke vært innom fyren for å oppdatere BIOS men han har vært i kontakt med psdata. De hjalp ham å få opp Windows igjen ihvertfall. Bra. De hadde ellers aldri hørt om noen med probs. med kortet. Hvis det viste seg å være noen problemer videre ville de prøve å bytte ut RAM'en.

Lenke til kommentar

Tja som sagt jeg kjøpte dette kortet da det kom ut og var meget fornøyd, det var/ er dønn stabilt. Grunnen til at jeg skiftet var fordi jeg ble intr i å prøve IC7-G på klokking.

Men det kortet som jeg nevnte funker fortsatt stabilt hos han som overtok det og i tillegg har jeg bygget og levert 3-4 maskiner med dette alle uten problemer.

Lenke til kommentar
Tja som sagt jeg kjøpte dette kortet da det kom ut og var meget fornøyd, det var/ er dønn stabilt. Grunnen til at jeg skiftet var fordi jeg ble intr i å prøve IC7-G på klokking.

Men det kortet som jeg nevnte funker fortsatt stabilt hos han som overtok det og i tillegg har jeg bygget og levert 3-4 maskiner med dette alle uten problemer.

OK, husker du hvilken BIOS versjon du kjørte?

Lenke til kommentar
Nei men vet jeg oppdaterte bios en gang og siden dette var da kortet kom ut regner jeg med at det var første eller andre oppdatering som de kom med.

 

har sjekka litt med en som har det ene kortet og det kjører fortsatt med bios 1,4

 

Mener jeg kjører versjon 1.5 på mitt kort nå, og det kjører fjellstøtt som bare det bortsett fra en og annen skjermkort-krasj sånn ca. hver tredje måned. Men den feilen får ATI ta på sin kappe (har et Radeon 9700np).

 

Eneste feilen jeg har med kortet er at bios klokken/datoen ikke fungerer(!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...