dasbass79 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Var bare nødt å lage en tråd for denne flotte telefonen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg blir med! 64 GB minne, en fantastisk skjerm og et hendig format i tillegg til en suveren byggekvalitet. Gi meg 128 GB i neste utgave! Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Helt enig, jeg har ofte skiftet ut tlf, men denne er perfekt i mine øyne.stor lagringskapasitet og kjapp og hendig!128 gb hadde ikke gjort noe nei! Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 kjører så å si alt av formater i tillegg.kjapt kamera.kommer ikke på noen minuser!kanskje eneste at det ikke er støtte for minnekort Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg blir med! 64 GB minne, en fantastisk skjerm og et hendig format i tillegg til en suveren byggekvalitet. Gi meg 128 GB i neste utgave! Telefonen har ikke 64GB minne, den har lagringskapasitet på 64GB. Telefonen har 1GB minne: HTC. gsmarena, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg blir med! 64 GB minne, en fantastisk skjerm og et hendig format i tillegg til en suveren byggekvalitet. Gi meg 128 GB i neste utgave! Telefonen har ikke 64GB minne, den har lagringskapasitet på 64GB. Telefonen har 1GB minne: HTC. gsmarena, Kan du forklare? Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Stemmer 64 gb lagringsplass ja.noe bedre enn iPhone sin Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Trykket meg innpå i tro om det var One+ og ikke 2 år gamle One X+ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Telefonen har ikke 64GB minne, den har lagringskapasitet på 64GB. Telefonen har 1GB minne: HTC. gsmarena, Kan du forklare? Forlklare hva RAM er? Øh, oki...vel..det er minne som du har for alle dine åpne apps samt hva som trengs for at operativsystemet Android krever for å kjøre. Dette er hva min Nexus 5 benytter av internminne på å kjøre Android og de applikasjonene jeg har installert. Hver app har data som følger med appen, samt den lagrer bilder, filmer og alt annet du fysisk har lagret. I praksis så er det en harddisk for alle filene dine: Hvis du lurer mer så kan du f.eks se her på litt om hvordan Android håndterer RAM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=904023 Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Trykket meg innpå i tro om det var One+ og ikke 2 år gamle One X+ Er den virkelig to år gammel?føles ikke som en så gammel modell når jeg bruker den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Trykket meg innpå i tro om det var One+ og ikke 2 år gamle One X+ Er den virkelig to år gammel?føles ikke som en så gammel modell når jeg bruker den Tja, den kom jo for ca et år siden. One X, derimot, nærmer seg vel to år i disse dager. Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Aha ja da er jeg med Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Jeg blir med! 64 GB minne, en fantastisk skjerm og et hendig format i tillegg til en suveren byggekvalitet. Gi meg 128 GB i neste utgave! Telefonen har ikke 64GB minne, den har lagringskapasitet på 64GB. Telefonen har 1GB minne: HTC. gsmarena, Ok, så minne er RAM som inneholder (hovedsakelig) (koden til) appene, mens lagringskapasitet er RAM med plass til data (film, bilder og så burtetter). Endret 29. januar 2014 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ok, så minne er RAM som inneholder (hovedsakelig) (koden til) appene, mens lagringskapasitet er RAM med plass til data (film, bilder og så burtetter). Nei, her er du nok ute å kjører litt. http://voices.yahoo.com/how-explain-ram-vs-rom-beginners-104179.html http://davidrothman.net/2006/07/08/how-to-explain-ram-to-non-geeks/ Kort fortalt, RAM står for Random Access Memory, altså minne/hukommelse for å gjøre flere ting samtidig. Du får ikke bedre ytelse på telefonen din med mere GB til lagring, annet en mer plass å lagre ting og tang på. Det stemmer at det er noe som heter Flash memory men dette er lagringsplass til alle filene dine og det har kort fortalt ingenting med ytelsen for hukommelsen/minnet å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 @b-real. Jeg var egentlig ikke ute etter definisjonen på diverse minnetyper, men leg la merke til at du skilte mellom "minne" og "lagringskapasitet". Hvis du kan forklare forskjellen, så er det fint. BTW: RAM er minne som man fritt kan lese fra og skrive til, uansett hva slags data man velger å legge der. Både apper og data kan lagres i RAM. Flashminne er en spesiell type RAM, der dataene ikke blir borte når man kopler fra spenningen. Egentlig ikke så spesiell, alle løse minnekort er rent flashminne og store deler av minnet i telefoner er flash. På den måten slipper jeg å laste opp 47 GB musikk hver gang jeg slår på telefonen. Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Er det egentlig noen telefon som er MYE bedre enn denne? (Altså, har jeg en grunn stor nok til å skifte ut telefonen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå