JaySpearing Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Heisann! Har nå kommet til det stadiet av ungdomstiden min hvor jeg virkelig trenger penger. Derfor har jeg kommet fram til at det er på tide å skaffe seg en deltidsjobb. Har tidligere jobbet som reklamebud for Norpost og avisbud for VG. (Over to år siden jeg sluttet) Det jeg egentlig lurer på er hvilke stillinger som kan være relevant for en som meg og hvordan jeg bør gå fram for å sikre meg en jobb. Går i andre klasse på vgs studiespesialiserende, så jeg har altså ikke noen spesiell yrkesfaglig bakgrunn. Om en bedrift ikke har lyst ut en ledig stilling, bør jeg da sende en mail/ringe for å høre om det er muligheter for å få seg jobb der, eller bør jeg sende søknad med en gang? Ganske forvirrende dette for en som er helt fersk på jobbmarkedet! Takker for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Enka Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Oppsøk butikker personlig og spør om de trenger hjelp. Mange stillinger blir aldri utlyst. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Snakk med familien eller folk du kjenner og få de til å hjelpe deg. Kanskje de kjenner noen som kan ansette deg. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvis det er penger du trenger, samt at du vil tjene en del så ville jeg ha tatt traktorlappen og jobbet som bonde de gangene du har behov for det. Ille god lønn selv om det er mange som ikke tror det og oppgavene går stort sett ut på å sitte i en traktor og dra i noen spaker, mens du hører på musikk og surfer på telefonen. Hvis du ikke har så store ambisjoner så kan f eks butikk eller lignende være ypperlig! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Du går studiespesilaiserende sier du? Karrierene for majoriteten der er vel fortsatt Rema, husk at jeg alltid skal ha handlepose men ingen kvittering. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ikke alltid Rema, nei. Også mange andre muligheter hvis man finner de rette arbeidsgiverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå