KapteinKrok Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Historien gjentar seg, og akkurat som alkohol ble relegalisert i USA for å stimulere økonomien etter den store depresjonen, blir nå cannabis relegalisert av samme årsak. Er det noen her som har tanker om å investere i dette grønne gullet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ehm, for å redde økonomien har man legalisert cannabis i Colorado og Washington, altså blant hele 3,8% av USAs befolkning? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvis du ikke synes det er noen etiske betenkeligheter ved det, go for it Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvis du ikke synes det er noen etiske betenkeligheter ved det, go for it Hvorfor skulle det være noen etiske problemstillinger ved å investere i lovlig cannabisvirksomhet? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvis du ikke synes det er noen etiske betenkeligheter ved det, go for it Hvorfor skulle det være noen etiske problemstillinger ved å investere i lovlig cannabisvirksomhet? Ikke all lovlig virksomhet er uproblematisk. Men vi trenger ikke å ta den diskusjonen i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Tanken om å investere i cannabis-aksjer har slått meg, og jeg har slått det fra meg. For det første er mange av selskapene overpriset. Medical Marijuana Inc. er f.eks. priset til 311 millioner dollar med en omsetning på 5.19 Millioner i 2012 og ut i fra kvartalstallene ligger de ikke an til å gjøre det stort bedre i 2013. Det andre punktet som gjør meg betenkelig er de ekstreme svingningene i kursen fra dag til dag. Når et selskap med en omsetning på noe få millioner i året har en markedsverdi som svinger med flere hundre millioner dollar iløpet av en uke er det noe som sier meg det er lurt å holde seg unna. Men for all del, det er sikkert noen som har hatt vill avkastning på disse aksjene, med litt flaks. Jeg har ingen betenkeligheter med å investere i cannabis-aksjer pga. de moralske aspektene og kan finne på å gjøre det en gang i framtiden. Men ikke før forholdene har modnet seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå