MetalAndy92 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har en relativt ny AcerAspire E1-570 pc og skjønner ikke hvordan jeg skal få åpnet diskstasjonen når det ikke er en jævla knapp til å utløse den der. Hvordan i all verden skal jeg få gjort det da? Og finner ingen andre knapper på pcen som kan gjøre det. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Den har vel ikke diskstasjon.... Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 den Pcn har ikke diskettstasjon Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvis det er DVD-brenneren du mener, så er det en knapp på skuffen til brenneren. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Men en Acer Aspire E1-570 har ikke DVD-brenner/diskstasjon/optisk enhet (eller hva man vil kalle det) iflg. specs på nettet... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Men en Acer Aspire E1-570 har ikke DVD-brenner/diskstasjon/optisk enhet (eller hva man vil kalle det) iflg. specs på nettet... Nei vel http://www.acer.com.au/ac/en/AU/content/model-datasheet/NX.MEPSA.005 Optical Drive Type: DVD-Writer. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Men en Acer Aspire E1-570 har ikke DVD-brenner/diskstasjon/optisk enhet (eller hva man vil kalle det) iflg. specs på nettet... Det er absurd. Hva er vitsen med en pc uten diskstasjon? Datateknologi blir bare dårligere og dårligere med åra. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Tja, greit å ha dersom noe ikke støtter boot fra USB. Det blir ikke dårligere, det blir bedre. Slike drev tar mye plass og dermed så kan man få utnyttet plassen bedre eller får mindre laptopper. Et usbdrev koster heller ikke så mye. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Tar vell mye plass i pcer, og i og med at installasjoner og lignende foregår mer over internett nå i det siste så har behovet forsvunnet. Plater, musikk, filmer og lignende har vi også på internett, og mange foretrekker heller en liten og lett maskin. Ja, det er til og med mange som velger ett nettbrett i stedet for en bærbar datamaskin. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Tja, greit å ha dersom noe ikke støtter boot fra USB. Det blir ikke dårligere, det blir bedre. Slike drev tar mye plass og dermed så kan man få utnyttet plassen bedre eller får mindre laptopper. Et usbdrev koster heller ikke så mye. For noe tull.Da får jeg ikke innstalert spill jeg kjøper i butikken. Og at alle pcer er Windows 8 er latterlig. Windows 7 var helt perfekt. Selv windows 95 er bedre enn Windows 8 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Tja, greit å ha dersom noe ikke støtter boot fra USB. Det blir ikke dårligere, det blir bedre. Slike drev tar mye plass og dermed så kan man få utnyttet plassen bedre eller får mindre laptopper. Et usbdrev koster heller ikke så mye. For noe tull.Da får jeg ikke innstalert spill jeg kjøper i butikken. Og at alle pcer er Windows 8 er latterlig. Windows 7 var helt perfekt. Selv windows 95 er bedre enn Windows 8 det er vel mulig å kjøpe spill over internett også? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Men en Acer Aspire E1-570 har ikke DVD-brenner/diskstasjon/optisk enhet (eller hva man vil kalle det) iflg. specs på nettet... Nei vel http://www.acer.com.au/ac/en/AU/content/model-datasheet/NX.MEPSA.005 Optical Drive Type: DVD-Writer. Den versjonen for Australia hadde visst det ja, men den er vel ikke så aktuell her... US-versjonen og den eneste jeg fant i norske nettbutikker har ikke optisk drev. Men når TS ikke forteller eksakt hvilken versjon, så kan ingen si 100% sikkert. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) kjenner ikke til spesifikke pc, men slik er nesten altid fremgangsmåten for å bytte/fjerne optisk drev: - Skru av bunnplate - Bak optisk drev er det en skrue som holder den på plass - skru av skruen, dra ut drevet. EDIT: ser nå det gjelder å bare ta ut skuffen Gå til min datamaskin, finn drev, høyreklikk og velg "Løs ut" Endret 27. januar 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Tja, greit å ha dersom noe ikke støtter boot fra USB. Det blir ikke dårligere, det blir bedre. Slike drev tar mye plass og dermed så kan man få utnyttet plassen bedre eller får mindre laptopper. Et usbdrev koster heller ikke så mye. For noe tull.Da får jeg ikke innstalert spill jeg kjøper i butikken. Og at alle pcer er Windows 8 er latterlig. Windows 7 var helt perfekt. Selv windows 95 er bedre enn Windows 8 det er vel mulig å kjøpe spill over internett også? Det suger å kjøpe spill over nettet.Bedre å være sikker på at man har dem. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 US-versjon fåes også med optisk drev http://us.acer.com/ac/en/US/content/model-datasheet/NX.MGUAA.006 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå