Gå til innhold

Telenorlåst mobil med andre operatører


Anbefalte innlegg

Har bestilt en Samsung telefon med kontantkort som er er bundet til Telenor i et år fra Telenor.

Kan jeg da få fjernet operativsperren på denne gratis så lenge denne tlf ble bestilt med kontantkort ? vet dette går på andre typer abb.

Jeg har One Call abb. som jeg tenkte jeg skulle bruke på denne telefonen.

Såg på nettet at det var en kar som påstod at man kunne bruke et One Call sim kort på en Telenorlåst telefon da de bruker samme nettet.

Noen som har peiling på dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tror ikke du kan få hevet operatørlåsen før det har gått et år, men du kan jo sjekke med kundeservice. Du kan uten problemer bruke djuice-abonnement, da slipper du også å bytte SIM-kortet fra Telenor. Jeg har ikke testet med andre operatører.

Lenke til kommentar

Med kontantkort er det nok vanskelig å få telenor til å låse opp telefonen. Hadde du hatt eit vanlig abonnement så hadde du sikkert fått låse opp telefonen mot at du fortsatt betaler det abonnementet koster i måneden.

 

Det er sjølvsagt mulig at telenor er greie (særlig dersom du har vært kunde i lang tid), men mest sannsynleg så var det kontant-abonnementet som skulle finansiere den billige(?) mobiltelefonen som du kjøpte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Såg på nettet at det var en kar som påstod at man kunne bruke et One Call sim kort på en Telenorlåst telefon da de bruker samme nettet.

Noen som har peiling på dette ?

Det er feil. Låsingen skjer til operatør, ikke mobilnettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hadde en Lumia 920 som jeg ga bort da jeg kjøpte 1020. "Telenorlåst" som funker helt fint med sim fra Netcom, har ikke låst opp eller tastet inn noe.

Også en 820 kontantmobil fra Telenor funker fint med tele2.

Mange telefoner blir solgt merket operatørlåst, men er åpne likevel. Har også fått telefon som skulle vært åpen, men som likevel var operatørlås. Litt flaks eller uflaks om dette går eller ikke.

Lenke til kommentar

Telefoner kjøpt med kontantkort vil være låst til Telenor/Djuice i 12 måneder. Du kan derimot låse den opp mot et gebyr (begynner på 600 kroner og nedjusteres hver måned).

 

For å låse den opp, må du ta kontakt med Telenor på 09000, som vil sette deg over til en avdeling som jobber med blant annet opplåsning av telefoner. De vil da sende deg koden i oppkrav.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telefoner kjøpt med kontantkort vil være låst til Telenor/Djuice i 12 måneder. Du kan derimot låse den opp mot et gebyr (begynner på 600 kroner og nedjusteres hver måned).

 

For å låse den opp, må du ta kontakt med Telenor på 09000, som vil sette deg over til en avdeling som jobber med blant annet opplåsning av telefoner. De vil da sende deg koden i oppkrav.

Hmmm. Jeg kjøpte en Nokia Lumia 800 før jul, låst, med kontantkort, og den låste forhandler opp for meg mens jeg var en tur på polet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...