AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Hei. Kjæresten tok en pille på fredag kl 9. Hun glemte da pilla lørdagen, og vi hadde senest kl 3 på søndagen. Vi fikk begge sjokk da hun fant ut av det, og tok begge pillene med en gang. Dette var på starten av et nytt brett, 2 dager etter siste mens. Er sjansene store for graviditet? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Eggløsningen er vanligvis ca to uker etter første dag i siste mens. Sædceller kan overleve i noen dager. Sjansen er definitivt der. Vurdert angrepille? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Det vil også variere sterkt med alder. På generelt plan så har yngre kvinner særdeles mye høyere fertilitet enn kvinner over 30-40 år. Faktoren er vel rimelig eksponensiell. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har du gode svømmere? Trodde alternativet "angrepiller" var allmenn kunskap. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Hun er 17 år. Første dag i mensen før dette var ca. 6-8 dager før vi hadde sex. Syklusen er varierende for tiden da det blir forstyrret grunnet pillene. Fikk ikke tak i angrepille grunnet manglende penger... Nei, ingen av foreldrene våre har penger heller. Håper hun ikke blir gravid, for hun vil ikke ta abort. Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Nei, du eller dine foreldre er ikke for fattig til angrepille. En unge vil koste hundretusener av kroner, mens en angrepille koster noen få hundre. Ja, da samler du inn panteflasker, selger enheten du skriver på nå eller spiser knekkebrød og havregrøt i noen dager. Du burde selvsagt ikke vært så dum å ha ubeskyttet sex, men jeg skal ikke komme med den regla. Derimot så burde man kanskje vurdere å kunne ta ansvar til å betale for noe slikt. Man kan kanskje si at man er for fattig til å kjøpe en snusboks til 80kr, eller Cola til 25kr, for hva du får er enten unødvendig eller uendelig mye dyrere enn alternativet vann. Men for dyrt å bruke 300kr på noe som kan spare dere for å oppdra et barn..? Nei. (både med tanke på tapt arbeid/utadanning og faktisk tap av penger i løpet av 18 år) Endret 29. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Det er ikke poenget. Vi hadde INGEN muligheter til å få tak i angrepille nærmest. Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Det er ikke poenget. Vi hadde INGEN muligheter til å få tak i angrepille nærmest. Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hmm, av egen erfaring som jeg har opplevd på andre som har gjort lignende, så er den absolutt til stede. Ganske stor sjanse i forhold til konsekvensene i hvert fall. Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Går hun på skole? Har ikke helsesøster slikt på lager da? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Går hun på skole? Har ikke helsesøster slikt på lager da? Tror ikke hun har mulighet til å dele ut slikt om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hmm, vet ikke, har aldri vært borti problemstillingen, men ville nå foreslå det Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Vent til forventet mens og ta en test om den ikke kommer, verre er det ikke. Pust lettet ut dersom mensen dukker opp og vær mer forsiktig en annen gang Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Men viser den positiv, er livet mitt fucked. Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Men viser den positiv, er livet mitt fucked. Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Dere får ta det som det kommer da... Er hun totalmotstander av abort? Jeg kan egentlig forstå henne, selv om dere er unge. Kan tenke meg det er litt skummelt nå. Er viktig å passe på. Dersom det ikke passer å bli gravid så er det ekstra viktig. Livet ditt vil nok ikke bli ødelagt, men det vil endres veldig. Det vil endres på en måte som du sikkert ikke ønsker på lenge enda. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Det er ikke poenget. Vi hadde INGEN muligheter til å få tak i angrepille nærmest. Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 250%. Graviditet er en sjanse du tar når du har ubeskyttet sex. Føler du deg ikke klar for å bli far får du nøye deg med høyre noen år til. Endret 29. januar 2014 av medlem-124997 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Det er ikke poenget. Vi hadde INGEN muligheter til å få tak i angrepille nærmest. Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 250%. Graviditet er en sjanse du tar når du har ubeskyttet sex. Føler du deg ikke klar for å bli far får du nøye deg med høyre noen år til. Tusen takk for den bra hjelpen du... Vi har hatt beskyttet sex hver gang, men dette var grunnet enn glemt pille som lett kan forekomme.... Men viser den positiv, er livet mitt fucked. Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Dere får ta det som det kommer da... Er hun totalmotstander av abort? Jeg kan egentlig forstå henne, selv om dere er unge. Kan tenke meg det er litt skummelt nå. Er viktig å passe på. Dersom det ikke passer å bli gravid så er det ekstra viktig. Livet ditt vil nok ikke bli ødelagt, men det vil endres veldig. Det vil endres på en måte som du sikkert ikke ønsker på lenge enda. Hun er totalmotstander av abort. Å bli gravid nå passer ikke for noen av oss, verken økonomisk, med familien jeg har som vil drepe meg om finner ut, osv osv... I tillegg ser jeg veldig ung ut, litt babyface, selv om jeg er 16. Endres på en forferdelig måte ja. Vi vil ikke en gang ha barn i livet vårt Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Det er stor sjanse for at det går bra, så prøv å puste ut og tenk på andre ting. Blir lange dager frem til menstruasjon om dere skal engste dere hele tiden. Men vær litt mer påpasselig med beskyttelse i fremtiden Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ta en angrepille du frøken.. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ta en angrepille du frøken.. Jeg mistenker at vinduet for angrepille er over. Var i helgen de holdt på og det er et visst antall timer etterpå man må ha tatt. De må i alle fall sjekke det opp og i så fall få tatt fort som fy... er det ikke noe med to døgn etter samleie da? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Det er ikke poenget. Vi hadde INGEN muligheter til å få tak i angrepille nærmest. Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Men vil dere si at sjansen er stor? Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 250%. Graviditet er en sjanse du tar når du har ubeskyttet sex. Føler du deg ikke klar for å bli far får du nøye deg med høyre noen år til. Tusen takk for den bra hjelpen du... Anonymous poster hash: 7dd46...0f5 Hvordan hadde du sett for deg at jeg kunne hjelpe? At jeg skal oppgi nøyaktig hvor stor sjanse det er for at hun blir gravid? At jeg skal overbevise henne om å evt ta abort? At jeg skal skru tiden tilbake å sette dong på pikken din før du kaster deg over henne og deiser løs på henne? Dette er en del av voksenlivet gutten min. Her er det overhodet ingenting vi på forumet kan hjelpe deg med. Hvor stor sjanse det er for at hun er gravid, det er det helt umulig for oss forumbrukere å fastslå. Det å være både totaltmotstander for abort og overhodet ikke ville ha barn er en stress kombo. Slurving med prevansjonen kan straffe seg. Personlig synes jeg dere begge har godt av å gå rundt å være nervøs i noen uker. Så får dere føle på kroppen hvor viktig prevansjon, angrerpiller osv er. Så slurver dere ikke med det flere ganger! Og igjen - er du ikke klar for det ansvaret sex potensielt kan føre med seg så er du ikke klar for å ha sex. Selv om 16 er lavalderen er det så absolutt mange som ikke er modne nok for det enda når de er så gamle. Lykke til videre. Det går sikkert bra. Skulle det mot formodning gå slik til at du blir far, så er det sikkert noe som kommer til å gå helt greit også. Det er helt vanlig for unge menn å være nervøse i starten. Men når de sitter på sykesengen med sin nye sønn eller datter i armene er de glade for at de slurvet med dongen likevel. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg