Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Fullfører til sommeren en bachelor grad i IT og Ledelse. La oss si jeg søker på politihøgskolen. Søker jeg på lik linje med de ut fra VGS eller er det andre krav? Fullfører en BS med +-C i snitt hvis alt går ajour. Ikke sykt bra. Men mener dette burde tilsvare et mye bedre faglig nivå i norsk enn en 3(dette er kravet) fra VGS. Burde kanskje nevnt, fikk 2 i norsk fra VGS. Ty for svar. Endret 27. januar 2014 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 C er kravet, så det burde gå fint Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 C er kravet, så det burde gå fint Prøver å finne noe på nettet, men finner ingenting. Har du en link? Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Det er jo noe som heter personlig egnethet. Jeg er helt enig med deg at din bachelor teller mer enn en 3 fra VGS, jeg mener faktisk at den teller veldig mye. Når du søker kan du vel ettersende dokumenter, og der kan du sende din grad. Det er nok også lurt å kontakte de, for det kan hende de har et eget opplegg for deg. Det kan også hende at de ber deg sende et brev med hvorfor du vil søke. Forøvrig er en C i snitt bra Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg søkte litt rundt og fant denne tråden (en person som var i liknende situasjon som deg)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1462202 Kanskje det kan hjelpe? Hvis ikke er det vel bare å melde seg til en norskeksamen som privatist?http://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/norskkrav/ De nevner jo at det er mulig, pluss at du får en del ekstrapoeng ved hjelp av graden din. (6 poeng om du har tatt 60p*3år da). Da tror jeg du stiller bra an Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Muntlige karakterer og karakterer i sidemål teller ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 ^Takk for svar Det eneste er at det blir litt "bortkastet" å gå 3 nye år på skole, med mindre jeg jobber deltid innen IT og tar ny utdanning. Uansett takk for svar. Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Det har du forsåvidt rett i, men er du ung så er du også lovende. Du får veie det litt opp mot hverandre, men jeg syns ikke det er dumt å ta utdanningen hvis du virkelig har lyst! Bra hyggelig, og lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå