sinnaelgen Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Her misforstår dere meg totalt.( lit rart at det går an) Hvorfor må absolutt alle som skal uttale seg om windows på død og liv ha erfaringer derfra ? Holder det ikke med den erfaringen som formidles gjennom mediene ? Så jeg har uttalt tidligere så er det ikke hvilke muligheter man har , men hvordan dette fungerer Å fortelle at man ikke liker store fintmerkende ikoner ( fliser ) som tar for stor plass på skjermen trenger man ikke teste ut en gang. Det var det som var hele poenget mit Det har du selvfølgelig ikke fått med deg Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Her misforstår dere meg totalt.( lit rart at det går an) Hvorfor må absolutt alle som skal uttale seg om windows på død og liv ha erfaringer derfra ? Holder det ikke med den erfaringen som formidles gjennom mediene ? Kødder du?! 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Her misforstår dere meg totalt.( lit rart at det går an) Hvorfor må absolutt alle som skal uttale seg om windows på død og liv ha erfaringer derfra ? Holder det ikke med den erfaringen som formidles gjennom mediene ? Kødder du?! Nei, Mener du også at alle som menr at store lastebiler ,eller vogntog kan være farlige ikke skal uttale seg om det før de selv har kjørt disse ? eller at man ikke skal uttale seg om husbranner før man selv har opplevd en ? Endret 25. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Vært avholdende en stund her, men: Var "betatester" av Win8 fra dag 1. Har ikke mye sans for Metro eller de (få dårlige) appene som finnes for Win8, men bortsett fra det er bruken av Win 8(.1) en ren vanesak. (For "vanlige" som skal ha "full screen" på alt fra browsere, IDE'er og emulatorer er jo Metro/App-grensesnitt blinkskudd fra MS ) Min erfaring er at når det gjelder Installering og bruk så er Win 8(.1) en god forbedring fra Win7. Burde selvsagt vært billigere å kjøpe lisens, men det er nå slik MS tjener pengene sine enn så lenge. (Ja.. jeg var "treg" når Win8 var på billigsalg og burde ha oppgradert alle de maskinene jeg har = mange). Men så er da dette kun ett av mange OS å forholde seg til i min hverdag. En annen ting er at jeg *bruker* OS'et til jobb/hobby.. Ikke å irritere meg over grensesnittet. Det kan jo tilpasses dersom man er over middels kompetent. @"Elgen": Selvfølgelig kan du uttale deg.Det er mengden av det du lirer av deg du skal vurdere. Taushet er gull og tale er bly (for din del) i mange tråder. Endret 25. januar 2014 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 det tok faktisk flere sekunder å søke opp programmene , etter at jeg hadde skrevet det inn i søke feltetDet går raskere etter en stund, når søkefunksjonen har fått somla seg til å indeksere alle applikasjonene. Da er det i praksis like raskt som Windows 7. Windows 8 har den irriterende egenskapen at det deler opp resultatene i kategorier (applikasjoner, settings etc.), men det har de vel fiksa i 8.1. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Når man uttaler seg så er de kun fordi man er misfornøyd med hvordan det funger ( både fra mine erfaringer og fra andre påståtte erfaringer ) Nå har jeg heller ikke uttalt meg så mye selv windows 8. dere sier jo at det er veldig lik windows 7 med unntak av metro selv sitter jeg med den følelsen av at de som uttaler seg negativt mot windows 8 ( spesielt metro) skal knebles fordi de har ikke peiling. Her er det faktisk mange som også har prøvd w8 uten å bli fornøyd Enkelt bruker også erstatnings menyer for kunne forsvare w8 . Er det en feer måte å gjøre det på ? Så blir det argumenter med at man ikke har bruk for denne menyen hvis man er desktop bruker . det er slett ikke feer, da man av og til har bruk for menyen likevel. særlig når det påståes w7 og 8 skal være så like hverandre og så har man argumentene om hvordan man skal bruke myen og at alle andre gjør det så tungvint. Sal man ikke respektere at forskjellig personer har forskjellig meninger om hava som er tungvind mange vil nok men at det er lettere å skrive inn navnet på programmet / datafilen man vil åpne, men andre synes at det er tungvind for enkelte er det bare å kynne flytte litt på musen tungvind . når man har programikonet , eller navnet på programmet så er det jo bare å velge det da er det lit rart at noen mener at det er tungvint å flytte musen en halv cm og så velge programmet slik jeg har forstått det så kan flisene i metro være mange cm store og da må det være tungvind å flytte på musen for å velge program Det var derfor jeg menter at man burde ha muligheter til få dem i mindre størrelse Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Når du sier at A er raskere en B, uten å ha brukt B i stor nok grad. Så er ikke dine meninger verdt en cola. Derfor, har du ikke peiling, hold stillt. Endret 25. januar 2014 av Rusher 2 Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Problemet Elgen er at du argumenterer som om du faktisk har god erfaring med Windows 8, du snakker om det som om du faktisk vet hvordan det fungerer. Du kan for all del synse og tro, men du kan ikke forvente at noen tar deg og dine meninger seriøst når all din erfaring rundt Windows 8 kommer fra noen minutters bruk i en butikk. Dine argumenter holder strengt tatt ikke mål i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Problemet Elgen er at du argumenterer som om du faktisk har god erfaring med Windows 8, du snakker om det som om du faktisk vet hvordan det fungerer. Du kan for all del synse og tro, men du kan ikke forvente at noen tar deg og dine meninger seriøst når all din erfaring rundt Windows 8 kommer fra noen minutters bruk i en butikk. Dine argumenter holder strengt tatt ikke mål i det hele tatt. For en rar holdning du har til dette , at man på død og liv må prøve alt mulig for å ha meninger om det Når det gjelder w8 så holder jeg meg til det som er sakt og skrevet om det . Der er det såpass mye at man har fått forståelsen hvordan metro fungerer For det er kun metro det dreie seg om for min del Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Mangelen på selvinnsikt og forståelse er herved komplett. Det nytter jo bare ikke... 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Med deres holdninger er det veldig rart at dere tillater at tar avgjørelser om angår dere i det hele tatt Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Med deres holdninger er det veldig rart at dere tillater at tar avgjørelser om angår dere i det hele tattSeriøst, troller du bare? Eller er du faktisk så kort at du ikke ser problemet her? 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Så hva er problemet med at de som har bruk windows fra først utgave til nest siste utgave uttaler seg om den siste hoved utgaven, når det også påståes at de er veldig like ? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Så hva er problemet med at de som har bruk windows fra først utgave til nest siste utgave uttaler seg om den siste hoved utgaven, når det også påståes at de er veldig like ?Konkluderer med det siste... Man kan ikke uttale, og konkludere noe. Om ting man ikke har peiling på. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Moderatormelding Dette er en tråd som har blitt splittet ut i fra "Dropper Windows 8 i nytt tilbud - satser på Windows 7" Kommentarer/tilbakemeldinger tas på PM og ikke i tråden Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Angrer på at jeg ikke tok med popcorn på jobb! Mer mat til trollet! Elgen, takk for morsom underholdning i lunsjen! Fra spøk til alvor: Elgen har tatt på seg skylappene og evner ikke å se annet enn sine egne forestillinger basert på særdeles lite erfaring. Det er mange poster siden det egentlig ble litt flaut å følge med på. Det blir litt som når en kollega/venn/familiemedlem har fått litt for mye å drikke på julebordet/firmatur/utdrikningslag. På et eller tidspunkt må man nesten si ifra at det er nok, selv om det er underholdende å følge med på. Som jeg skrev tidligere vil søk gå raskere etterhvert som man bruker de samme programmene. Jeg trenger sjelden skrive mer enn en bokstav. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Så hva er problemet med at de som har bruk windows fra først utgave til nest siste utgave uttaler seg om den siste hoved utgaven, når det også påståes at de er veldig like ?Konkluderer med det siste... Man kan ikke uttale, og konkludere noe. Om ting man ikke har peiling på. du tar feil , jeg har faktisk peiling på windows Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Så hva er problemet med at de som har bruk windows fra først utgave til nest siste utgave uttaler seg om den siste hoved utgaven, når det også påståes at de er veldig like ?Konkluderer med det siste... Man kan ikke uttale, og konkludere noe. Om ting man ikke har peiling på. du tar feil , jeg har faktisk peiling på windows Du har kanskje peiling på tidligere versjoner av Windows, men du har ikke nok peiling, med ikke nok mener jeg null peiling, til å ha en debatt om funksjonaliteten i Windows 8, innen du har brukt det over en lengre periode orker jeg ikke diskutere lengre da du ikke gidder høre på dem som faktisk har brukt Windows 8 over lengre perioder. 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) jeg vet hvordan jeg vil ha et slikt system , og det uten å ødelegge for de som ønsker metro Nok om det , nå vil jeg vite hvordan dere bruker metro ( og startmenyen) Når man ser på de som har prøv det og er misfornøyd , så er det jo litt rart at de som vil ha metro ikke gir noen klar tilbakemeldinger på hvilke deler av metro de bruker og hvilke deler de ikke bruker Hvis du ikke bruker metro selv som blir det jo feil å snakke om alt annet rund windows 8 , ihvertfall når jeg bare sprør om metro og hvordan dere bruker det. Endret 27. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå