sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Selvfølgelig kan man sameligne , det er jo bare for deg å skaffe deg et med Fn taster eller kan du sette opp dine egne hurtigtaster Å bruke argumenter om at man bare kan søke opp de programmene men ikke har hurtig tilgang til ( enten vi hurtigtaster eller oppgavelinjen) holder ikke særlig stikk , fordi noen ganger finner man dem øverst i startmenyen , andre ganger må man lete litt. tilsynelatende kunne det vært en fordel ( som du sier ) å søke opp disse , men det forutsetter at man også husker de nødvendige bokstavene , noe jeg ikke alltid gjør og skal man bruke norsk eller internasjonal skrivemåte ? f.eks : kalkulator eller kalkulator ? camand starter jeg alltid via menyen de få gagene jeg har bruk for den som er under 1 % av tiden jeg bruker på pcen Endret 24. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Velfortjent spark i ræva til Microsoft, i hvert fall. Har de kutta ut ikke-OEM-versjoner av Windows 7? Det begynner å bli tynt i utvalget i norske nettbutikker, i hvert fall. Velfortjent spark? Jeg er godt fornøyd med W8 jeg, spesielt 8.1, ikke er det treigt, ikke er det ustabilt, det er ingenting jeg ikke kan gjøre i W8 som jeg kunne gjøre i W7. Jeg har fått litt bedre ytelse i spill. Det er enklere og kjappere å re installere. Ikke føler jeg meg påtvunget Metro designet da jeg faktisk knapt nok aldri ser det. Om folk ikke liker W8 så er det greit, men Microsoft fortjener absolutt ikke et spark bak for å prøve noe nytt og faktisk lage noe bra. Det er mye annet dem derimot fortjener en spark bak for, men det er ikke Windows 8. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Hva da ? Microsoft fortjener kanskje ikke dette sparket for å prøve ut noe nytt Det de fortjener spark for er alt dette man blir påtvunget uten å ha fornuftige alternativer Det er altså snakk om alternativer fra Microsoft selv , ikke 3djepart Her er metro et punkt på denne listen ( du kan ikke frita det fra listen bare fordi du ikke bryr deg ) Forøvrig så er også tidligere utgaver av Internett eksplorer også på denne listen selv om den ikke var like plagsom som metro kan være ( hvis man skal tro på alle meningen som dukker opp ) Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hva da ? Microsoft fortjener kanskje ikke dette sparket for å prøve ut noe nytt Det de fortjener spark for er alt dette man blir påtvunget uten å ha fornuftige alternativer Det er altså snakk om alternativer fra Microsoft selv , ikke 3djepart Her er metro et punkt på denne listen ( du kan ikke frita det fra listen bare fordi du ikke bryr deg ) Forøvrig så er også tidligere utgaver av Internett eksplorer også på denne listen selv om den ikke var like plagsom som metro kan være ( hvis man skal tro på alle meningen som dukker opp ) Jeg er ikke påtvunget noe som helst jeg, jeg ser knap nok aldri Metro UIet, når jeg en sjelden gang må søke etter et program så tar ikke søkefeltet opp hele skjermen heller etter 8.1 kom. Høyre klikker man over den nye "start knappen"(dette kunne man også gjøre før 8.1 bare at man måtte helt ned i venstre hjørne) får man også en veldig pen liste med en haug med funksjoner som blant annet kontroll panel, hendelsesliste, strøm alternativer, diskbehandling, datamaskin behandling, filutforsker osv. Jeg bruker heller ikke no tredjeparts tullball for at Windows 8 skal se ut som Windows 7, det har jeg aldri gjort og jeg har brukt Windows 8 siden lansering, for øvrig er jeg også en desktop bruker. 1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Selvfølgelig kan man sameligne , det er jo bare for deg å skaffe deg et med Fn taster eller kan du sette opp dine egne hurtigtaster Å bruke argumenter om at man bare kan søke opp de programmene men ikke har hurtig tilgang til ( enten vi hurtigtaster eller oppgavelinjen) holder ikke særlig stikk , fordi noen ganger finner man dem øverst i startmenyen , andre ganger må man lete litt. Trodde vi sammenlignet Windows versjoners ulike måter å søke på? Og jeg skrev litt feil, jeg mente å skrive det som flere setninger, altså jeg har ingen fn-knapp som jeg vet ikke, fn-knapper gjør ulike ting på alle tastatur og har samme funksjon i Win8 og Win7 og at det derfor ikke gir noen mening å sammenligne dem med de andre måtene å åpne programmer på. tilsynelatende kunne det vært en fordel ( som du sier ) å søke opp disse , men det forutsetter at man også husker de nødvendige bokstavene , noe jeg ikke alltid gjør og skal man bruke norsk eller internasjonal skrivemåte ? f.eks : kalkulator eller kalkulator ? camand starter jeg alltid via menyen de få gagene jeg har bruk for den som er under 1 % av tiden jeg bruker på pcen Nei, det er jo tydelig at du ikke er så god på å skrive, siden din noreke og engelske skrivemåte er identisk (calculator). Og jeg syns du kan prøve selv før du spør. Det er jo ikke mye vits i å diskutere med deg hvis du ikke engang gidder å prøve å bruke søkefunksjonen på PCen din. Endret 24. januar 2014 av Battaman Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Nå var poenget her at "alle " er påtvunget en del funksjoner fra Microsoft gjennom hele windows serien . Det er derimot ikke sikkert at alle merker noe til alt . kanskje du har vært heldig og "oppført deg" nøyaktig slik Microsoft ønsker Nå er jo windows laget for at man skal ha fleksibilitet nok til å kunne gjøre det meste på flere måter hvor fleksibelt dette er har nok variert opp gjennom årene Med windows 8 gir jo dere inntrykt av at fleksibiliteten er noe begrenset i forhold tidligere utgaver ( selv om det er kommet en del nytt ) Her må man ikke blande fleksibiliteten med hvilke muligheter man har ( jeg skal ikke sameligne på det punktet ) og hvordan det gjøres. Fleksibiliteten hvordan man navigerer i windows 8 virker altså å være noe begrenset i forhold til tidligere utgaver vel er vel starmenyen og startskjerme like på mange punkter . Problemet er at ikonene tar mere plass Microsoft vil altså innbille oss at man har så stor behov for slike store ikoner ( fliser ) jeg vet ikke helt hva de har endret på her til 8.1 , men det jeg kunne tenke meg var en videreføring og utvidelse av valgene angående ikonstørrelsen fra windows. slik jeg tenker det så skulle man kunne velge mellom 2-3 størelser pluss metro Endret 24. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hvilke ikonstørelser er det snakk om? Skrivebordsikoner? Og hvordan er Windows 8(.1) mindre fleksibelt ang navigasjon enn Windows 7? Har du brukt Windows 8 enda eller sitter du bare å synser fortsatt? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Selvfølgelig kan man sameligne , det er jo bare for deg å skaffe deg et med Fn taster eller kan du sette opp dine egne hurtigtaster Å bruke argumenter om at man bare kan søke opp de programmene men ikke har hurtig tilgang til ( enten vi hurtigtaster eller oppgavelinjen) holder ikke særlig stikk , fordi noen ganger finner man dem øverst i startmenyen , andre ganger må man lete litt. Trodde vi sammenlignet Windows versjoners ulike måter å søke på? tilsynelatende kunne det vært en fordel ( som du sier ) å søke opp disse , men det forutsetter at man også husker de nødvendige bokstavene , noe jeg ikke alltid gjør og skal man bruke norsk eller internasjonal skrivemåte ? f.eks : kalkulator eller kalkulator ? camand starter jeg alltid via menyen de få gagene jeg har bruk for den som er under 1 % av tiden jeg bruker på pcen Nei, det er jo tydelig at du ikke er så god på å skrive, siden din noreke og engelske skrivemåte er identisk (calculator). Og jeg syns du kan prøve selv før du spør. Det er jo ikke mye vits i å diskutere med deg hvis du ikke engang gidder å prøve å bruke søkefunksjonen på PCen din. calculator var nok et dårlig eksempel på norsk heter det likevel kalkulator ( i følge ordlisten) jeg må bruk 4 bostavner før det dukker opp hvis jeg søker etter det som gir minst 6 trykk på tastene men jeg bruker den F tasten som er satt av til kalkulatoren så kom ikke å påstå at jeg ikke undersøker først Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Ja, men det heter calculator på engelsk, som jeg antar var språket du prøvde å sammenligne med. Og i Windows 8 kan jeg skrive engen ka eller ca og den autocompletere til Kalkulator. Hvis du ikke kan det i Windows 7 så har jo Windows 8 en bedre søkefunksjon enn Windows 7, Woho! Nå skal det sies at jeg skriver inn calc i søkefeltet og trykker enter på ca 0.5 sekunder, men det kan jo være jeg bare skriver raskt og må ikke lete etter bokstaver på tastaturet, skjønner jo godt å at det tar legnere tid om du brukere 3-4 sekunder per tast tdu trykker på, så jeg tviler på at jeg hadde spart noe tid på å trykke på en fn-knapp, og igjen så overser du blankt alle programene du ikke har en innebygd hurtigtast til, som Word, Skype etc. Og det er fortsatt totalt irrelevant i forhold til diskusjonen 7 vs 8, som dette handler om. Og jo, du gadd ikke sjekke om du ikke skrive inn calculator eller kalkulator, det spurte du om, så jeg er i min fulle rett til å påstå at du ikke gidder å sjekke ut enkle ting. Endret 24. januar 2014 av Battaman 2 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Elgen, innen du faktisk prøver Windows 8 i mer enn fem minutter på Elkjøp, er absolutt alle fåfengte og stakkarslige argumenter du kommer med verdt mindre enn tiden jeg brukte, eller kastet bort, på å skrive dette innlegget. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Hvilke ikonstørelser er det snakk om? Skrivebordsikoner? Og hvordan er Windows 8(.1) mindre fleksibelt ang navigasjon enn Windows 7? Har du brukt Windows 8 enda eller sitter du bare å synser fortsatt? Det er jo mere bevegelser med musen på grunn av strøelsen av ikonene , og så brukes det som et slags argument for at man skal bruke tastaturet i stedet den ikon størrelsen jeg snakker er de ikonene man bruker i menyen Det burde være mulig å endre på det slik det var før Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Elgen, innen du faktisk prøver Windows 8 i mer enn fem minutter på Elkjøp, er absolutt alle fåfengte og stakkarslige argumenter du kommer med verdt mindre enn tiden jeg brukte, eller kastet bort, på å skrive dette innlegget. jeg har testet metro på elkjøp men nå må jo alt dere alle sammen skriver her bety noe for også dem som ikke bruker windows 8 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Ja, men det heter calculator på engelsk, som jeg antar var språket du prøvde å sammenligne med. Og i Windows 8 kan jeg skrive engen ka eller ca og den autocompletere til Kalkulator. Hvis du ikke kan det i Windows 7 så har jo Windows 8 en bedre søkefunksjon enn Windows 7, Woho! Nå skal det sies at jeg skriver inn calc i søkefeltet og trykker enter på ca 0.5 sekunder, men det kan jo være jeg bare skriver raskt og må ikke lete etter bokstaver på tastaturet, skjønner jo godt å at det tar legnere tid om du brukere 3-4 sekunder per tast tdu trykker på, så jeg tviler på at jeg hadde spart noe tid på å trykke på en fn-knapp, og igjen så overser du blankt alle programene du ikke har en innebygd hurtigtast til, som Word, Skype etc. Og det er fortsatt totalt irrelevant i forhold til diskusjonen 7 vs 8, som dette handler om. Og jo, du gadd ikke sjekke om du ikke skrive inn calculator eller kalkulator, det spurte du om, så jeg er i min fulle rett til å påstå at du ikke gidder å sjekke ut enkle ting. det tok faktisk flere sekunder å søke opp programmene , etter at jeg hadde skrevet det inn i søke feltet filen som stater kalkulatoren heter faktisk calc.exe. og det er den jeg får opp hvis jeg bruker C og noen tegn til skriver jeg "kalkulator " så den opp listen , selv om det er samme fil Endret 24. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, men det heter calculator på engelsk, som jeg antar var språket du prøvde å sammenligne med. Og i Windows 8 kan jeg skrive engen ka eller ca og den autocompletere til Kalkulator. Hvis du ikke kan det i Windows 7 så har jo Windows 8 en bedre søkefunksjon enn Windows 7, Woho! Nå skal det sies at jeg skriver inn calc i søkefeltet og trykker enter på ca 0.5 sekunder, men det kan jo være jeg bare skriver raskt og må ikke lete etter bokstaver på tastaturet, skjønner jo godt å at det tar legnere tid om du brukere 3-4 sekunder per tast tdu trykker på, så jeg tviler på at jeg hadde spart noe tid på å trykke på en fn-knapp, og igjen så overser du blankt alle programene du ikke har en innebygd hurtigtast til, som Word, Skype etc. Og det er fortsatt totalt irrelevant i forhold til diskusjonen 7 vs 8, som dette handler om. Og jo, du gadd ikke sjekke om du ikke skrive inn calculator eller kalkulator, det spurte du om, så jeg er i min fulle rett til å påstå at du ikke gidder å sjekke ut enkle ting. det tok faktisk flere sekunder å søke opp programmene , etter at jeg hadde skrevet det inn i søke feltet Forskjell på PC med HD & SSD vet du. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, men det heter calculator på engelsk, som jeg antar var språket du prøvde å sammenligne med. Og i Windows 8 kan jeg skrive engen ka eller ca og den autocompletere til Kalkulator. Hvis du ikke kan det i Windows 7 så har jo Windows 8 en bedre søkefunksjon enn Windows 7, Woho! Nå skal det sies at jeg skriver inn calc i søkefeltet og trykker enter på ca 0.5 sekunder, men det kan jo være jeg bare skriver raskt og må ikke lete etter bokstaver på tastaturet, skjønner jo godt å at det tar legnere tid om du brukere 3-4 sekunder per tast tdu trykker på, så jeg tviler på at jeg hadde spart noe tid på å trykke på en fn-knapp, og igjen så overser du blankt alle programene du ikke har en innebygd hurtigtast til, som Word, Skype etc. Og det er fortsatt totalt irrelevant i forhold til diskusjonen 7 vs 8, som dette handler om. Og jo, du gadd ikke sjekke om du ikke skrive inn calculator eller kalkulator, det spurte du om, så jeg er i min fulle rett til å påstå at du ikke gidder å sjekke ut enkle ting. det tok faktisk flere sekunder å søke opp programmene , etter at jeg hadde skrevet det inn i søke feltet Forskjell på PC med HD & SSD vet du. ja, og dermed så konkluderer du med at det er raskere å søke opp programmene enn plukke dem fra en meny hvis man bruker SSD ? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, men det heter calculator på engelsk, som jeg antar var språket du prøvde å sammenligne med. Og i Windows 8 kan jeg skrive engen ka eller ca og den autocompletere til Kalkulator. Hvis du ikke kan det i Windows 7 så har jo Windows 8 en bedre søkefunksjon enn Windows 7, Woho! Nå skal det sies at jeg skriver inn calc i søkefeltet og trykker enter på ca 0.5 sekunder, men det kan jo være jeg bare skriver raskt og må ikke lete etter bokstaver på tastaturet, skjønner jo godt å at det tar legnere tid om du brukere 3-4 sekunder per tast tdu trykker på, så jeg tviler på at jeg hadde spart noe tid på å trykke på en fn-knapp, og igjen så overser du blankt alle programene du ikke har en innebygd hurtigtast til, som Word, Skype etc. Og det er fortsatt totalt irrelevant i forhold til diskusjonen 7 vs 8, som dette handler om. Og jo, du gadd ikke sjekke om du ikke skrive inn calculator eller kalkulator, det spurte du om, så jeg er i min fulle rett til å påstå at du ikke gidder å sjekke ut enkle ting. det tok faktisk flere sekunder å søke opp programmene , etter at jeg hadde skrevet det inn i søke feltet Forskjell på PC med HD & SSD vet du. ja, og dermed så konkluderer du med at det er raskere å søke opp programmene enn plukke dem fra en meny hvis man bruker SSD ? Ser nå at du ikke engang bruker Windows 8, så da er det ingen vits å diskutere. 3 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Elgen, innen du faktisk prøver Windows 8 i mer enn fem minutter på Elkjøp, er absolutt alle fåfengte og stakkarslige argumenter du kommer med verdt mindre enn tiden jeg brukte, eller kastet bort, på å skrive dette innlegget. jeg har testet metro på elkjøp men nå må jo alt dere alle sammen skriver her bety noe for også dem som ikke bruker windows 8 Du argumenter som om du har prøvd begge operativsystemene i noenlunde tilsvarende grad, da holder det ikke å lire av seg noe slikt som 'forsvar'. Det blir rett og slett pinlig å lese innleggene dine. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Det handler faktisk om hvilken metode som er raskest for å starte et program uavhengig windows versjon Et unntak er at man må flytte mere på musen for velge fra metro menyen en man må gjøre i den gamle startmenyen Det må jo også bety noe her Endret 24. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Det handler faktisk om hvilken metode som er raskest for å starte et program uavhengig windows versjon Et unntak er at man må flytte mere på musen for velge fra metro menyen en man må gjøre i den gamle startmenyen Det må jo også bety noe her Inntil du faktisk har kompetanse til å uttale deg, burde du rett og slett holde kjeft. Så slipper du å latterliggjøre deg selv, mer en du alleredet har gjort. At du er inkompetent, med dårlige/trege vaner kan ikke MS ta hensyn til. Endret 24. januar 2014 av Rusher 2 Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Elgen, innen du faktisk prøver Windows 8 i mer enn fem minutter på Elkjøp, er absolutt alle fåfengte og stakkarslige argumenter du kommer med verdt mindre enn tiden jeg brukte, eller kastet bort, på å skrive dette innlegget. jeg har testet metro på elkjøp men nå må jo alt dere alle sammen skriver her bety noe for også dem som ikke bruker windows 8 Så hoved argumentene dine baserer seg på en liten test gjort i en butikk? Jeg har brukt så godt som alle versjoner av Windows, jeg brukte Windows 7 fra lanserings dag frem til Windows 8 ble lansert og lagt ut for salg, jeg har nå brukt Windows 8 daglig på min hoved maskin(vi snakker desktop PC her, og ikke en liten kjip sak heller for å si det sånn) og alle de problemene du nevner rundt Windows 8 her tror jeg helt ærlig du egentlig aldri har opplevd selv, det kan du rett å slett ikke da din eneste erfaring med Windows 8 baserer seg på test av det i en Elkjøp butikk. Jeg kan akseptere at folk ikke liker hvordan Windows 8 fungerer, jeg kan akseptere at folk ikke liker hvordan Windows 8 ser ut, men jeg aksepterer ikke folk som helt klart har bortimot null virkelig erfaring med Windows 8 argumentere mot systemet som om dem har erfaring med det. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå