Gå til innhold

[Løst] Iphone 5s vs samsung galaxy s4

Betty2

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en sg2 2 som har tatt kvelden, så nå må jeg ut å skaffe meg en ny mobil (hadde egentlig håpet å vente til sg5 kom, men 3-4mnd uten telefon går ikke. )

Så nå står valget mellom sg4 eller iphone 5s.

Er det noen her inne som har erfaringer fra begge telefonene? som har noen fagelige konkrete meninger om hvilken av disse jeg bør kjøpe.
(jeg har mac maskin, men samsung note netbrett)

Jeg er på jakt etter en telefon som er lett å bruke, god på fotografering og gjerne har støtte programmer for redigering.
lengst mulig levetid på batteriet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Tror du får like bra kamera på de to. Batteriet er nok litt bedre på S4, men ikke mye bedre. iPhone 5S er litt dyrere og passer bedre ned i lomma.

Hører du mye på musikk fra mobiltelefon er 5S klart bedre enn S4. S4 har meget svak lyd i lydutgangen. 5S kommer også med mye bedre øretelefoner.

Jeg hadde valgt 5S om jeg ikke skulle betale selv, men det må jeg, så da hadde det kanskje blitt en S4.

Eller enda bedre en Z1 Compact fra Sony som er bedre enn begge to på flere av områdene uten å koste skjorta. Det har jeg nå bestilt, og mine 2 siste telefonervar iPhone 5 og S4+.

Lenke til kommentar

Hvis det er batteri-tid du er ute etter så kan du glemme Samsung S4 med en gang, da er alternativet for Android LG G2: https://prisguiden.no/produkt/lg-g2-180800

Jeg syns ikke kamera-knappene på baksiden er noe særlig i det hele tatt men hvis det er greit så er det alternativet ditt.
Skal du først kjøpe deg en Android-telefon så kjøp nå for guds skyld en som er fri for bloatware (unødvendig drit som Samsung, Sony, LG legger til på telefonen) og kjøp heller en Nexus 5. Du slipper å vente på at de forskjellige produsentene skal oppdatere til siste version av Android og du får en skjerm til telefonen som er bare helt fantastiskt bra.

God omtale (litt teknisk men) av Nexus 5 kan lese her: http://www.anandtech.com/show/7517/google-nexus-5-review/

Hvis du derimot trives i hva jeg syns er et Apple-helvette så kan du selvsagt kjøpe en iphone, du blir helt sikkert fornøyd med den også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du ingen preferanser når det gjelder størrelse? S4 er betydelig større enn 5S. For min del ville valget vært enten 5S eller Z1 Compact.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I tillegg kan du ta en titt på denne infografikken: Det er en grunn til at man kaller Samsung sin implementering for bloatware:

attachicon.gif2014 - 1.jpg

Hvilken av disse modellene kan du skjøyte på med et 32 GB minnekort til 200 kroner?

iPhone kan ikke bytte batterier, så om det er viktig, så er det ikke noe valg mellom S4 og 5s.

Selv ville jeg valgt en Sony Z1 eller annen vanntett telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

I tillegg kan du ta en titt på denne infografikken: Det er en grunn til at man kaller Samsung sin implementering for bloatware:

attachicon.gif2014 - 1.jpg

Mulig det er forskjellige måter å måle dette på, men på min iPh5S 16 GB har jeg 12,9 GB til rådighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg går for Samsung Galaxy i stedet for iPhone. Dette innlegget kan hjelpe

Apple iPhone 5s. Er den verdt å kjøpe?

Kan ikke ta den artikkelen alvorlig, når du skriver dette.

Den største forskjellen ligger i materialet. Mens Apple iPhone 5c har en casing som er består av polycarbonate plastikk har Apple iPhone 5 en casing som består av aluminium. Med andre ord, Apple har gått fra stål til plast.

Fra stål til plast?

Om du virkelig hadde noe å komme med, annet enn en link til dine egne sider, så skulle vi diskutert, men når du klarer og motsi deg selv i en setning, da er du ikke mye seriøs.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten tvil Iphone 5s, jeg trenger ny jobbtelefon nå og kan velge mellom htc one og s4. Iphone 5s har jeg privat, Htc telefonen har jeg hatt(og er ferdig med den) så da er jeg nødt enten jeg vile eller ikke til å ta s4. Samsung sine stygge plasttelefoner har aldri vært noen valg for meg (personlig selvsagt) Tviler ikke på fine farger og slikt på skjermen, men stygge er de

Håper Samsung kan rette dette opp med s5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...