Rigmor Ortiz Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Jeg tar opp dette temaet fordi det er noe jeg har lurt på en stund. Det virker for meg som at i mange tilfeller blir trening/fitness "demonisert" av en del av de som ikke bryr seg om å holde seg i form i dette samfunnet. Dersom man er over gjennomsnittet interessert i trening/bodybuilding/fitness så er man med en gang en overfladisk drittsekk som bare bryr seg om utseendet. Noen som kjenner seg igjen? Endret 27. desember 2015 av Viking Chieftain of Gains 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Du burde kanskje trene den mentale styrken litt mer om du bryr deg om det her. 7 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Det der slår begge veier. Når noen på jobb bestemmer seg for å "slanke seg" som har "disset" meg for at jeg trener så blir de hakka på flerfoldig alt de noengang har sagt. Det blir fort slutt på "dissing" rundt deg med en gang du har gitt tilbake med samme mynt Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Du burde kanskje trene den mentale styrken litt mer om du bryr deg om det her. Hehe, godt sagt! Men jeg har ikke lav mental styrke selv om jeg vil prate om dette. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Når det er sagt er det en annen ting jeg reagerer på, slanke og sunne modeller blir ofte kalt for anoreksikere, stygge, spinkle osv, men damer som ofte har noen kilo for mye blir hyllet i media. Jeg vet ikke med dere, men jeg syns nr2 ser sunnere og finere ut en nr1 (samma dama, redigert, men dere ser poenget) Endret 26. januar 2014 av Evelen! 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Moralsk forfall i samfunnet. Vi har blitt late og liker ikke å bli minnet på at det ikke er bra,.. 4 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Når det er sagt er det en annen ting jeg reagerer på, slanke og sunne modeller blir ofte kalt for anoreksikere, stygge, spinkle osv, men damer som ofte har noen kilo for mye blir hyllet i media. Jeg vet ikke med dere, men jeg syns nr2 ser sunnere og finere ut en nr1 before-after-fat-model-befter-edited-by-thescarione-by-Scarione.jpg (samma dama, redigert, men dere ser poenget) Den biten der gjør meg skikkelig forbanna. Er det greit å være feit er det greit å være tynn også. Man er ikke styggere om man er tynn enn det man er om man er feit. Det er ikke ok å hakke på tynne mennesker bare fordi det er blitt fyfy å kalle noen tjukk. Det er så mye fokus på at feite mennesker (ja, jeg bruker det ordet! Feit feit feit!) skal få selvtilliten tilbake at det er blitt helt greit for dem å overkjøre å si akkurat hva de vil til de som har BMI på normalen eller under. Men hvis noen som er tynn sier noe tilbake er det plutselig hetsing og mobbing... Hvis noen vil fremme en usunn livsstil som kan gi varige mèn og helseplager så er det bare å gønne på. Men selv om man er stolt over å være 90 kg og 1.60 høy skader det ikke å gå forbi kakedisken en gang i blant og kanskje prøve å gå til jobben ett par ganger i uka.. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Du blir "disset" fordi du kan "disses". Lenke til kommentar
Populært innlegg Need44speed Skrevet 27. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2014 de disser fordi kroppen deres gjør det 10 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 de disser fordi kroppen deres gjør det :'D 3 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Når det er sagt er det en annen ting jeg reagerer på, slanke og sunne modeller blir ofte kalt for anoreksikere, stygge, spinkle osv, men damer som ofte har noen kilo for mye blir hyllet i media. Jeg vet ikke med dere, men jeg syns nr2 ser sunnere og finere ut en nr1 before-after-fat-model-befter-edited-by-thescarione-by-Scarione.jpg (samma dama, redigert, men dere ser poenget) Nå er det ikke mange modeller som ser ut som hun dame nr "to" der heller. Hun som er nr to der hadde nok blitt kalt Plus size i moteverdenen. Så det eksempelet du kommer med der, og viser til hun dama blir bare feil. Hun hadde faktisk godt med kjøtt på begge bildene, og eg for min del hadde ikke takket nei til hverken den "ene" eller den "andre". Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg "disser" de som snakker om trening. Makan til kjedelig tema. Hva folk klarer og ikke klarer er rimelig uinteressant. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg "disser" de som snakker om trening. Makan til kjedelig tema. Hva folk klarer og ikke klarer er rimelig uinteressant. Jeg disser de som prater om ting som interesserer dem. Hva folk interesserer seg for og ikke er rimelig uinteressant 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg "disser" de som snakker om trening. Makan til kjedelig tema. Hva folk klarer og ikke klarer er rimelig uinteressant. Bare fordi du finner det uinteressant, hvorfor trenger du å "disse"? Hvorfor ikke bare holde kjeft og snakke når tema byttes eller prate om noe annet? Selv om jeg ikke er interessert i fotball betyr ikke det at jeg disser andre når de begynner å prate om det. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Husker når jeg var lita jeg. Da disset vi bare med dissestativ. 2 Lenke til kommentar
code Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Når det er sagt er det en annen ting jeg reagerer på, slanke og sunne modeller blir ofte kalt for anoreksikere, stygge, spinkle osv, men damer som ofte har noen kilo for mye blir hyllet i media. Jeg vet ikke med dere, men jeg syns nr2 ser sunnere og finere ut en nr1 before-after-fat-model-befter-edited-by-thescarione-by-Scarione.jpg (samma dama, redigert, men dere ser poenget) Nå er det ikke mange modeller som ser ut som hun dame nr "to" der heller. Hun som er nr to der hadde nok blitt kalt Plus size i moteverdenen. Så det eksempelet du kommer med der, og viser til hun dama blir bare feil. Hun hadde faktisk godt med kjøtt på begge bildene, og eg for min del hadde ikke takket nei til hverken den "ene" eller den "andre". Enig med deg her faktisk, hu dama nr. 2 er uten tvil pluss size hvis ikke mere i moteverden. Var jo akkurat en sak om dette i VG, og hu dama i VG var også pluss size men tynnere enn hu dama i bilde nr. 2. http://frkvelle.files.wordpress.com/2014/01/kate-moss_fotor_collage.jpg Dette bilde har blitt brukt litt i det siste. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 I rettferdigheitas navn så trur eg at alle som har over middels interesse for eit område opplever å få slengbemerkninger frå andre av og til. Det er ein del av det å høyre til ei gruppe. Om du liker trening, PC-spel eller fotball speler ingen rolle. Bemerkninger får du, og jo lenger unna "normalen" dine interesser befinner seg jo fleire kommentarar får du. Om du trener svært mykje på ein ting så får du meir kommentarar enn om du trener heilt vanlig. På samme måte får du mindre kommentarar om du er opptatt av fotball enn dersom du snakker mykje om hekkeløp. Dette er heilt normalt, du berre merker det mykje beire når det er du som tar imot slengbemerkningane enn du gjer når det er du som disser andre. 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg "disser" de som snakker om trening. Makan til kjedelig tema. Hva folk klarer og ikke klarer er rimelig uinteressant. Kul du. Jeg kjenner at hverdagen min inneholder såpass mye trening at jeg ikke har behov for å diskutere det med andre. Det er min greie, og med mindre folk spør om hva eller hvordan jeg gjør ting, lar jeg det ligge. Det kan bli for mye også. Det eneste jeg merker det på er nok når folk absolutt skal kommentere matvalgene mine. Men jeg lar det stort sett gå, da folk generelt sett har lite peiling på kosthold, og jeg har null interesse av å diskutere kosthold med folk som har lært det fra magasiner og lignende. Det handler om å la ting gå. Hadde jeg irritert meg over bagateller som dette kan jeg tenke meg at det hadde gått utover humøret, og det nytter ikke. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Mye bra svar innspill her! Keep it up. de disser fordi kroppen deres gjør det Den her, den likte jeg. Moralsk forfall i samfunnet. Vi har blitt late og liker ikke å bli minnet på at det ikke er bra,.. Godt poeng, folk som ikke tar vare på helsa si liker ikke å se andre som gjør det, og føler derfor behovet på å rakke ned på dem. Det er så mye fokus på at feite mennesker (ja, jeg bruker det ordet! Feit feit feit!) skal få selvtilliten tilbake at det er blitt helt greit for dem å overkjøre å si akkurat hva de vil til de som har BMI på normalen eller under. Men hvis noen som er tynn sier noe tilbake er det plutselig hetsing og mobbing... Der traff du spikern på hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå