ellipsis Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hei! Kjæresten min har ett veldig rart problem som jeg ikke helt skjønner, nemlig at når hun ser på nett online (Netflix, Sumo osv.) så hakker bildet når strømmen er plugget i? Er ikke det veldig rart? Lyden henger lenge etter bildet, uansett hva hun ser på. Plugger hun ut strømmen så fungerer bildet igjen. Hva kan være feil? Hun har en Samsung laptop med Windows 8. Lenke til kommentar
Enka Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Kanskje datamaskinen endrer strømplan til noe som gir dårligere ytelse. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Mulig, men det virker rart... Det er ingen grunn til å spare på strømmen når laderen er koblet til. Strømspare-modus inntreffer når du trekker ut laderen, for da må laptopen spare på batteriet. Men her er det altså motsatt? Kan det være temperatur-relatert? Hvis laderen skaper varme, og prosessoren skrur ned hastigheten for å hindre overoppheting? Sjekk innstillingene. Endret 27. januar 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
ellipsis Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Mulig, men det virker rart... Det er ingen grunn til å spare på strømmen når laderen er koblet til. Strømspare-modus inntreffer når du trekker ut laderen, for da må laptopen spare på batteriet. Men her er det altså motsatt? Kan det være temperatur-relatert? Hvis laderen skaper varme, og prosessoren skrur ned hastigheten for å hindre overoppheting? Sjekk innstillingene. Ja det er nesten så maskina yter dårligere i det pluggen dras ut, er helt merkelig. Jeg kjenner ingen tegn til overoppheting ihvertfall, kan du hjelpe meg med hvilke innstillinger? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Jeg vet ingenting om slikt. Jeg har aldri hatt en laptop fra Samsung. Men jeg har en kraftig laptop fra Asus, og den har flere profiler, power save, performance osv. Dette er medfølgende software laget av Asus. Du har kanskje noe liknende. Mener du at ytelsen blir dårligere når laderen kobles til, eller når laderen frakobles? Du skriver litt tvetydig. Endret 27. januar 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Kan være feil på laderen. Er det masse ripple på den, så kan man kanskje få slike effekter. Du kan jo måle spenning i pluggen. Normalt er det vel rundt 19V? likespenning og ripple (AC volt) ubelastet bør ikke være så mange millivolt (<100 hvertfall). Endret 27. januar 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
ellipsis Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg vet ingenting om slikt. Jeg har aldri hatt en laptop fra Samsung. Men jeg har en kraftig laptop fra Asus, og den har flere profiler, power save, performance osv. Dette er medfølgende software laget av Asus. Du har kanskje noe liknende. Mener du at ytelsen blir dårligere når laderen kobles til, eller når laderen frakobles? Du skriver litt tvetydig. Litt trøtt når jeg skrev det første svaret mener selvfølgelig når pluggen settes inn så "faller" ytelsen på maskinen. Ser heller ingen feil i strømstyringen, har forresten kjørt recovery også. Kan være feil på laderen. Er det masse ripple på den, så kan man kanskje få slike effekter. Du kan jo måle spenning i pluggen. Normalt er det vel rundt 19V? likespenning og ripple (AC volt) ubelastet bør ikke være så mange millivolt (<100 hvertfall). Har testet med min lader, som er samme type. Akkurat samme problem der også, så kan vell ikke være laderen da. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Jeg hadde samme på min ultrabook fra lenovo. Det var en eco (øko power tpu) profil som aktivertes. Som sagt gå igjennom aktive power profiles du har (Advanced) og sjekk alle entrys med plugged in vs battry og stille de slik du ønsker. Bli kjent med strømstyringen på den inklusive disse eco greiene som er så populært nå. Husk at det på enkelte bærebare nå er mere naturlig å bruke pcen på batteri , og la den være ubrukt mens den lades. I slike tilfeller er dette med full ytelse på batteri mens spare strøm tilkoplet nettet logisk oppsatt . Endret 27. januar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
ellipsis Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg hadde samme på min ultrabook fra lenovo. Det var en eco (øko power tpu) profil som aktivertes. Som sagt gå igjennom aktive power profiles du har (Advanced) og sjekk alle entrys med plugged in vs battry og stille de slik du ønsker. Bli kjent med strømstyringen på den inklusive disse eco greiene som er så populært nå. Husk at det på enkelte bærebare nå er mere naturlig å bruke pcen på batteri , og la den være ubrukt mens den lades. I slike tilfeller er dette med full ytelse på batteri mens spare strøm tilkoplet nettet logisk oppsatt . Hvordan sjekker jeg aktive profiles og entrys? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 http://forum.notebookreview.com/samsung/706300-samsung-easy-settings-bug-feature.html Nå vet ikke jeg akkurat type samsung pc det er snakk om her. Men andre har samme type issues som deg . Les 1'ste innlegget her om easy settings silent mode , endre og sjekk om det har noen effekt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Har testet med min lader, som er samme type. Akkurat samme problem der også, så kan vell ikke være laderen da. Nei da er det ikke lader. Det virker som syar2003 er på rett spor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå