Gå til innhold

Oppgradering av PC'en

Anbefalte innlegg

Heisann folk og fe!

Long story short....Pc'en begynner og bli litt rusten og begynner sårt og trenge liten makeover.

Kjøpte den ferdig bygd fra Komplett.no 2009-10, for er relativt veldig grønn når det kommer til og bygge pc'er, men er nå keen på og fikse pc'en til den nye standarden...

Hovedsakelig.. ser jeg at jeg kunne trengt et nytt skjermkort, eventuelt nytt minne, sånn ellers.. fungerer alt som det skal bortsett fra at pc'en, er-som-den-er-nå.. dårlig "frame rate" and what not.

Noen som kan anbefale meg hva jeg må kjøpe inn? for og spille de nye spilla som kommer i 2014?

Specs:

Prosessor:
-Intel Core? i7 Quad Processor i7-860

2,80GHz, Socket LGA1156, 8MB,

Minne:

-Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,
Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

-
Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9
Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance

Hovedkort:
Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156
4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16

Strømforsyning:

Corsair TX 750W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 4x 6+2-pin PCIe,

Skjermkort:

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen ser egentlig ganske grei ut, men det er selvfølgelig lurt å oppgradere den om du vil spille de nyeste spillene på høy grafikk. Hvor mye hadde du tenkt deg å investere i oppgraderingen? Nytt skjermkort er nok lurt ja, og GTX 780 ti er vel veien å gå om du skal gå for ultra på alt. Men dette kortet er ganske dyrt, så du må ta utgangspunkt i hvor mye du velger å bruke på oppgraderingen. Skriv en sum +/- så skal jeg prøve å hjelpe deg med å finne deler!

• Liker 1
Lenke til kommentar

SKjermkort og en god cpu kjøler.

CPUen blodklokker du etter du har fått deg en god cpu kjøler så holder denne til neste generasjon kommer ut :)

cpu kjøler: kommer helt an på hvor mye du vil legge i, men Phanteks er en super kjøler samt noctua :)

SKjermkortet, rundt om 3000-3500kr ? AMD R9 290 med tredjepartskjøler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...