Barapapara Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hei! Jeg var på samtale om traktbryst på Riksen for et år siden og har fått et nesten sikkert tilbud om operasjon om 1 mnd ca. Men selvfølgelig har jeg et par spørsmål. Er det noen som vet om militæret er uaktuelt etter operasjonen? Har gledet meg til militæret hele livet og det er noe jeg virkelig vil oppleve! Og dere som har hatt operasjon; hvor lenge fikk dere beskjed om å la være å trene? Eller drikke alkohol? Hvor lenge var dere borte fra skole/jobb? Er det noen kjipe forbud/"viktige" ting man ikke kan gjøre som følge av operasjonen? Håper mange kan svare, jeg må nok bestemme meg innen utgagen av januar... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg har ikke hatt sånn operasjon selv men sjekket litt rundt det i samarbeid med en annen. Det er en ganske omfattende operasjon der man må regne med ganske mye smerter og fravær fra jobb/skole i 1-2 måneder. Du er sikkert kjent med hva operasjonen går ut på. Trening regner jeg med er uaktuelt i fraværsperioden og sikkert 1-2 måneder etter det også. Men det kommer selvsagt an på hva du trener, belastning på brystkasse, lunger, hjerte og risiko for å få slag/press mot brystregionen. Alkohol regner jeg du må/bør holde deg unna like lenge som trening. Kjipe ting man må unngå som følge av operasjonen.. tja, sex, men det kommer vel mye an på stilling/belastning det også. Kjøring med sykkel, moped og bil omtrent like lenge som trening på grunn av risiko for fall/airbag med slag/press mot brystregionen. Hvis du er blodgvier må du regne med å ta en pause fra det på noen måneder. Ellers kommer jeg ikke på noe. Det er sikkert intuitivt når du skal vurdere en eller annen situasjon. F.eks får en invitasjon til å bli med på gocart eller squash. Jeg tror ikke det vil gå ut over militæret unntatt akkurat de månedene etter operasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå