Femtekolonne Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Fikk problemer med ryggen som kuliminerte med massive smerter for litt over en mnd siden. Måtte til slutt kaste inn håndkledet og har vært sykmeldt i 5uker. Nå var det møte med arbeidsgiver, ettersom det er en IA bedrift, hvor de lurte på når jeg kom tilbake. Jeg får fortsatt store smerter i det ene benet når jeg går, men legen har bare gitt meg sykemelding for to uker til så regner med han vil jeg skal tilbake i jobb med smerter og at det ikke ødelegger ryggen mer. Jeg sa til arbeidsgiver at jeg godt kan prøve, men at jeg muligens må sykmelde meg hvis smertene blir like intense som sist. Da fikk jeg beskjed om at det ville være svært dumt da jeg etter å ha vært sykmeldt lenge og så friskmeldt vil stå uten hjelp fra NAV i form av sykepenger.. Jeg måtte i tilfelle få 50% sykmelding slik at jeg fortsatt er i NAV-systemet. Hva og hvor er reglene for dette? Ettersom jeg bare har fått en diagnose på isjias og ikke tatt noen MR bilder enda så har det heller ikke blitt tatt noen grep for bedring. Smertene som kom når jeg når gikk førte til at jeg fikk skoliose, men denne tilstanden er nå nesten bra igjen med akupunktur, masasje og tøying. Kan man ikke gå tilbake i jobb etter sykmelding og så bli sykmeldt for det samme igjen? Og hvor lenge kan jeg ta 50% sykmelding? Visstnok kunne de ikke sparke meg for å være sykmeldt lenge, men man frykter jo for fremtiden når sånn her dritt skjer. 5uker borte fra jobb, men fortsatt ikke bra. Og ikke er det lett å finne ut noe av behandlingsformer eller tilbud heller. Hadde jeg feks visst at jeg kunne fått tatt MR-bilde på dagen ved å betale noen få tusen så hadde jeg ikke ventet i 3mnd i helsekø.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Det kommer helt ann på arbeidsgiver hvor lenge du kan stå sykmeldt. Jeg var sykmeldt i 3 år på den forrige arbeidsplassen min fordi de ikke ville miste meg, men de kan vel terminere deg etter 12mnd mener jeg. Gradert sykemelding kan du gå på i årevis. Det er langt å foretrekke at man jobber litt enn å havne på utsiden av arbeidsmarkedet. Du kommer deg fortere tilbake i form også ved å ha noe å gå til regelmessig selv om det kanskje bare er noen timer i uka. Edit. Jobben dekket ikke noe for meg de siste åra, men de sparket meg ikke var det jeg mente. Endret 26. januar 2014 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå