JacBoe Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Har et problem med internett på den stasjonære pcen min, bruker kabel men nå kan keg ikke åpne nettsider lenger. Jeg kan forsatt streame musikk og snakke på skype. Det virker med trådløst, men har jo lyst på kabel for bendere hasighet. Noen som kan helpe ??? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Logg deg inn på routeren din og sett DNS serverne til 8.8.8.8 og 8.8.4.4... Høres ut som DNS feil hos deg... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Det var det første jeg tenkte og, men da er det er jo snodig at det funker med trådløst. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Ja.. Men det kan være tilfelle likevel... Kan være at internt i routeren så behandles interfacet til WiFi litt annerledes enn kablet.... Ikke første gangen det skjer...... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Har somregel vært dns-feil når jeg har vert borti dette også, støtter og endre denne som nevnt i inlegg 2. Lenke til kommentar
JacBoe Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 har gjort dette men det virker fortsatt ikke? må jeg sette et hostnavn ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Lagre config på ruteren, restart ruteren og restart så PC-en din. Lenke til kommentar
JacBoe Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 virker forsatt ikke Nå står det at det er uidentifisert nettverk. Takker selvsagt for alle som har tatt seg tid til og svare Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 prøv og koble deg til forbi ruter og se om du kommer på nett. Lenke til kommentar
JacBoe Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 nei kommer meg ikke på nett selv om at jeg koblet meg rett på modemet. Betyr de at det at feilen ligger på pcen? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hadde vært en fordel å fortalt litt om hva slags utstyr du har, og hvordan alt er koblet sammen... Både nettverket ditt og PCen(e) dine/deres... nei kommer meg ikke på nett selv om at jeg koblet meg rett på modemet. Betyr de at det at feilen ligger på pcen? Enten modemet/linja eller PCen din ja... Legg ut screenshot av ipconfig /all Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Prøv å tømme DNS cachen din. Åpne CMD og skriv "ipconfig /flushdns" uten apostrofene Lenke til kommentar
JacBoe Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 ruteren er fra oldtiden så kan det ha noe å si? problemet kom jo over natten så det kan jo hende at det er en driver som er ut datert eller noe sånt? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ser ut som WLAN kortet ditt får IP-adresse fra ruteren din på korrekt vis, dog virker det som ethernet kortet ikke får noen ip-adresse fra dhcp, så der er det noe galt dersom denne er ment å fungere. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Wlan USB sticken din får IP adresse etc, så den biten stemmer, men det kablete nettverkskortet ditt får ikke og standard settings på de fleste PCer, er at kabel overstyrer WiFi, ergo, ingen nett... Og grunnen til det, er garantert Hamachi.. Avinstaller Hamachi, med drivere og nettverks settings - full pupp! Og ta ut WiFi USB sticken din... Da vil du nok få igjen nettet ditt.... Lenke til kommentar
JacBoe Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 funka ikke og avistalere hamatchi Her står det at jeg ikke har installert/aktivert et nettverkskort??? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Først av alt, gå til produsentens hjemmeside og last ned siste driver til kabel nettverkskortet ditt.. Så avinstaller alle nettverkskort du har med drivere og hele pakka, reboot PCen din... Installer så driveren du lastet ned og få kablet nett... Husk å ha kabelen satt inn da.... Lenke til kommentar
JacBoe Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Takk til alle som har svart på tråden, problemet løste seg over natten på samme måte som det kom. Kanskje det var noen av metodene som jeg prøvde ut men kan ikke garantere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå