ryu Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Da blir det innkjøp av en lettvekter PC (<5000 kr) til lillebror som spiller Minecraft, DotA 2 og forhåpentligvis mulighet for litt mer krevende FPS spill etterhvert. Blir første egenkjøpte PC for han som han har spart lenge til, så prøver å få full valuta for pengene. (Trykk her for å gå til listen) Har disse liggende: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 som jeg tenkte å bruke. - Enheter kompatibelt? FM2 CPU i FM2+ MB? Flaskehals? - Noe som mangler? Kabler? - Bedre alternativer? - Greie oppgraderingsmuligheter (GPU + RAM)? Endret 26. januar 2014 av vegards Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Intel G3220 og HD7790 istedenfor. Litt dyrere, men verdt det. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Ikke verdt det PgUp, Så kan heller lille gutt kjøpe seg dedikert skjermkort etterhvert, Hvis han ønsker da EDIT: Han trenger nok 4gb RAM senere, Hvis han kommer til å game f.eks bf4 Velg heller Samsung Evo, Får en 250gb ssd for den prisen Endret 26. januar 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Ikke verdt det PgUp, Så kan heller lille gutt kjøpe seg dedikert skjermkort etterhvert, Hvis han ønsker da EDIT: Han trenger nok 4gb RAM senere, Hvis han kommer til å game f.eks bf4 Velg heller Samsung Evo, Får en 250gb ssd for den prisen Hvorfor ikke? Ytelsen er jo omtrent lik: http://www.cpu-world.com/Compare/327/AMD_A10-Series_A10-6800K_vs_Intel_Pentium_Dual-Core_G3420.html Den er jo mye billigere. Lenke til kommentar
ryu Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Glemte å nevne at han også ønsker mulighet til å filme med screenrecorder softwere ved spilling (Minecraft). Han bruker også 2 skjermer så kan fort bli streaming/film i HD på ene skjermen ved spilling. Ellers Skype, Spotify osv. i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Med så svak CPU så burde du gå for nvidia skjermkort så du kan bruke shadowplay. Var ikke akkurat rare budsjettet å jobbe med, man får mye mer for pengene rundt 6-8 tusen. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Med så svak CPU så burde du gå for nvidia skjermkort så du kan bruke shadowplay. Var ikke akkurat rare budsjettet å jobbe med, man får mye mer for pengene rundt 6-8 tusen. syns at man skal holde seg til budsjettet som er sagt. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Som du ser så har jeg ikke gitt noe forslag som går over budsjettet, men informert om at det er mye å hente på å legge litt til i PCen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Bytt ut den SSD disken med en Samsung Evo SSD som har en langt bedre kvalitet! Den AMD prosessoren kan du også bytte vil jeg si. En Intel i3 vil gjøre seg bedre, men det er jo litt dyrere og det er jeg klar over. Ellers hvis dere må holde dere til den summen så er det greit å går for den AMDen syntes jeg i og med at dere heller ikke har skjermkort. Å kjøpe en god kjøler er en fordel når man har AMD prosessorer generelt. Ser at du har tatt med det på listen din. Kanskje dere skal se på finn.no Jeg vet at det er den del skjermkort der som er brukenes. Har selv handlet skjermkort fra finn som jeg har satt inn i gamle maskiner, og de maskinene har blitt moderne maskiner man man si som også har taklet det meste 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Gå på prisguide og finn billigste pris på: CX430W M 7790 I3 4330 Cooler Master N200 Og billigste LGA1150 hovedkort og billigste 4 eller 8gb DDR3. Billigste 120GB SSD. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Kan være lurt det, men ikke når man må bestille fra forskjellige butikker for da kan fort frakten komme opp i en del kroner. Noen som er bortkastede penger i stedet for å bruke det på hardware. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Kan være lurt det, men ikke når man må bestille fra forskjellige butikker for da kan fort frakten komme opp i en del kroner. Noen som er bortkastede penger i stedet for å bruke det på hardware. Da tar man å finner den billigste nettbutikken hvor man kan kjøpe de samlet. De komponentene + https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=NSE-200-KKN1&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=NSE-200-KKN1 Blir ca. 5000, akkurat på budsjettet for en langt, langt bedre maskin. 1 Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Ikke bruk deal, de har jo ikke lagerhus :O hver gang du bestiller, bestiller de fra produsent, ligger noen tråder om dette på forumet. Der folk har bestilt tilbud, så får de mail om at de ikke for inn flere til samme pris. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Ikke bruk deal, de har jo ikke lagerhus :O hver gang du bestiller, bestiller de fra produsent, ligger noen tråder om dette på forumet. Der folk har bestilt tilbud, så får de mail om at de ikke for inn flere til samme pris. Samme skjedde med meg med dustinhome. Bestilte to grafikkort og de brukte en måned på å fortelle meg at de ikke ville få de inn igjen. Skylte på at de hadde mye å gjøre i jula, men alikevel... Langt ut i januar fikk jeg svar. Deal burde være greit å bruke da du kan se at de har mange av varene på lager. Eventuellt kan du kjøpe hos proshop.no som er ca like billig. Endret 28. januar 2014 av PgUp Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Proshop, pixmania, deal alle er samme greiene! Det dustin gjorde må ha vært 1 gangs tillfwlle, det på deal skjer hele tida. Bruk dustin,netonnet,komplet og siste utvei multicom. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Proshop, pixmania, deal alle er samme greiene! Det dustin gjorde må ha vært 1 gangs tillfwlle, det på deal skjer hele tida. Bruk dustin,netonnet,komplet og siste utvei multicom. Bevis? 2 Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443054 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191471 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1492375&page=1&&do=findComment&comment=20407279 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Jepp, mye kluss med deal og de. Jeg har i hvert fall hatt det så jeg holder meg til komplett, netonnet, dustin og mpx 1 Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Jepp, mye kluss med deal og de. Jeg har i hvert fall hatt det så jeg holder meg til komplett, netonnet, dustin og mpx Kunne ikke vært mere enig! Har bare hatt kluss med det andre, spess når jeg måtte sende til frankrike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå