Gå til innhold

Sony's TRV-serie?

Anbefalte innlegg

Jeg advarer igjen mot å spørre på forumet etter spesifikke kameramodeller, dette for at brukere som eier kameraet selvfølgelig er kjempefornøyde og aldri kunne tenkt seg noe annet, mens de som eier et annet kamera i samme klasse SELVFØLGELIG er mer fornøyd med sitt eget. Stol på de som har prøvd veldig mange forskjellige kamera, det er mitt tips. Jeg selv har brukt veldig mye forskjellig, og for meg høres TRV33 ut som et klart bedre kjøp enn TRV12, på grunn av:

EKTE widescreen --> 16:9 er framtida (når HD kommer blir alt 16:9) pluss at widescreen er herlig å se på (pga bedre tilpasset menneskesynet).

DV-inn --> du vet aldri om du blir skikkelig hekta og får lyst til å ta vare på alt du redigerer i full oppløsning.

Men om jeg var deg igjen ville jeg valgt TRV-80 over TRV-33 på grunn av at du da også har valg for manuelle kontroller på alle funksjoner, og da kan man faktisk bruke dette kameraet proft. (les: kort- og langfilm). Igjen anbefaler jeg noe som du ikke trenger NÅ, men som du kanskje får interesse for etterhvert.

men jeg veit ikke prisforskjellen på disse to.

MEN jeg tror til ditt bruk vil TRV-33 være best.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TIPS:Hvorfor ikke spørre arbeidsgiver om du kan kjøpe kamera på "hjemme-pc ordning"?? :D

Jeg har kjøpt et SONY TRV950E på "hjemme-pc ordning. Jeg betaler ca. 300,- i mnd. i 3 år. Dette blir 10800,-

Grunnen til dette er at leasingfirmaet kjøper det for deg,(til deg). Moms trekkes fra (24%), og leasing beløpet ditt trekkes fra lønn, før skatt. Dermed har du spart ca. 54% av kjøpesum, hvis du har 30% skatt.

Bakdelen er at du ikke eier kameraet før det har gått 3 år. Men hvis du selger kameraet etter det er blitt "ditt"(veiledende pris fra SONY er 25000). Kan du selge det for rundt 10000. Da har du hatt et kamera i 3 år, GRATIS!!!!

Du kan lese mer om ordningen staten har om hjemme-pc her: http://odin.dep.no/fin/norsk/Korrespondans...k000-b-n-a.html

Hvis ikke linken hjelper kan du søke på Google: http://www.google.com/search?lr=&cr=countr...=UTF-8&oe=UTF-8

Håper dere har hatt nytte av forklaringen jeg har gitt. Det er kanskje litt rot...det blir det etter 5 øl. Hvis dere lurer på noe kan dere sende mail! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...