Gå til innhold

Beste pulsklokke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser etter en sportsklokke jeg kan bruke spessielt til kondisjonstrening. Hvilke klokker er å anbefale? Jeg ønsker å ha pulsmåler, gps og andre avanserte funksjoner. Har en kompis som er veldig fornøgd med denne:

http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Treningselektronikk/Pulsklokke/polar-Pulsklokkepakke-RCX5-med-G5-GPS/p/1078870_1_Style

Men jeg vil gjerne slippe å ha gpsen som en ekstra brikke på armen. Ville vært flott om jeg hadde hatt en klokke med innebygd gps. Åsså er det en fordel om den er vanntett.

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garmin sine puls/gps-klokker har gps-mottakeren integrert i klokken. Jeg har god erfaring med denne løsningen. Jeg er derimot ikke 100% fornøyd med pulsmålingen med klokken min - på begynnelsen av økten hender det relativt ofte at klokken viser alt for høy puls. Etter 5-10 minutter normaliserer det seg, og klokken viser riktig puls (jeg har kontrolltelt ved noen få anledninger).

Garmin har mange klokker å velge mellom. Såvidt jeg har forstått er gps-nøyaktigheten lik på alle klokkene. De dyreste klokkene kan du velge mellom lagring hvert sekund og såkalt smart lagring. De billigste klokkene har kun smart lagring. I praksis betyr denne forskjellen ikke noe særlig ved løping og sykling, men har du mer spesialiserte behov kan lagring hvert sekund være relevant. Den Garminklokken jeg synes ser mest fristende ut nå er 620, men den koster temmelig mye. Det er stor sannsynlighet for at en av de enkleste modellene er tilstrekkelig for deg.

Jeg vet at også Suunto har klokker med integrert gps, men disse har jeg ingen erfaring med.

For en grundig vurdering av de ulike klokkene, se DC Rainmaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...