Gå til innhold

Gjenopprette filer fra mulig defekt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crucial M4 er vel kjent for å være av de mest holdbare og stabile, og så langt har ingen statistikk jeg har sett vist det motsatte. Men alle disker kan dø, det er vel mer et spørsmål om (u)flaks så lenge man ikke utsetter den for ekstreme forhold.

Lenke til kommentar

Crucial M4 er vel kjent for å være av de mest holdbare og stabile, og så langt har ingen statistikk jeg har sett vist det motsatte. Men alle disker kan dø, det er vel mer et spørsmål om (u)flaks så lenge man ikke utsetter den for ekstreme forhold.

Hehe, skulle til og spørre hvor du hadde dette ifra, til jeg så på profilen din hvor du selv har en Crucial M4. Da er det vel natrulig at man vil forsvare produsenten.

På jobb ville vi iallefall ikke ta inn den type SSD pga så mange feil i forhold til de andre produsentene (Samsung, Toshiba, Intel, SanDisk etc).

Men som andre påpeker, så har man 5års reklamasjon, men man bør ha backup så fremt man har noe viktig lagret :)

Lenke til kommentar

Hehe, skulle til og spørre hvor du hadde dette ifra, til jeg så på profilen din hvor du selv har en Crucial M4. Da er det vel natrulig at man vil forsvare produsenten.

Da den første SSD'en av den produsenten ble kjøpt inn hørte jeg også at de gikk for å være veldig bra.

Lenke til kommentar

Ja, godt mulig de var populære i starten (eller er det fremdeles), men er veldig mange som har slitt med Curcial sine SSD'er.

Om det er en dårlig batch eller ei vet jeg ikke. Men gjevnt over så får man jo problemer uansett hva man kjøper. Backup må man uansett ta! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fant noe angående Crucial SSD'er. Ikke sikkert det virker, men han som postet påstår det funket for han.

Only connect the SATA power connection and not the data cable. A USB enclosure with an external power source will also work.
Once you have the drive connected, simply power on the computer and wait. The computer will need to stay powered on for 20 min and it is recommended that you don't use the computer during this process.
Power the computer down and disconnect the drive for 30 seconds.
Repeat steps 2 and 3 one more time.
Reconnect the drive normally, and boot the computer to your operating system.
Update your firmware, if you are not already at the latest on your drive. Please visit the following link for our firmware updates
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...