ilpostino Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg mistenker at SSD'en i maskinen til muters og fatters har tatt kvelden. Disken er satt i en dockingstasjon i en annen maskin men selv der dukker den ikke opp i Diskbehandling. Derfor finner ikke program som EasyRecovery disken. Noen som har tips? 1 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Fabrikat på disk? Kan hjelpe å finne software som dette til OCZ Men må ha rett produsent.. Ellers finnes og en del info om slikt inne på produsentens side.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Det er en Crucial m4 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har også en Crucial M4 som døde brått. Pcen ville ikke boote i det heletatt med ssden tilkoblet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Har hatt denne en års tid etter at jeg reklamerte på en annen som døde. Etter to av to mulige Crucial-disker som har tatt kvelden så skal jeg iallefall ikke ha det merke igjen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Kanskje jeg burde ta backup av min M4 som jeg har i laptopen. Den er vel noe over et år nå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 kan være greit å klone den slik at du raskere får opp systemet ditt hvis/når den havarerer. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Bruker Paragon Pro, så jeg tar et image av hele disken. Funker konge, har gjort det med andre disker, og det fine med Paragon Pro er at du kan restore imaget til hvilken som helst disk, størrelsen betyr ikke noe da det blir justert. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ser de reklamerer med 3 års garanti fra produsent.. Hva slags rettigheter har man? Kan det kalles fabrikasjonsfeil? Er det et av de dårligste merkene? Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 du har 5 års reklamasjon, så bare klag så får du ny Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Crucial M4 er vel kjent for å være av de mest holdbare og stabile, og så langt har ingen statistikk jeg har sett vist det motsatte. Men alle disker kan dø, det er vel mer et spørsmål om (u)flaks så lenge man ikke utsetter den for ekstreme forhold. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Crucial M4 er vel kjent for å være av de mest holdbare og stabile, og så langt har ingen statistikk jeg har sett vist det motsatte. Men alle disker kan dø, det er vel mer et spørsmål om (u)flaks så lenge man ikke utsetter den for ekstreme forhold. Hehe, skulle til og spørre hvor du hadde dette ifra, til jeg så på profilen din hvor du selv har en Crucial M4. Da er det vel natrulig at man vil forsvare produsenten. På jobb ville vi iallefall ikke ta inn den type SSD pga så mange feil i forhold til de andre produsentene (Samsung, Toshiba, Intel, SanDisk etc). Men som andre påpeker, så har man 5års reklamasjon, men man bør ha backup så fremt man har noe viktig lagret Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Hehe, skulle til og spørre hvor du hadde dette ifra, til jeg så på profilen din hvor du selv har en Crucial M4. Da er det vel natrulig at man vil forsvare produsenten. Da den første SSD'en av den produsenten ble kjøpt inn hørte jeg også at de gikk for å være veldig bra. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ja, godt mulig de var populære i starten (eller er det fremdeles), men er veldig mange som har slitt med Curcial sine SSD'er. Om det er en dårlig batch eller ei vet jeg ikke. Men gjevnt over så får man jo problemer uansett hva man kjøper. Backup må man uansett ta! 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Om det er en dårlig batch eller ei vet jeg ikke. Men gjevnt over så får man jo problemer uansett hva man kjøper. Backup må man uansett ta! Enig. har uansett systemdisk og lagringsdisk som to fysiske enheter.. og tar jevnlig backup av lagringsdisken. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Har hatt denne en års tid etter at jeg reklamerte på en annen som døde. Etter to av to mulige Crucial-disker som har tatt kvelden så skal jeg iallefall ikke ha det merke igjen. Har du oppdatert firmware på noen av dem? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg har også hatt M4 som døde. Skikkelig drittdisk. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Var en bruker her på forumet, BAT, som kjørte utholdenshet test av SSD'er. En av dem som tuslet og gikk lengst var faktisk en Crucial M4 hvis jeg husker rett. Noen kan, som nevnt, ha uflaks med SSD'er, mens for andre kan samme modellen vare ørten år. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Når jeg sendte inn min M4 til Komplett etter tredje og siste dødsfall (klarte å få liv i den de to første gangene), så sendte de meg en Samsung 840 Pro disk tilbake uten spørsmål på et par dager. Trolig har de dårlig erfaring med den Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Fant noe angående Crucial SSD'er. Ikke sikkert det virker, men han som postet påstår det funket for han. Only connect the SATA power connection and not the data cable. A USB enclosure with an external power source will also work. Once you have the drive connected, simply power on the computer and wait. The computer will need to stay powered on for 20 min and it is recommended that you don't use the computer during this process. Power the computer down and disconnect the drive for 30 seconds. Repeat steps 2 and 3 one more time. Reconnect the drive normally, and boot the computer to your operating system. Update your firmware, if you are not already at the latest on your drive. Please visit the following link for our firmware updates Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå