Gå til innhold

Lilla/blå bilder, hjeeelp

Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med å skal lage en "minnebok" til tanta mi som fyller 50 år i år. Jeg har kjøpt inn masse fotopapir slik at jeg skal slippe å klippe i og bruke av bildene jeg har, og heller scanne de over på data for så å skrive ut igjen.

Jeg er nå kommet dit hvor jeg skal skrive ut bildene. Prøvde meg først på vanlig ark, og da blir bildene lilla (prøver å legge ved bilde av det). Jeg har akkurat bytta alle patronene, og jeg har aldri hatt trøbbel med dette før, selv om jeg har gjort akkurat samme jobb tidligere. Har prøvd å skrevet ut sikkert 20 ganger nå, både på ark og fotopapir men resultatet blir det samme uansett innstillinger. Jeg har en Epson Stylus Photo RX585 om det hjelper.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Vanlig svart/hvitt blir helt som normalt, ingen lillaskjær eller lignende.

post-263389-0-45720000-1390756287_thumb.jpg

Endret av Linneahjelpesløs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med og sjekk fargeprofilen som du har scannet, lagret og skrevet ut på, samt fargeprofilen på skjermen din "selv om det ikke er viktigst". Det burde være sRGB som er brukt hele veien, hvis du foreksempel scanner i AdobePRO og skriver ut i en annen fargeprofil vil du få forskjellig resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...