Bjerknez Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Søndag 26. januar var vi på fototur i Gamlebyen i Fredrikstad, og igjen ble dette en vellykket tur med masse fotografering og en god posjon fotoprat. Deltakere på denne fototuren var: Shirmah, Fcuk_IT (Fuck it!), Ulfgre, Nautica, tomsi42 og undertegnede (Bjerknez) Temaet for dagen var "Farger" og siden det som kjent er vinter så ga jo dette noen utfordringer Takker alle for nok en vellykket tur Endret 27. januar 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Jaja, her er vertfall mitt bidrag for dagen. Her er gjengen samlet, klar for tur... På bildet har vi fra venstre: Shirmah, fcuk-IT (Eller "Fuck it", som vi ble enige om å kalle han), Ulfgre, Nautica (som ikke synes) og tomsi42. Fuck it!! Søndagens først snapshot!... Og Shirmah var målet... Det gikk vist bra. Kjekt å ha jordbærbua klar til sommeren... Kartet ble glatt passert da vi alle viste hvor vi skulle hen... Siden temaet egentlig var "Farger" så kunne jeg ikke la vær og forevige denne bøtta... En av mange gater i Gamlebyen. Den røde bilen til høyrekvalifiserer vel til temaet...? Et s/v bilde av en krakk. Jada... er ingen farger her.. men noen ganger er jeg liksom bare helt gæærn lissom bara vøtø! Fin speil i vannet og de knall røde fergene gir også litt farger... Joda... litt farger her også... En av mange måker som ble foreviget. Det gule nebbet ga vertfall LITT farger da... Jepp!! Helt riktig... dette er en orange fender! Kanskje det mest fargerike bilde til nå. Har neeesten ikke dratt i saturation spaken heller... NOT! Denne blanke fine trebåten måtte jeg bare knipse... Her går fotopraten så det suser. Ulfgre driter i mye av det som blir sagt virker det som, for han har jo tross alt min gamle Canon 85mm f/1.2L II Fuck it, prøver å bli kjent med Olympus'en til Shrirma... Tror dem krangler om hvem som har størst ........ ? Et makaløst s/v bilde til og det er OMD'en til Shirmah som er modell... Shirmah prøver å se om han finner hodelus på jakken til tomsi42... tror jeg... Å endelig litt farger igjen. En pen samlig eldre ski langs veggen dette! Det var det jeg hadde å by på denne gang. Takker alle sammen for en hyggelig tur! Endret 27. januar 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Takker for ett hyggelig forum treff. Her er noen bilder fra meg. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 PS! Har lagt til sørre versjoner av bildene mine i posten over samt litt beskrivelse på bildene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ble noen bilder på meg også, ikke lett og finne motiver når alt er hvitt. Enden er nær, eller kanskje det er en Akamist som er nær ? Kanonene holder stand i kulda, verre er det med sommergleder. En gjeng kalde akamister, og etter denne en gjeng varme akamister 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Mange fine bilder her - takk for en fin tur i det sure været. Jeg har kun fått tatt en rask titt på mine bilder. Får vel noe mere tid senere i uka Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Mye fine bilder - jeg fikk ikke så mange bra (særlig med åpen blender) - noe har skjedd med frontelementet på Tamron-objektivet. Det er ikke snakk om "fokusfeil", men snarere fokusfail - hvor ingenting er skarpt. Men noen få av de som ble akseptable skal jeg nå få lagt ut. Nydelige resultater ulfgre, de fortjener en ekstra kommentar, jeg ser virkelig hva som er greia med 85mm f/1.2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå