Gå til innhold

Tizzbird VS Boxee VS Apple TV VS NAS - Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Ok. Nå kan det hende overskriften er lit forvirrende så jeg skal først gi en oversikt.

Hjemme har jeg en relativt billig tv med 2 HDMI-innganger, en D-Link dualband router, Sonos anlegg med bridge og harddisk, 4 eksterne USB-harddisker (2 av de har også firewire..), samt laptop med windows, en ipad 3, asus TF700 pluss 2 samsung Galaxy S3.

Jeg ønkser å oppnå 3 ting hovedsaklig.

1) Gjøre de eksterne harddiskene med media-innholdet tilgjengelig over nettverket sånn at jeg kan enten se ting på de forskjellige mobile plattformene, tv'n eller laptop.

2) Kune kjøre apper som Viaplay, Netflix etc på tv'n UTEN å måtte koble til ett av nettbrettene eller laptop hver gang.

3)Kjøre lyd fra tv'n på sonos.

Det siste først. Det å kjøre lyd fra tv og/eller nettverksdrevne medier er det minste problemet da sonos-forsterkeren har en aux-inngang. Så den er på mange måter løst. Er egentlig bare styrt av hva eller hvordan jeg løser de to andre.

Det jeg nå ikke klarer å få full kontroll på er om jeg slipper unna med en D-Link Boxee eller om jeg også behøver fex Tixxbird mediaspilleri tillegg? Og hvordan er Apple Tv som alternativ til disse? Sikkert dumme spørsmål men jeg klarer ike å få noen god oversikt. Akkurat nå så ser det ut for meg at kombinasjonen Boxee pluss Tizzbird eller Tizzbird pluss NAS er de to kombinasjonene som kan dekke behovet.

Det jeg lurer på er om de antagelsene over stemmer og hvis ja, gjerne en anbefaling og hvorfor. Alternativt er andre forslag til løsning også velkommen. Hvis nei, hva kan jeg gjøre?

EDIT: Glemte å si at jeg har HDMI-switch med fire utganger, samt Logitech Harmony-kontroll så akurat den delen er ikke ett issue. Vurderer også Logitech sin multihub der smart-telefon med app fungerer som fjernkontroll.

Endret av Kristian E-G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...