Asberger Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en trofast mercedes w202 99.mod og nå nylig har jeg fått et problem med den. Problemet er at kjørelyset ikke fungerer, når jeg slår over tenninga og startmotoren har satt motoren i sving kommer kjørelysene til vanlig på. Men de siste dagene har ikke dette fungert, istede kommer det en type tikkelyd fra bryteren som jeg kan slå over fra kjørelys til park og fjærn/nærlys. Tikkingen forsvinner når jeg setter den i park eller fjærn/nærlys. Da er spørsmålet om noen her inne har svar på hva dette kan være? Har kontrolert sikringer og pærer, finner ikke rele for den kursen. Kan det være en jordfeil/kortslutning på bryteren, eller er det et rele som er defekt? Håper på noen gode svar fra bilkyndige her inne Lenke til kommentar
Pr1ncess Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Dette hadde jeg også, eller, lysene slo seg på 10 sek etter at jeg startet bilen, og det tok lengre og lengre tid for hver gang. Og jeg hørte en tikkelyd imens det var mørkt, før de slo seg på. Er dette kun når den er kald eller uansett temp? Tikkinga kan jo være rele't, jeg hørte godt at det kom ifra den boksen isåfall. Hos meg forsvant det når jeg byttet viftereima da.. Ikke spørr hvorfor. Endret 29. januar 2014 av Sillicious Lenke til kommentar
Asberger Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Det høres skummelt likt ut.. og ja, det begynte når det bikka -20, man har sett på den i verkstedet, og der sto den i tre dager og det endret seg ikke. Men har et snev av ulyd når motoren går og det kommer av viftereima. Skal stramme den, evnt. Bytte til helga, så får se om det endrer seg da. Hjertelig takk for info. Kjekt å høre med andre som har vært i samme situasjon. Lenke til kommentar
Pr1ncess Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Det høres skummelt likt ut.. og ja, det begynte når det bikka -20, man har sett på den i verkstedet, og der sto den i tre dager og det endret seg ikke. Men har et snev av ulyd når motoren går og det kommer av viftereima. Skal stramme den, evnt. Bytte til helga, så får se om det endrer seg da. Hjertelig takk for info. Kjekt å høre med andre som har vært i samme situasjon. Ja, prøv å stramme eller bytte viftereima! Er mye rart som skjer når den begynner å bli slitt, spesielt i denne kulda. Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå