Gå til innhold

Deadline Day 31.01.14

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvem er vinduets største vinnere og tapere?

Vinnere:

- Cardiff

- Crystal Palace

- Fulham

(Manchester United*)

Tapere:

- Liverpool

- Newcastle

- West Bromwich

* Mata-signeringen var viktig, men nok en gang manglende kjøp i viktige posisjoner.

På lengre sikt kan Chelsea også fremstå som en vinner, mener jeg. Så spørs det hvor lurt det var å slippe både De Bruyne og Mata samtidig. Tottenham kan vel også fremstå som en liten taper i og med at de selger Defoe, og ikke henter inn noen ny spiss, i tillegg til at Holtby sendes på lån, som svekker dekningen en del.

Spennende med Fulham, det kan slå begge veier. Stort pluss å bli kvitt Senderos, men så henter man Heitinga, så veita søren hva som er best. Litt rart å selge Aaron Hughes også, men han har begynt å dra på årene. Mitroglou (blir en jobb å lære å stave det navnet) inn er veldig spennede, og Berbatov ut kan nok være smart. Digg at United slipper å møte han i CL også... Så håper jeg vi får se Holtby fast i PL fremover, så vi ser hvor god han kan være.

Solskjær og Cardiff kommer veldig styrket ut. Eikrem og Berget er to overganger jeg er veldig skeptisk til, egentlig, men Dæhli.. det blir veldig gøy. Zaha på lån er herlig for dem, og Fabio inn er også bra. Fint for dem å få inn Jones også, som er ganske forskjellig fra Campbell. Ingen målmaskin akkurat, og han har vel ikke spilt så mye de siste årene, så får vi se hva de klarer å få ut av han. Fabio tror jeg fort kan være en av januars beste og viktigste signeringer. Mangler i alle fall ikke på spennende offensive midtbanespillere/vinger i Cardiff etter dette vinduet med Zaha, Dæhli og Noone i laget kan dette bli bra. Får håpe det.

Palace har gjort et par veldig spennende signeriner. Først og fremst gleder jeg meg til å se Tom Ince i Premier League, og det samme med Joe Ledley. Hennesey imponerte vel ikke så veldig (med noen unntak) sist han var i PL, så han bør ha utviklet seg en del, men keeperplassen er vel ikke Palace' sterkeste kort, så skal vel ikke så mye til å forsterke litt der.. Scott Dann er også spennede, så får dem satse på at han gjør det bedre enn han gjorde i sin første sesong i Blackburn..

Forøvrig egentlig ganske fornøyd med vinduet, i alle fall med tanke på at United har styrket laget noe med Mata, mens Liverpool og Tottenham ikke har gjort noe. Everton har vel heller ikke styrket så veldig, men det kan jo hende noen av signeringene deres slår til. Newcastle gjorde seg til en stor taper i vinduet ved salget av Cabaye i alle fall. Når det gjelder West Brom så sitter jeg følelsen av at salget av Shane Long er mer til tap for dem enn det er til vinning for Hull. Grei profitt i penger på han i det minste.

Lenke til kommentar

Noe subjektiv min mening, men jeg mener Chelsea kommer ut som en vinner, i alle fall en av vinnerne. De hadde vel profit på rundt £12m eller noe. Fikk inn Matic, Zouma, Bertrand Traore og Salah. Gode spillere for fremtiden og spillere som går rett inn i filosofien til Mourunho om å bygge et lag for fremtiden.

Som tapere ser jeg i stor grad på Arsenal og Liverpool som. Arsenal har ikke styrket stallen i det hele tatt, og sliter med skader på sentrale spillere. Kan fort være hovedgrunnen til at Arsenal ikke når opp. Liverpool gjør det vanskelig også. De kunne trengt en spiller som kunne vært med å løftet laget litt, men nå er det mye som settes på Suarez og Sturridge sine skuldre. Begynner de å spille normalt (altså, ikke et latterlig høyt scoringssnitt) så kan plassene falle. Spennende, men Arsenal er nok uansett den største taperen om man tar toppklubbene som kjemper om liga gullet.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Vinnere:

- Chelsea

- Manchester United (Pga den omtalte "Özil-effekten" vi håper på)

Grunn? De har forsterket uten å miste en sentral del av laget. De kan fortsette som de gjorde før jul, med en enda bredere tropp. Kanskje kan dette hjelpe Chelsea mot gull, men jeg tror enda City stikker av med gullet.

Tapere:

- Newcastle

Liverpool og Arsenal er ikke tapere, men helt klart ikke forsterket. Det kan godt hende at Arsenal mistet gullkampen i dette vinduet og at Liverpool mister topp 4. Vi må nesten vente til mai måned for å bestemme. Blir uhyre spennende :)

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

. Begynner de å spille normalt (altså, ikke et latterlig høyt scoringssnitt) så kan plassene falle.

Hva som er normalt for Sturridge? Mannen har da alltid hatt høyt scoringsnitt i Liverpooltrøya. Hvo lenge må det gå før dette blir normalt?

Suarez har heller ikke gått mange kamper uten mål og prestasjoner.

Tror som chelsea-supporter du har glemt at spisser pleier å score mål jevnt og trutt jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...