gamlefilm Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en stasjonær PC som er koblet til den trådløse routeren min via en ethernetkabel. Det er på denne PCn jeg har mesteparten av filer (filmer, bilder osv) da det er her jeg har mest kapasitet. Så hvis jeg skal se en film eller noe på laptopen, bruker jeg bare å koble til en ethernetkabel fra laptopen til routern for å få tillgang til de delte filene mine. Spørsmålet mitt er om jeg kan aksessere den stasjonære PCn fra laptopen uten å bruke kabel. Den stasjonære er koblet til nettet via kabel, og laptopen via wifi, så jeg skulle jo tro det går an? Laptopen er for øvrig en macbook. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Ja, om du bruker kabel eller WiFi til å koble deg ditt nettverket ditt, spiller ingen rolle.. Sånn sett er det ikke noe forskjell på WiFi og kabel... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Det han sa^ Ser ikke helt det store problemet. Lenke til kommentar
gamlefilm Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 oj, my bad. hadde en vpn connection kjørende på den stasjonære. når jeg skrudde av den, løste det seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå