Atle1982 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hei, kjøpte meg i går apple tv. fikk beskjed om at det bare var og koble til og logge inn med min apple bruker så kunne jeg se filmer og bruke netflix. Ja, jeg kunne også bruke airplay fra tlf eller pad... Nå sitter jeg enda dagen etter og får ikke brukt noe av dette... atv bruker så lang tid på og "ladde" youtube, trailere, filmer osv at jeg gir til slutt opp, vi snkker 15-20 min. Det første jeg tenkte var at nettet var for treigt, men vet jo at linjen inn er 12 mbit/s noe også testen jeg tok på pc bekreftet. Så fant jeg ut at jeg skulle se etter oppdateringer og det fant jeg flere stykker av, da tenkte jeg at "nå blir det å funke", men nei. Drit tenkte jeg, jeg kan ikke mer om dette så jeg får vente til broren min kommer på besøk så får han se på det. Men snakka med han på tlf og han sa at det skal funke når du har koblet det til. Så da tenkte jeg at jeg skulle bruke airplay for å se netflix på tv i stede for pad. Da kommer beskjeden om at "filmen kan ikke leses av mottakeren" eller noe lignende... jeg prøver på nytt og da funker det i 10sek før det kommer beskjed opp på tv at "avspillingen av dette inholdet krever HDCP" før alt stopper og blir mørkt... Hva i det heite er det jeg ikke forstår eller ikke har gjort riktig?? Hjelp meg vær så snill! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Bruker du trådløs eller kablet oppkobling til Apple TV? Skal du se mye film anbefales det at du bruker kablet forbinnelse. Er du sikker på at du har satt den opp riktig? Lenke til kommentar
Atle1982 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Den står på trådløs... Men vet at flere bruker det og det går veldig bra! Satt den opp riktig?? Noe spesielt du tenker på? Er det ikke nesten bare plug and play? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 For alt jeg vet kan det være dårlig signal på det trådløse nettverket som gjør at det er slik. Jeg synes du i det minste skal prøve med nettverkkabel for å se om det blir bedre. Det anbefales å bruke kabel når du streamer mye video. Det funker greit med trådløst men du kan oppleve mye buffring og slikt ved bruk av trådløst. Jo, det er nesten bare plug and play. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå