petterg Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en windows server med IIS og en linuxserver med apache/postfix stående bak NAT med portforward slik at de fra utsiden ser ut som de har samme IP. For https kjører begge selfsigned sertifikater. Det har jeg lyst til å endre på. Finnes det noen måte å få et offentlig sertifikat som funker med både IIS på windows og apache og postfix på linux slik at jeg kan klare meg med å kjøpe ett offentlig sertifikat? I.s.f, på hvilken server skal sertifikatforespørselen genereres? Noe spesielt å ta hensyn til i forbindelse med forespørselen? Jeg tenker å handle hos godaddy, hvor også domenet ligger. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Apache og Postfix kan bruke samme type sertifikat. De kan også konverteres til sertifikater som kan brukes av IIS. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Requst skal altså lages av apache? Hvordan konverterer man så dette til IIS? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Du bruker gjerne openssl-verktøyet til å lage en CSR på Linux/Unix. Samme verktøy kan brukes til å konvertere mellom formater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå