DanFekar Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har et lite problem med internettoppkoblingen hos søsteren min. Hun har: - En sliten PIII 500/128mb ram, 56k modem, WinXP. - Telefonabbonement fra Telenor - Samtaletjenester/tellerskritt fra Tele2 - Internettabbonement fra Tiscali (frisurf) Problemet er at når jeg forsøker å koble opp mot internett (tiscali frisurf) så får jeg følgende feilmelding : "Finner ingen summetone, kontroller at telefonlinjen er koblet til modemet". Høyttaleren på modemet er aktivert, og når maskinen "tar av røret" for å finne summetonen høres en skrape/knitrelyd...men ingen summetone. Lempet hele ruklet i bilen og kjørte hjem til meg selv for å prøve der. Brukte samme ledning fra veggen til modemet og hey presto: Rett på nett! Samme oppringte nummer, samme brukernavn/passord og andre innstillinger. Greia er at jeg har feilmeldt dette til Telenor og de sendte en kar fra Bravida for å sjekke linja, men fant ingen feil; alt er som det skal være. Hun har ingen problemer med linjen til vanlig telefonbruk. Dette har vi prøvd (mest for å tekkes telenor feilmelding): - Bytte modem (samme feil) - Prøvd nevnte maskin på annet sted (alt funket ok) - Prøvd en ny fungerende maskin på nevnte linje (samme feil som før) - Byttet telefonledning mellom maskin og uttak (samme feil) Har forsøkt å melde feilen på nytt hos Telenor, men de fraskriver seg alt ansvar og hevder at feilen overhodet ikke kan ligge hos dem. De sender ikke montør på nytt. Det virker på meg som om dette er an ganske klar sak; det kan da ikke være noe annet enn linjen inn til huset? I så tilfelle må det jo være Telenor sitt ansvar? Når man abbonerer på og betaler for en telefonlinje hos telenor bør vel denne også kunne brukes til internett? Er det en reklamasjonssak dersom den ikke kan det? Kan samtaletjenestene fra Tele2 være et problem? At de har lagt inn et slags ekkelt forvalgsnummer som kludrer til hele greia? All hjelp mottas med takk (ca 1000). Lenke til kommentar
cobreivi Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har et lite problem med internettoppkoblingen hos søsteren min. Hun har: - En sliten PIII 500/128mb ram, 56k modem, WinXP. - Telefonabbonement fra Telenor - Samtaletjenester/tellerskritt fra Tele2 - Internettabbonement fra Tiscali (frisurf) Problemet er at når jeg forsøker å koble opp mot internett (tiscali frisurf) så får jeg følgende feilmelding : "Finner ingen summetone, kontroller at telefonlinjen er koblet til modemet". Høyttaleren på modemet er aktivert, og når maskinen "tar av røret" for å finne summetonen høres en skrape/knitrelyd...men ingen summetone. Lempet hele ruklet i bilen og kjørte hjem til meg selv for å prøve der. Brukte samme ledning fra veggen til modemet og hey presto: Rett på nett! Samme oppringte nummer, samme brukernavn/passord og andre innstillinger. Greia er at jeg har feilmeldt dette til Telenor og de sendte en kar fra Bravida for å sjekke linja, men fant ingen feil; alt er som det skal være. Hun har ingen problemer med linjen til vanlig telefonbruk. Dette har vi prøvd (mest for å tekkes telenor feilmelding): - Bytte modem (samme feil) - Prøvd nevnte maskin på annet sted (alt funket ok) - Prøvd en ny fungerende maskin på nevnte linje (samme feil som før) - Byttet telefonledning mellom maskin og uttak (samme feil) Har forsøkt å melde feilen på nytt hos Telenor, men de fraskriver seg alt ansvar og hevder at feilen overhodet ikke kan ligge hos dem. De sender ikke montør på nytt. Det virker på meg som om dette er an ganske klar sak; det kan da ikke være noe annet enn linjen inn til huset? I så tilfelle må det jo være Telenor sitt ansvar? Når man abbonerer på og betaler for en telefonlinje hos telenor bør vel denne også kunne brukes til internett? Er det en reklamasjonssak dersom den ikke kan det? Kan samtaletjenestene fra Tele2 være et problem? At de har lagt inn et slags ekkelt forvalgsnummer som kludrer til hele greia? All hjelp mottas med takk (ca 1000). 1250796[/snapback] Har du sjekket nettverkskortet på pc`en ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Han har forhåpentligvis løst dette nå, stenges pga Bumping av utgammel tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg